Hogyan fog kinézni az iráni harcigép-flotta 10 év múlva?
Putyinék kaptak-kapnak most (drónokért cserében) tizenvalahány Szu-35-öt és ismeretlen számú Jak-130 kiképzőgépet. Az a kérdés mi lesz ebből, hol tartanak a 2020-as évek közepén? Mit néztek ki Iránból és támogatóiból?
a-változat: Kb. 60 db Szu-35 váltja az F-14-eket. Ezek mellé jön kb. kétszerannyi J-10 vadászbombázó a Phantomok helyére és legalább 50 Jak-130, amely azon kívül, hogy kiképzőgép, az F-5E vadászbombázó utódja lesz könnyű harci gépként. A Szu-24 bombázók helyére néhány tíz Szu-34 érkezik. A légierő elit magja pedig 1-2 századnyi kínai eredetű J-35 stealth-vadászgépen repül. A korábbi hazai származású kísérleti típusokról, F-5E klónokról lényegében lemondanak.
b-változat: Nagyjából ugyanez, de a Jak-130 kevésbé lesz jellemző, a kínai J-10 flottával párhuzamosan nagyszámú (szuperszónikus sebességre is képes) JL-15 érkezik, részben a kb. 100 üzemelő F-5E kiváltására.
c-változat: Csak egy századnyi, max egy ezrednyi Szu-35 "Super Flankert" vehetnek át és 1-2 századnyi Jak-130-at. A légierőben maradnak a régi építésű, de kínai segítséggel modernizált amerikai F-14, F-4, F-5E gépek és a kilencvenes években beszerzett-megszerzett szovjet-orosz gépanyag (régi MiG-29, Szu-24 gépek). Ezekhez gyártanak alkatrészt, miként az F-5E másolatokból, változatokból is újabb példányokat építenek úgy 100-200 gép erejéig.
Nem lenne rossz, ha az irániak modernizálnák a légierejüket, ugyanakkor elsődlegesen az offenzív fegyvernem, és Iránnak vannak-e olyan céljai ?
Őnekik a légvédelemre, a harcászati rakétákra, és a drónokra kell rágyúrniuk ...
Az orosz veszteségek a következőképp állnak:
- 30 Szu-25-ös Frogfoot / Gracs a 200 példányból. Rég elavultak, nincs bennük modernizációs potenciál, meg a repidejüket is megrepülték, lelövésig / balesetig / kényszerleszállásig repülik őket, az alapmodellt nincs értelme sorozatgyártásba vinni.
- 11 Szu-24-es Fencer a 270 példányból. Ugyanaz vonatkozik rájuk, mint a Szu-25-ösökre.
- 20 Szu-34-es Fullback: Na ez már fájó és súlyos veszteség, a hülye alkalmazás miatt, pótolni kell őket.
- 11 Szu-30-as Flanker, amiből 5 - 6 példány a földön semmisült meg szabotázs / harcászati rakétacsapás miatt, mérsékelt veszteségek, és viszonylag könnyen pótolhatók.
- És egyetlen Szu-35-ös Flanker, ilyen balesetek néhanapján megtörténnek, semmi különös nem történt.
Az otthoni orosz Szuhoj gyártás az a háborútól függetlenül egy tök lassú dolog.
Persze jól hangzik, hogy pl. Indiának van 270 Szu-30-asa. A valóság az, hogy abból mindössze 50-et gyártottak le teljes egészében az oroszok, 10 gépes szériákkal, és a maradék 220 példányt maguk az indiaiak gyártották le, egy gép 80 %-át ők maguk gyártják le, és szerelik össze, és a fennmaradó 20 %-hoz kellenek az oroszok.
Ez volt 1996 óta.
Az indiai gyártás célt ért, ugyanis 20 évesek a gépek, és mindössze 10 veszett el a balesetekben.
Izrael az teljesen nyíltan haverkodik Oroszországgal, Netanjáhú még a Szent György-szalagot is kitűzi.
Nem hangzik logikusnak. Olyan hozzáállással nagyon nehezen fog menni a szövetségesekből áll lánc bővítése. Irán abból a szempontból totál megbízható, hogy stabilan Nyugat- és Amerikai Egyesült Államok-ellenes.
Ha az orosz vezetés megnyerés helyett most megsérti az irániakat, az később
visszaüthet.
Iránnak fő vadászbombázó típusként ragyogóan megfelelne a kínai J-10 is, ahhoz már mindenféle fegyverzet rendelkezésre áll. Mégis, értelemszerű, hogy a múltból (F-4, F-5, F-14) adódóan a kéthajtóműves típusokat preferálják.
S mivel a kínai légierőben már 10 éve szolgál ez a bevált típus, az ország már törekszik az exportjára.
https://www.youtube.com/watch?v=lJj0NHR0uUo
Egyelőre szerb és észak-koreai érdeklődésről tudok. Csakhogy ezek az államok nincsenek eleresztve anyagilag. Mondjuk Argentína részéről is remek választás lenne, de az az ország is koldusszegény. https://www.youtube.com/watch?v=BE7JXDLFyhM
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!