Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » A vadászgépeknél ezek a...

A vadászgépeknél ezek a kifejezések mit jelentenek pontosan,illetve mi az angol megfelelőjük?

Figyelt kérdés

- célpont bevilágítás

- taxi test


Ezeket a kifejezéseket itt,az oldalon láttam. Gondolom a bevilágítás becélzást jelent,de nem vagyok benne biztos.


Köszi a válaszokat előre is!



2023. jún. 15. 12:14
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

A taxi a gurulást jelenti. Amikor az állóhelyről felszálláshoz a fitópályára furul, vagy leszállás után visszagurul a kijelölt helyére a gép.

Hogy a taxi test alatt mit értettek az jó kérdés. Új építésű gép esetén szokott lenni gurulási teszt.

Vagy esetleg a tacizás előtti cheklistre értették? Nem derül ki.


A másik az valami katonai szakkifejezés lehet inkább. Lehet hogy valami lézerirányzékú bomba, rakéta, akármi célzóberendezésére utal.

2023. jún. 15. 15:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:

Köszi a választ!

Olyan környezetben hallottam a "taxi testet" (Bár lehet,nem jól emlékszem a kifejezésre),hogy a gép még nem röpképes,de már a saját hajtóművével,meg a saját rendszereivel képes gurulni.

2023. jún. 15. 15:19
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

A "taxi test" során a még nem röpképes repülő a saját erejéből gurul. Pl. nem működnek még a csűrőlapok, de a hajtómű már a helyén van, és működik.


A "célpont bevilágítás" szó szerint célpont megfelelő megvilágítását jelenti. Pl. magnézium tartalmú, lassan földrehulló, sokáig és fényesen égő tölteteket engednek ki, amiknek a feladata az, hogy megvilágítsa a harcteret, és így segítse a többi harcoló egységet.

2023. jún. 15. 15:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

Légiharc / föld-levegő rakéta rávezetésénél a bevilágítás azt jelenti, hogy a földi telepítésű, vagy a repülőgép radarja sugároz a célpontra radarjelet "világítja meg" (fogja be) a rakéta keresőfejének.

A légiharc / föld-levegő rakéták radarteljesítménye sokkal gyengébb mint a repülőgépé és jóval keskenyebb a nyalábja is. Nagy távolságból történő indításnál elégtelen lenne a jelerősség a folyamatos céltartáshoz ill. az optimális pályán haladva nem is feltétlenül mutat még a célpontra. A pálya kezdeti szakaszán ezért sokszor a repülőgép / földi radar "világítja be" a rakétának a célt amíg annak a saját radarja át tudja venni a célpont követését önállóan. Az eljárás további előnye, hogy a célpont nehezebben tudja a rakétát detektálni (milyen irányból közelít, milyen távolságra van stb.) mivel az még önállóan nem sugároz radarjelet. Így az nehezebben tud hatékony ellenintézkedést tenni (kitérő manőverbe kezdeni vagy elkezdeni zavarni a rakéta keresőfejét).

2023. jún. 16. 01:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

"a gép még nem röpképes,de már a saját hajtóművével,meg a saját rendszereivel képes gurulni."

Az az amiről 1-es írt. A gurulási tesztek sokrétűek, szinte minden földi mozgást szimulálnak. Látványosak a vízzel elárasztott pályán történő tesztelések, vagy a nagy sebességről fékezések, érdemes youtubeon rákeresni!

https://www.youtube.com/watch?v=eQgdOAC2aNM

2023. jún. 16. 07:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Nagyon szépen köszönöm a válaszokat,így értem a fogalmakat!
2023. jún. 16. 18:51

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!