Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Szükségünk van a Gripenekre?...

Szükségünk van a Gripenekre? Mennyiért lehetne eladni az egész flottát? 1400 milliárd forintot kapnánk az egészért, vagy túl keveset írtam?

Figyelt kérdés
2024. febr. 18. 20:40
1 2 3 4 5 6
 11/57 anonim ***** válasza:
91%

7/10


Az albatrosz egy hangsebesség alatti kiképző tipus. Azért mert minimális fegyverzettel el lehet látni gyakorlási céllal és jóindulattal "könnyűvadász"nak nevezik olykor, még teljesen alkalmatlan mint vadászgép. Rettentő gyenge hajtóműve van a gép méretéhez képest, az emelkedőképessége egy 1944 es spitfire xiv repülőével egyenértékű, a repülési magassága pedig siralmas.


Teljesen alkalmatlan a gripenek kiváltására.

2024. febr. 18. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/57 anonim ***** válasza:
34%
Lehet hurrogni, de én azt gondolom, hogy kivételesen a Grippenekkel jól döntöttünk. Azért venni kiszuperált amerikai vadászgépeket, mert mindenki ismeri... No comment.
2024. febr. 19. 03:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/57 anonim ***** válasza:
100%
#8 Egyáltalán nem elavultak.
2024. febr. 19. 03:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/57 anonim ***** válasza:
77%
7: Az L-39NG-vel az a gond, hogy nem éri utol az utazósebességgel haladó sugárhajtóműves utasgépeket.
2024. febr. 19. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/57 anonim ***** válasza:
El lehet adni, de amikor beüt a krach vagy - eleget téve a NATO kötelességnek - részt kell valahol misszióban venni akkor mit küldenénk? Békeharcos aktivistákat akik majd élőzenével és faültetéssel "lőnek" a támadókra?
2024. febr. 19. 11:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/57 A kérdező kommentje:
Hát az L-39NG-t inkább hagyjuk is... A legértelmetlenebb pénzpocsékolás a magyar honvédség történelmében. 20 millió dollár, egy vadi új f-16 60 millió. És az L-39NG lassú, minden szempontból gyenge, inkább ne is soroljuk a hátrányait egy igazi vadászrepülőhöz képest, mert nem tud semmit sem. Ellenben jó drága. Nem értem, hogy minek kellett nekünk 14db??? Ezek normálisa?! A gripen-ből ott van a kétüléses kiképző változat, alig drágább a repülési költség (még duplájába sem kerül), és nem kell hozzá kiképezni a nulláról a személyzetet, kevesebb logisztika, stb.,stb.,stb. Szerintem háború esetén egy kétüléses gripen-el többre mennénk, mint 14db ilyen l-39ng-vel.
2024. febr. 19. 14:20
 17/57 anonim ***** válasza:
34%

Pont, hogy az egyszázadnyi, 12-14 db gép, amelyből 1-2 mindig összetörik különféle balesetekben, a mai körülmények között már nem elég. Szerintem a Magyar Légierő reális repülőgép-állománya:

36 db sugárhajtóműves vadász-vadászbombázó

12 db földi célok támadására "kihegyezett" közepes (AH-1, TA-129) vagy nehéz (AH-64) csatahelikopter

16 korszerű közepes szállító helikopter (ez már megvan, illetve meglesz)

néhány neház szállító helikopter (CH-47 vagy a drágább, teljesítőképesebb MH-53)

tucatnyi fölfegyverezhető könnyű szállítóhelikopter (ez már bőven megvan)

néhány könnyű, közepes, és nehéz szállító repülőgép (tulajdonképpen ezek is nagyjából rendelkezésre állnak)

2-3 könnyű AWACS gép

Ami a Gripen típust illeti, látni kell, hogy a nyolcvanas évek második felében, egy csökkenő hidegháborús szintnél, a gazdaságosság és a spórolás

jegyében tervezték. Az eredeti feladatköre korlátozott, légifölény-vadászgép elsősorban a Szu-27/MiG-29 jellegű szovjet vadászgépek ellen, nagyobb távolságról vívott harcra tervezve. A másik jellemző feladata, a tengeri célok elleni rakétatámadás, nálunk fölösleges képesség.

Az utóbbi évtizedekben inkább az a kérdés, hány légiharcrakéta fér rá (mivel javult a célok zavaróképessége, így süllyedt a találati arány, egy-egy célra akár három rakétát is ki kell lőni) és hány tonna földi célok elleni fegyverzetet képes célba juttatni (meg milyen vezérléssel, milyen pontossággal). Ezeken a területeken a Gripen kb a felét nyújtja, mint a nála nagyobb EF, F/A-18E, Rafale, vagy F-35. Még az F-16 is jobban megfelel az ÁLTALÁNOS, napjainkban elvárható követelményeknek. A Gripen olyan, mintha az F-5E Tiger II. utódja lenne- "ember vadászrepülőgépeként" jellemezte egy ismert szakértő. A gépeknek egyébként nem vagyunk a tulajdonosai, csupán béreljük őket. Az a valós kérdés, hogy érdemes-e korszerűsíteni ezt a megöregedett állományt (lásd a horvát meg a román MiG-21-ek példáját) vagy inkább ideje az új gépekre-új típusra cserélés érdekében lépni?

2024. febr. 19. 14:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/57 anonim ***** válasza:
81%
jav: ..."a szegény ember vadászrepülőgépeként" jellemezte egy ismert szakértő.
2024. febr. 19. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/57 anonim ***** válasza:
68%
Kik is vették meg a Gripent? Hát, nem a világ legfejlettebb, vagy leggazdagabb államai, akik kedvük szerint válogathatnak. Eddigi megrendelők: Dél-Afrika, Brazília, Thaiföld, Magyarország, Csehország.
2024. febr. 19. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/57 anonim ***** válasza:

#16

Az L-39NG-nek megvan a helye: a hazai pilótaképzésben.

Ez se olcsó, de ha a külföldi képzést vesszük igénybe, más államok gépein, hát, mint a tapasztalat mutatja, ingünk, gatyánk rámegy. Nekik persze ez komoly profitot hoz, de pár éves szakaszt nézve már a hazai gépbeszerzés és képzés a normálisabb választás.

2024. febr. 19. 15:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!