Van értelme a magyar légierőben?
Jön Európába a dél-koreai légierő T-50 Golden Eagle gépeken repülő bemutatóköteléke. Szöulban úgy gondolják, hogy a kibontakozó éles helyzetben a kelet-közép-európai országok meredeken növelik fegyvervásárlásaikat és hogy gépük FA-50 jelzésű könnyűvadász-változatának lenne keresnivalója a térségben. Az FA-50 minden extrával együtt se több, mint egy fapados JAS-39B kétüléses Gripen, csak fele annyiba se kerül.
https://www.youtube.com/watch?v=J3auW-dovrQ
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"minden extrával együtt se több, mint egy fapados JAS-39B kétüléses Gripen, csak fele annyiba se kerül„
Ha ugyan annyit tud mint egy gripen de fele annyiba se kerül akkor megérné beszerezni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Szerintem nem lesz "befutó" itt, mert akármennyibe is kerül, ill. akár mit is tud, a szervizelése, alkatrész ellátása, szabványokba integrálás egyszerű ember számára felfoghatatlan nagyságrendű költségeket generál.
Dél-Korea nem a szomszéd kertben van, - még 2022-t írva sem úgy működik, hogy "Holnap a 12-5-re szállítsatok ki három darab H-22 húsklopfolót!" - ÉS hozzák is!
A legfontosabb kérdés a hajtómű- ebben a kérdésben szinte egyezik a két gép.
Az FA-50-ben amerikai hajtómű van, a nálunk repült Gripenekben pedig ugyanannak a Volvonál kicsit módosított svéd licenszváltozata.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Az FA-50 minden extrával együtt se több, mint egy fapados JAS-39B kétüléses Gripen, csak fele annyiba se kerül."
a grippeneket béreljük csupán,MO-nak ez megfelel, felesleges több vadászgép, az országunknak olyan csekély a területe hogy ki sem tudják használni a maximális kapacitásukat
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A fegyverbusiness már csak ilyen, irgalmatlan sok marketinget, reklámot kell belefeccelni 1-1 üzlet nyélbe ütéséhez (meg persze mást is, de a borítékok útját nem kísérik kamerák 😂).
Egyébként egy légierő általában nem "homogén", több eltérő harcértékű, funkciójú gép van általában mindenhol rendszerben tartva. Az USAF is tart rendszerben F-22 raptort és A-29-et is, s igen nagy különbségek vannak a képességeikben. Az előbbivel kivívja a légifölényt, támadja a védett mélységi célpontokat az utóbbi meg az "aprófeladatra" tökéletes.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ezenfelül hozzáértő mondta, hogy biztonsági okból komolyabb légierő nem alapoz egyetlen harci típusra. Szóval katonai szempontból előnyös ha a légierőben repül egy második (olcsóbb) harcigép, legyen az az FA-50 vagy esetleg az ALCA. Ezen két típus üzemeltetési költsége sokkal kedvezőbb a Gripenénél.
Akik ismerik az adatait, azok számára nyilvánvaló, hogy az L-39NG csak nagyon nagy korlátokkal és óvatossággal alkalmazható valós harci feladatra.
Majd meglepődtök, ha az FA-50 gép feltűnik a szlovák légierőben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!