A magyar RMI-8 elfogó vadász jóval gyorsabb lett volna (ha tömeggyártják) mint bármelyik brit gyártású II.VH-ús repülőgép?
Ez a gép soha nem létezett, sem prototípus, de így még tervrajz formában sem!
Nagyon pofás, meg szexin néz ki, a probléma hogy kezdő aerodinamikai ismeretekkel is azonnal látszik, hogy NEM MŰKÖDNE! Ezt már a kor akkori színvonalán is tudta egy kezdő mérnök is.
Nevezetesen a tolólégcsavar által keltett légáram pont a hátsó magassági kormány lapátjaiba csapódik, két oldalról a függőleges vezérsíkok által létrehozott félcsövön kellene átáramlania. Ha csak orrmotoros lenne akkor is túl közel lenne egymáshoz a két függőleges vezérsík, gyenge a hátravezető tartó, konkrétan így kormányozhatatlan lenne a repülőgép, túl nagy terhelés kerülne a farokrészre ami le is szakadna nagyobb sebességnél.
Ha már a Do335-öt emlegeted nézd már meg annak hogy néz ki a farokrésze! A tolólégcsavar a hátsó vezérsíkok MÖGÖTT van és nem előtte!
A kettős vezérsíkkal rendelkező gépeknek szintén nézd meg az aerodinamikai kialakítását (Lighting), hát látod hogy nem így, s nem véletlenül!
"Nevezetesen a tolólégcsavar által keltett légáram pont a hátsó magassági kormány lapátjaiba csapódik, két oldalról a függőleges vezérsíkok által létrehozott félcsövön kellene átáramlania. "
Jópár ilyen gép épült, remek hatásfokkal. Sokkal jobb aerodinamikailag mint a klasszikus szárnyak elé függesztett légcsavarok, mivel a szárnyaknak közvetlenül óriási a légellenállása a propeller mögött.
Gondolom az nem zavar, hogy a Vampire nem légcsavaros :) az RMI-8 fantáziavadász légcsavar átmérőjéhez képest szinte tizedakkora átmérőn távozik az égéstermék.
Hasonlítsd össze a Saab21 és a fantáziavadásznál a függőleges vezérsíkok távolságát mind egymástól, mind a tolólégcsavartól. Szemmel látható a különbség, legalább 2x akkora távolságra vannak! Még 1x mondom nem véletlenül...
A sugárhajtásban a gázok szétterjedése nagymérvű, miután elhagyták a hajtóművet, akárcsak a légcsavar esetében.
A Saab21 esetében és az RMI 8 esetében is aerodinamikailag kisebb a közegellenállás mint a klasszikus szárnyakra erősített motorok propellerek esetében, tehát a gép azonos teljesítmény mellett még így is kevesebb közegellenállásra számíthat mint a klasszikus megoldásnál. Ez nagyon előremutató okos ötlet.
"Te be vagy rúgva?"
Nem vagyok berúgva. Nem én állítom egy makett fotóról, hogy valódi 44-es felvétel és nem én linkelek teljesen más repülőkről linkeket.
Szóval visszakérdezek: Te be vagy rúgva?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!