Azok a Szu-34-es vadászbombázók amiből tegnap az ukránok 3-at leszedtek, nevezhető csúcstechnológiás fegyvernek, vagy van annál modernebb is?
16: "F-35-ös Lightning II-ből 2015 óta eddig 980 darabot már legyártottak, így messze ez a legfontosabb amerikai típus jelenleg."
Jó, de ennek a jelentős hányada export a nem tudom hány megrendelő felé, így az amerikai légierőn belül egyáltalán nem lesz olyan kiugró a számbeli aránya.
A délkelet-ázsiai(?) léterek új ura:
# 22-es
A Szu-34-est, meg a frontbombázókat a Lancaster-hez hasonlítani, hááát ...
Minden országnak / nemzetnek van hülyén hangzó / elavult tipizálása, és van a valóság, ez alól az oroszok sem kivételek.
A Lancaster az brit stratégiai bombázó volt, nem orosz, és nem is frontbombázó, és a stratégiai bombázónak, az olyannak az a feladata, hogy eleve hatalmas bombaterhet hordozzon, és azzal városrészeket vagy kiemelt fontosságú célpontokat (gátakat vagy másokat) dózeroljon el. A Lancaster ilyen szellemiségű utódtípusa az Avro Vulcan lett. Frontbombázójuk a briteknek a világháborúban nem volt, idővel a BAC (British Aircraft Corporation) TSR-2-ese lett volna, de a kormányon / parlamenten belüli lobbisták, és a rivális típusok miatt leállították az ígéretes projektet.
Az amerikai F-111-es Aardvark az front és mélységi bombázó volt, mindkettőre lehetett használni.
A második világháború alatt az oroszoknak voltak távolsági bombázóik, és frontbombázóik, két külön kategóriaként, de a Tupoljev Tu-2-es és a Szu-34-es Fullback között leszármazást húzni, szerintem nem állja meg a helyét.
Én úgy látom, hogy mind az F-15-ös Eagle, mind a Szu-27-es Flanker alapmodellűen egy többfeladatú vadászbombázónak szánt repülő, MRCA, multi-role combat aircraft, azonban a bombázó rendszereiket valamiért nem tervezték és alkották meg megfelelően, és ilyenkor kitalálták, hogy milyen jó lenne egy fullos bombázóképességű változat / modell is. Ez lett az F-15E Strike Eagle, és a Szu-34-es Fullback.
Az alapmodellű F-15A/B Eagle, F-15C/D Eagle, és a Szu-27Sz Flanker-B tudnak hordozni és használni irányítás nélküli Mk-82-eseket és FAB-250-eseket, de a lézeres / GPS-es bombák használatához nincs, vagy csak nagyon kezdetleges rendszerük van, és akkor a specializált típusváltozat használja a Paveway-eket, TV irányítású levegő - föld rakétákat, és akár a robotrepülőket is.
https://www.youtube.com/watch?v=1B-rGWPCPYw
https://www.youtube.com/watch?v=eHOs23xejUI
Az amerikaiak annyira beleszerettek a Strike Eagle-be, hogy újtervezésűnek és gyártásúnak csak ilyen kétüléses lesz, F-15EX Eagle II néven, az együléses F-15C Eagle-k megrepülik a repidejüket, és mennek múzeumba / leállításra.
A bombázásra optimalizált Strike Eagle nem veszítette el a légiharc képességét, és azon alapul az F-15EX Eagle II, amelytől kétülésesként egyszerre várják az USA légterének védelmét, kiterjesztve, a légiharcokat idegenben, és a csapásmérést.
"A Szu-34-est, meg a frontbombázókat a Lancaster-hez hasonlítani, hááát ..."
Akkor legyen a B-25 Mitchell a példa. Arra, hogy a légi célok ellen alkalmas tetemes fegyverzete mellett is egy közepes bom., nem vadászgép.
# 28-as
A B-25-ös Mitchell az egy önálló, eleve bombázó dizájn, addig a Szu-34-es Fullback továbbra is a Szu-27-es Flanker vadászrepülő áttervezése, a Szu-34-es születési neve Szu-27IB (Су-27ИБ) volt.
A B-25-ös Mitchell tetemes légi célok elleni fegyverzete az önvédelmi fegyverzet, nem pedig támadó, nem azt csinálták, hogy a B-25-össel rontottak rá az ellenséges vadászrepülő kötelékre, hanem ellenkezőleg, az elbizakodott ellenséges vadászrepülőket lepték meg az önvédelmi 12,7-es géppuskák.
Addig a Szu-34-es Fullback-et alkalmazhatják vadászrepülőként, az más probléma, hogy felépítésénél a hangsúlyt valóban a csapásmérésre helyezték, a légiharc rovására, de attól még nem kényszerül passzív védekezésre, sok vadászrepülő ellen felveheti a harcot, magabiztosan kezdeményezve, mint:
- az alapmodellű MiG-29-esek (ott három változat is van),
- az alapmodellű Szu-27-es,
- a MiG-21-es LanceR,
Az F-16AM/BM Falcon ellen viszont okos taktika kell.
A többi, az F-15-ös Eagle, az EF Typhoon, és a Dassault Rafale ellen viszont nem ajánlott nekirohanni.
Az F-35-ös kérdéses. A lopakodó konfig megtartásához csak a belső fegyverhordozóra szorítkozhat, akkor választhat vagy 4 x AMRAAM, vagy 2 x AMRAAM - 2 x Sidewinder kombinációk közül. Itt jön ki, hogy az nem dedikált légifölény vadász, mint az F-22-es Raptor, annak 6 x AMRAAM, és amellé 2 x Sidewinder is befér a belső fegyverhordozóba, és repülhet lopakodó üzemmódban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!