Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Mi értelme ennek az új 4...

Mi értelme ennek az új 4 darab Gripen vásárlásnak?

Figyelt kérdés
febr. 23. 14:12
1 2 3 4 5
 21/48 anonim ***** válasza:
79%

Konkrétan az összeset le kéne cserélni mivel már így is élettartam hosszabítás után maradhatnak csak rendszerben a jelenleg meglévők.


De ugye pénz az nincs rá mert a fidesz ellopta.


Az ország méretét és a szervizeléseket figyelembe véve kb 28-30 vadászunknak kéne legyen ebben 6-8 kiképző változattal.

A jelenleg meglévőket lassan selejtezni kell, kiszolgálták az idejüket.

febr. 23. 16:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/48 anonim ***** válasza:
67%

Igen, úgy 20-szal több vadász kellene, de az a pénz fölszívódott, "másra fordítódott"...

A Gripenek gyártásánál magasak voltak a minőségi követelmények, ezek a gépek lerepülnek akár 40-50 évet is (lásd mintaként az F-4, F-5 családokat) ám időnként szükséges a korszerűsítés és a részleges felújítás. Az 5-6. generációs típusokkal soha nem lesznek egyenértékűek, ám olyanokra Kelet-Közép-Európában keveseknek telik. A szlovákok is az F-16 legújabb változatát veszik meg, a horvátok, meg a szerbek a francia Rafale-t választották.

febr. 23. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/48 anonim ***** válasza:
67%

Szerintem a finneknél pár év múlva kivonásra kerülő C/D-változatú Hornetekből lenne érdemes úgy két századnyit olcsón átvenni, mert azok nagyon erős építésű (igen tartósan használható) és jól felszerelt-felfegyverzett, a NATO-val való együttműködésre magas színvonalon képes, nemzetközi szinten respektált gépek. A hajtómű közeli rokona a Gripen hajtóművének, ami egyszerűsíti a földi kiszolgálást. A finnek csereként megrendelték az új F-35-öst, de azon sem lepődnék meg, ha a Hornetről kialakult kedvező kép alapján, NATO tagként már túllépnének a korábbi, 60 harcigépes kereten és a stealth-kategória mellé rendelnének legalább 2 századnyi E, F, G változatú Superhornetet is.

www.youtube.com/watch?v=Vj_eJxy8ojk

https://www.youtube.com/watch?v=23YqOxnBTCo

www.youtube.com/watch?v=VbROcRrf5b4&t=187s

febr. 23. 16:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/48 anonim ***** válasza:

"Az 5-6. generációs típusokkal soha nem lesznek egyenértékűek, ám olyanokra Kelet-Közép-Európában keveseknek telik. A szlovákok is az F-16 legújabb változatát veszik meg, a horvátok, meg a szerbek a francia Rafale-t választották."

Ehhez még annyit, nagyon nagy kérdőjelet látok abban, hogy a román légierő F-35-ös álmai miként és főleg miből valósulnak meg?

febr. 23. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/48 anonim ***** válasza:
67%

#22:


"A Gripenek gyártásánál magasak voltak a minőségi követelmények, ezek a gépek lerepülnek akár 40-50 évet is"


Ez reklám prospektusból származó infó? A többi gép nem ilyen? :)


Egy kis érdekesség:

4 éve érte el az első Gripen a 3000 repült órát. Azt írják a közleményben, hogy a negyedik átadott JAS-39C azaz ez 2002 év végi esetleg 2003 év eleji gép. Ha 17 év alatt repültek vele 3000 órát, akkor ez sem volt rendesen hajtva... :)


[link]


#22: pont hogy a mieink nem szolgálták ki az idejüket. A mi Gripenjeinkben még valszeg 2500 repült óra sincs. Nem tudom ezeket hány órára tervezték, de legalább 5000-re így legalább mégegyszer ugyanannyi időre szolgálatban tarthatóak. A legnagyobb butaság lenne ezeket most kidobni.

febr. 23. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/48 anonim ***** válasza:
0%
A bocsánatkérés egyik formája.
febr. 23. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/48 anonim ***** válasza:
50%

#25:

"A többi gép nem ilyen?"


A svéd iparnak nem ok nélkül híres a színvonala. Nagyon megbízható dolgokat gyártanak. Nézd meg a régi Volvókat. Nem véletlen, hogy az amerikai filmekben olyan gyakran Volvo a családi autó. Ezzel szemben mostanság egyre több hír jön, hogy a 25-30 éves amerikai gépek, leginkább az F-16-osok bizony sorban potyognak. Az amerikaiak belemásztak mindenféle helyi háborúba, így aztán nem jutott pénz az öregedő gépflottájuk teljes cseréjére. Sok a probléma a lehasznált F-16-osokkal. Románéknál is emiatt jön még a feketeleves...

febr. 23. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/48 anonim ***** válasza:

" Ezzel szemben mostanság egyre több hír jön, hogy a 25-30 éves amerikai gépek, leginkább az F-16-osok bizony sorban potyognak."


De az amerikai F-16-ok évi 300 óra körül repülnek, az F-16 sárkányszerkezetét 8000 órára tervezte a General Dynamics majd a későbbi programok sokrán újabb szerkezeti erősítést és repidő hosszabbítást kaptak.

Ez a gép 2017-ben elérte a 9500 repült órát és élettartam hosszabbítást kapott 12 000 órára:


[link]


Majd alig több, mint másfél év alatt belevertek még 500 repült órát:


[link]


"Sok a probléma a lehasznált F-16-osokkal."

Lehet, hogy a lehasznált F-16-osokkal már sok a probléma, ahogy a lerúgott F-15-ösökkel is sok a probléma és sok már G vagy sebességkorlátozás alá esik, de ezek a lerúgott gépek a rekorder Gripen által lerepült idő többszörösét töltötték a levegőben. :D


" Nézd meg a régi Volvókat. Nem véletlen, hogy az amerikai filmekben olyan gyakran Volvo a családi autó."

Jaa, hogy te ilyenekre alapozod a válaszod? Ha ezt az elején leírod akkor nem pazarlom az időt a válaszra :D :D

febr. 23. 18:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/48 anonim ***** válasza:
50%
Te is tudod, hogy ez a 10.000 (9500+500) óra csak egyedi eset. Nyilván közben a fél gépet cserélték az alkatrészkészletből. Olyan és annyira hiteles (általános) sztahanovista-féle reklámrekord ez, mint amikor az amik a második vh-ban pár nap alatt legyártottak egy L osztályú teherhajót. Talán 3 nap alatt készültek el vele? Vagy 5 nap? Már nem emlékszem pontosan.
febr. 23. 18:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/48 anonim ***** válasza:
67%
Az F-18C/D-t jóval tartósabb gépnek ítélem, mint a Falcont.
febr. 23. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!