A Leopárd 2A4-es páncélvédettségre a 115 milis, első generációs, monoblokk, acél nyíllövedék ellen van méretezve, és a Fagot páncéltörő rakéta ellen.
A sofőr melletti lőszertároló egy robbanásveszélyes részegység.
A parancsnok háta mögött levő hidraulika tűzveszélyes.
A torony teteje az 20 milis vékonyka fémlemez.
1. generációs hőképpel bír.
Legjobb lőszere a DM-33-as, amit a tunningolt T-72A/M1 is összetör, mint a ropit.
A Leó 2A5-ösnél javítottak sok hibát:
- 125 milis ellen van a páncélvédettség, de a Metyisz-M veszélyes.
- A sofőr melletti lőszertárolót megtartották, de a lőszerek alacsony / mérsékelt gyulladhatóságú hajtótöltettel bírnak, nem fog instant halál történni, mint az A4-esnél.
- a hidraulikát lecserélték elektromos toronyforgatásra.
- legjobb lőszere a DM-53-as, a Kontakt-5-öst leküzdi, és a T-90A-t is képes súlyosan megrongálni.
- a műszerezettséget is beújították.
- de a torony teteje az még mindig 20 milis vékonyka fémlemez.
És a T-90-es:
- Eleve 120 és 125 milis nyíllövedékek ellen tervezett a páncélvédettsége, olyan 1,000 - 1,200 méteren tud átütést produkálni a nyíllövedék ellene
- Karusszelben tárolja a lövedék + hajtótöltetet, ami a torony alatt, a harckocsi közepén van.
- Kontakt-5-ös ERA kazettával szerelik fel, ami önmagában összetöri a nyíllövedéket, de a tandemes páncéltörő rakétákra nem reagál.
- Relikt ERA kazetta az utód, elvileg jó a tandemes páncéltörő rakéták ellen.
- Integrált aktív védelemmel bír, a T-90/A az Storával, kettő infralámpával, a szemekkel, és a T-90M az meg Arénával, robbanó ellentöltettel.
- műszerezettségre francia Thales Catherine-FC hőképpel kezdtek, most Thales Catherine-XG van bennük.
- lövegből indítható páncéltörő rakétát is használhatnak, 5 km-re tolható ki a lőtáv, mert a nyíllövedékek effektív lőtávja az 3 km.
- a 3BM-59 Szvinyec-1 az szegényített urános nyíllövedék, és a 3BM-60 Szvinyec-2-es az wolfrámos nyíllövedék, mindkettő veszélyes.
Kimaradt:
A Leopárd 2A6-os az DM-63-ast / DM-73-ast használ, ilyen alapon aki előbb látja meg a másikat, és tüzel pontosan, az dönt élet és halál kérdésében.
A T-90M Duplet ERA kazettával tunningolható, és elérte fejleszthetősége végét.
#1
Nem igaz.
Legjobb lesz, ha számba veszem a harckocsik felépítését. A teknőfronttal számolok, mert oda esik a legtöbb találat.
A T-72-es Urál teknőfrontja az 80 - 105 - 20-as felépítésű (acél, textolit, acél), 205 mm a fizikális vastagsága, 68°-on döntve. 41 tonna.
A T-72A teknőfrontja az 60 - 105 - 50-as felépítésű (acél, textolit, acél), 215 mm a fizikális vastagsága, 68°-on döntve. 41,5 tonna,
A T-72B-nek kétféle teknőpáncélzata van:
- 60 + 10 + 10 + 20 + 20 + 50 mm lemezek, homogén acéllemezek, 5 milis légrésekkel
- 60mm acél + 35mm NERA +60mm acél+10mm sugárzás elnyelő anyag + 60mm acél, 225 mm a fizikális vastagsága
Nem változtattak a 68°-os döntésen. A T-72B az 43 - 44 tonna között változik.
A T-90-es teknőfrontja teljesen ismeretlen, abból az oroszoknak 300 - 500 van, és Ukrajnában 30-at veszítettek, amiben benne van a sártenger, az üzemanyaghiány, otthagyta a személyzete, tüzérség, drón, és aknára futás is.
A T-90A az 46,5 tonna, és a T-90M az 48 tonna.
Jöhetnék még a teknő szélességével is, de az túl sok adatolás lenne, lényeg, szélesebb lett az autotöltő a növelt lőszerek miatt is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!