Van értelme a magyar légierőben?
Jön Európába a dél-koreai légierő T-50 Golden Eagle gépeken repülő bemutatóköteléke. Szöulban úgy gondolják, hogy a kibontakozó éles helyzetben a kelet-közép-európai országok meredeken növelik fegyvervásárlásaikat és hogy gépük FA-50 jelzésű könnyűvadász-változatának lenne keresnivalója a térségben. Az FA-50 minden extrával együtt se több, mint egy fapados JAS-39B kétüléses Gripen, csak fele annyiba se kerül.
https://www.youtube.com/watch?v=J3auW-dovrQ
"minden extrával együtt se több, mint egy fapados JAS-39B kétüléses Gripen, csak fele annyiba se kerül„
Ha ugyan annyit tud mint egy gripen de fele annyiba se kerül akkor megérné beszerezni.
Szerintem nem lesz "befutó" itt, mert akármennyibe is kerül, ill. akár mit is tud, a szervizelése, alkatrész ellátása, szabványokba integrálás egyszerű ember számára felfoghatatlan nagyságrendű költségeket generál.
Dél-Korea nem a szomszéd kertben van, - még 2022-t írva sem úgy működik, hogy "Holnap a 12-5-re szállítsatok ki három darab H-22 húsklopfolót!" - ÉS hozzák is!
A legfontosabb kérdés a hajtómű- ebben a kérdésben szinte egyezik a két gép.
Az FA-50-ben amerikai hajtómű van, a nálunk repült Gripenekben pedig ugyanannak a Volvonál kicsit módosított svéd licenszváltozata.
"Az FA-50 minden extrával együtt se több, mint egy fapados JAS-39B kétüléses Gripen, csak fele annyiba se kerül."
a grippeneket béreljük csupán,MO-nak ez megfelel, felesleges több vadászgép, az országunknak olyan csekély a területe hogy ki sem tudják használni a maximális kapacitásukat
A fegyverbusiness már csak ilyen, irgalmatlan sok marketinget, reklámot kell belefeccelni 1-1 üzlet nyélbe ütéséhez (meg persze mást is, de a borítékok útját nem kísérik kamerák 😂).
Egyébként egy légierő általában nem "homogén", több eltérő harcértékű, funkciójú gép van általában mindenhol rendszerben tartva. Az USAF is tart rendszerben F-22 raptort és A-29-et is, s igen nagy különbségek vannak a képességeikben. Az előbbivel kivívja a légifölényt, támadja a védett mélységi célpontokat az utóbbi meg az "aprófeladatra" tökéletes.
Ezenfelül hozzáértő mondta, hogy biztonsági okból komolyabb légierő nem alapoz egyetlen harci típusra. Szóval katonai szempontból előnyös ha a légierőben repül egy második (olcsóbb) harcigép, legyen az az FA-50 vagy esetleg az ALCA. Ezen két típus üzemeltetési költsége sokkal kedvezőbb a Gripenénél.
Akik ismerik az adatait, azok számára nyilvánvaló, hogy az L-39NG csak nagyon nagy korlátokkal és óvatossággal alkalmazható valós harci feladatra.
Majd meglepődtök, ha az FA-50 gép feltűnik a szlovák légierőben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!