Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » Melyik a második világháború...

Melyik a második világháború leggyengébb tankja?

Figyelt kérdés

Úgy értem, hogy az 1933-1945-ig legyártott tankok közül melyik volt a leggyengébb? Például én valamelyik olasz típusra gondolok, mint a Fiat 3000, vagy a britek Churchill tankja (ami nem a legrosszabb, de nagyobb fejlesztésnek indult, mint ami lett belőle).

Vagy például minden országnak a leggyengébb fejlesztése, mélyponta, de nem úgy viszonyítva, hogy egy IS-2 kilő egy Panzer I-et, hanem hogy a saját súlycsoportjában melyik a legelrontottabb típus.

Például én semmilyen spanyol tankról nem tudok, azért írom 1933-nak (hogy a spanyol polgárháború is benne legyen)

Lehet, hogy sok hülyeséget írtam, de köszönöm a válaszokat!


2010. okt. 20. 21:27
1 2 3
 21/28 anonim ***** válasza:
37%
Fel soroltuk neked az összes magyar gyártásút. Minek már a spanyol meg a többi? Jó ezek nem a leggyengébbek az biztos, de sok itt a hasznos infó. :)
2010. okt. 21. 01:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/28 A kérdező kommentje:

a magyar gyártású és itt felsoroltak közül lévő tankok 100 %-át ismertem, és nem a magyar tankokra kérdeztem rá.

Mint pl.: a Pz 35(t) mennyire volt korszerű a Blitzkriegben egy Panzer III mellett?

2010. okt. 21. 08:50
 23/28 anonim ***** válasza:
86%
Hadtörténeti tartalmat hordozó tudományos műsorokban láttam nem egyszer, hogy az olaszoknak volt egy egyszemélyes, kicsi, mit ugrálsz, DE LÁNCTALPAKKAL és LÖVEGTORONNYAL felszerelt rémségük. A típusát nem tudom, úgy, ahogy azt sem, hogy milyen katonai cél elérésére lehetett felhasználni azokat az amorf üzemanyag-temetőket.
2010. okt. 21. 12:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/28 anonim ***** válasza:
80%
Hát nehéz a legrosszabb közül választani mert eléggé sok féresikerült típus látott nepvilágot. Talán a Maust mondanám annak mert hiába az elképesztő páncélvédettség és tűzerő ha egyszer ki se került a frontra iszonyatosan alulmotorizált és rossz terepjáró képességű volt és rengeteg pénzt és nyersanyagot emésztett fel a projekt. Viszont még rengeteg ilyesféle félresikerült harckocsi van.
2010. okt. 23. 17:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/28 anonim ***** válasza:
54%

A Zrínyi kimaradt:


[link]


És ez nagyon nem volt rossz!

2010. nov. 6. 17:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/28 elias ***** válasza:
79%

Véleményem szerint egy harckocsi milyenségét az dönti el hogy az adott harctéri feladatra mennyire alkalmas. Például a Type 95 japán könnyű harckocsi tűzerő páncélzat terén is jócskán elmaradt az M26 Pershing harckocsitól. A Csendes óceáni hadszíntér dzsungellel tarkított szigetein azonban mégis inkább egy Type 95-nek lenne létjogosultsága, mivel a alacsonyabb tömege miatt könnyebb szállítani és a nehezebb terepkörülmények között is jobban lehet manőverezni vele emellett a kisebb logisztikai támogatást igényel mivel kevesebb benzint fogyaszt valamint a karbantartási igényei is kisebbek.


Látom itt páran a Tigris I-es harckocsit is leminősítették. Ennek a harckocsinak a műszaki megbízhatatlansága volt az egyik legfőbb hibája de fontos kiemelni hogy 1943 közepétől ezek a harcjárművek főként védekező harcokban vettek részt ahol azért hatékonyan tudták használni őket és kevésbé jelentett gondot a műszaki meghibásodások valamint a Tigris gyengébb mobilitása. A német iparnak a háború előrehaladtával egyre komolyabb problémái akadtak.

A nyersanyag hiány miatt például 1944-re Németország kifogyott az acélhoz használt ötvöző anyagokból emiatt a német harckocsik páncélzata törékenyebbé, sebezhetőbbé vált. A volfrám hiány miatt a német páncélosok tűzereje 25-30%-al csökkent mivel az erősebb PzGr 40 típusú páncéltörő gránát gyártását 1943 végétől leállították. A nyersanyag hiány harmadik hozadéka hogy a német harckocsik erőátviteli rendszeréhez használt alkatrészek minősége is romlott emiatt még a megbízhatóbb harckocsiknál is több volt a műszaki meghibásodás. Végül pedig 1944-re a krautok krónikus üzemanyaghiánnyal küzdöttek. Sokszor a Harckocsik visszavonulásház sem állt rendelkezésre elegendő üzemanyag ezért a német legénységnek az előírásoknak megfelelően ezeket a járműveket fel kellett robbantania hogy ne kerülhessenek az ellenség kezére.


A Tigris I-es és Németország 1944-es helyzete is jól tükrözi hogy mennyire fontosak a hátország helyzete és a harctéri körülmények alakulása.


Hiába van egy nagyszerű harckocsink ha nincs meg hozzá a megfelelő logisztikai támogatás (üzemanyag, lőszer és alkatrész ellátás). Az sem mellékes hogy a harckocsi legénység mennyire jól képzett. Ezért szerintem ennek a legjobb, legrosszabb kategóriának nem igazán van értelme mivel nézőpont kérdése.


Példaként ott van még a Panzer I. Rá lehetne fogni hogy a németek talán leggyengébb harckocsija volt a II. Világháborúban. A németek azonban nem azért tervezték a Pz I-et hogy egy világverő harckocsijuk legyen...

egyszerűen csak egy könnyen és olcsón gyártható kiképző harckocsira volt szükségük amivel kiképezhetik a kadétokat, valamint tapasztalatokat szerezhetnek a harckocsigyártás terén. Ezeknek a kritériumoknak a Panzer I remekül eleget tett, arra amire tervezték kiválóan megfelelt.

2011. máj. 1. 00:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/28 anonim ***** válasza:
52%
Discoveryn egyszer összehasonlították melyk volt abban az időben a legszarabb tank,az olaszoknak volt, sajnos a típusra nem emlékszem, főleg Afrikában használták.Egyébként a Japcsiknak is elég gyér tankjuk volt,egyébként nem mondanám a Maust gyenge tanknak ugyanis az engem egy Bunkerre emlékeztet igaz tud mennni (tetű lassan :D), híd az 1000% nem bírta volna el .
2013. jan. 30. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/28 anonim ***** válasza:
52%

Fiat Ansaldo M13/40


A Fiat gyár 1940-ben kiadott tankja az M13-as rendre alulmarad az összes szövetséges tankkal szemben Észak-Afrikában. Győzelmet ritkán mondhatott magáénak. Még a brit gyalogság s veszélyt jelentett rá. Egyedüli előnye a kis súlya ami a homokban megkönnyítette a közlekedést.

2013. jún. 13. 02:52
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!