Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » A katonai helikopter pilótákná...

A katonai helikopter pilótáknál mennyivel enyhébb a repülőorvosi minősités?

Figyelt kérdés
Ilyenekre gondolok mint szemészet, fogászat, testsúly, testmagasság. Mégegyszer ismétlem a helikopter pilótákra gondolok, nem a vadászpilótákra.

#Helikopter pilóta
2022. febr. 6. 15:57
1 2 3
 11/22 A kérdező kommentje:
Egyébként köszönöm a válaszod :)!
2022. febr. 6. 16:46
 12/22 anonim ***** válasza:
100%
Sajnos nem, már régiek az információim. Amikor olcsó lett volna, a szemem miatt nem lehettem helikopterpilóta. Amikor lehettem volna szemüveggel, akkor annyi pénzem nem volt, most hogy lenne pénzem hobbiból ppl-t vagy németeknél már van ul, most időm nincs, és lehet lenulláz a covid-évtized.
2022. febr. 6. 16:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 A kérdező kommentje:
Hát sajnálom. én jövőre fogok felvételizni, ha minden jól megy. Nyelvvizsgám már megvan, emelt töriből fogok érettségizni. Csak a repülőorvosi minősitésen essek át. fizikai alkalmassági az fog menni, 220 pontot simán összeszedek.
2022. febr. 6. 16:53
 14/22 anonim ***** válasza:
Nem testsúlyra "mérik" az alkalmasságit hanem a kardiovaszkuláris rendszer teherbíró képességére és a szervezet teherbírására (+pszichológiai alkalmassági).
2022. febr. 6. 23:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:

Régi mondás, hogy "Egy tisztnek mindent tudnia kell!".

A mai világban nagy segítség ehhez az internet.


Kérdésedre a válaszkeresés: google keresés "repülőegészségi hm rendelet"-re


20/2021. (X. 6.) HM rendelet

az állami célú légiközlekedési személyzet repülőegészségi alkalmasságának feltételeiről, valamint a repülőegészségi alkalmassági vizsgálatot végző szerv kijelölésének és tevékenységének szabályairól

[link]



Eltérés általános követelményektől: keresés rendeletben "helikopter"-re


"Egyes esetekben azon szakszolgálati tevékenységet végző személynek, aki bármilyen típusú helikopteren vagy szállító-repülőgépen repül, a látásélesség refrakciós anomália miatti csökkenésekor a repülések végzése megengedhető korrekciós szemüveggel vagy kontaktlencsével akkor, ha a korrekció nélküli látásélesség egyik szemen sem alacsonyabb 0,5-nél, a korrekcióval pedig 0,8-nél. Ebben az esetben a sphaerikus korrekció ±2,0 D-nál, a cylindrikus ±1,0 D-nál nem lehet nagyobb."

2022. febr. 7. 10:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 anonim ***** válasza:

testtömeg:

A zsír- és anyagcserezavarok – amennyiben életmód változtatással és diétával nem rendezhetőek – gyógyszeres beállítása is szóba jön, figyelembe véve egyéb tényezőket, kardiovaszkuláris rizikófaktoraikat, szív- és érrendszeri kockázatukat (Magyar Kardiovaszkuláris Konszenzus Konferencia ajánlása alapján). A nagy kockázatú csoportba tartozó repülőszemélyzet tagját lehetőleg célértékeken kell kezelni. A koleszterin és triglicerid értékek már enyhe zavarai esetén alkalmatlan a jelölt. Kiképzett repülőállományú személy a vérzsír paraméterek csökkentésére szolgáló gyógyszerek szedése mellett – a szakutasításban leírt szabályok betartásával – repülhet.

Amennyiben a testtömeg index 40 kg/m2 felett van, súlyos elhízásról beszélünk, alkalmatlan minden rovat szerint. Ha a testtömeg index 35–40 kg/m2 között van, a has körfogat férfiaknál 102 cm felett, nőknél 88 cm felett van, és metabolikus szindróma is igazolható (IDF módosított kritériumai), 6 hónapig fokozott orvosi ellenőrzés mellett alkalmas lehet. Ha a jelölt has körfogata 102 cm, illetve 88 cm felett van és 30 kg/m2 feletti testtömeg indexszel rendelkezik, alkalmatlan (náluk a metabolikus szindróma jelenléte sem szükséges az alkalmatlan minősítéshez).

A csak diétával egyensúlyban tartott diabetes mellitus, jó általános állapot, secunder eltérések nélkül II. és III. rovat kivételével alkalmas lehet. A II. és III. rovat szerint a kevesebbet repülő, készültséget nem adó elöljárói állomány (megfigyelő státusz) esetében különleges elbírálással, figyelembe véve az általános anyagcsere állapotot és szív-érrendszeri rizikóstátuszt, alkalmasság kimondható. A II. és III. rovat kivételével nem hypoglikemizáló (metformin típusú) orális antidiabetikum segítségével egyensúlyban tartott diabetes mellitus repülésre alkalmas minősítést kaphat ekipázs rendszerű gépen. Mindkét eltérés az anyagcsere-betegség 2. pontja alapján minősíthető az anyagcsere állapot és szív-érrendszeri rizikó figyelembevételével. Ekkor figyelembe kell venni a hipoxia, külső stresszor tényezők (hőmérséklet) hatását is, mely a mellékhatásokat potencírozhatja (magassági korlát, oxigén fegyelem). A jelölt minimális vércukor emelkedés esetén sem lehet alkalmas, ha a megismételt vizsgálat is pozitív. Ilyenkor orális glukóztolerancia teszt elvégzése indokolt, de IFG, IGT és cukorbetegség igazolása esetén is alkalmatlan a minősítés.

1-es típusú cukorbetegség esetén inzulin használata szükséges, a minősítés az 1-es pont szerint történik (minden rovat szerint alkalmatlan).

Bilirubin anyagcsere zavara (Gilbert kór) enyhe eltérésnek tekinthető, alkalmas minősítés adható (étkezés utáni Se bi kontroll megfontolandó).

2022. febr. 7. 10:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/22 anonim ***** válasza:

testmagasság:

E pontok alapján kell megítélni az alacsony növést, a kifejezetten astheniás testalkatúakat, a magas növést, továbbá a rendellenes súlycsökkenést. Ehhez a testsúly, testmagasság, testsúlyhiány, vitálkapacitás, terheléses EKG, szükség esetén a teherbíró képesség megítélésére szolgáló egyéb vizsgálatok elvégzése szükséges.

Alkalmatlan a repülőgép-vezető jelölt, ha a 160 cm-es magasságot nem éri el. 185 cm-ig I/A.-ra alkalmas, 185 cm fölöttiek 190 cm-ig I/B.-re alkalmasak. 190 cm fölötti jelölt alkalmatlan.

A testsúlynál az alkalmasság megállapítás alapját a jelöltnél elsősorban a fizikai teherbíró képesség és nem a testsúly-testmagasság aránya képezi, mivel életkoruk a szervezet intenzív fejlődése időszakának felel meg, amikor a testmagasság növekedése mögött a testsúlynövekedés gyakran elmarad. Ezért az ún. testtömegindex (a továbbiakban: BMI) csak tájékoztató adatként vehető figyelembe.

A BMI-t úgy kell számolni, hogy a kg-ban mért testsúlyt kell elosztani a méterben mért testmagasság négyzetével. A normális BMI 18,5–25,0. Jelölt 18,5 BMI esetén gyenge fizikai teljesítőképességgel társulva alkalmatlan.

Rövid idő alatt bekövetkezett nagyfokú testsúlycsökkenés, illetve hosszabb ideje tartó konzekvens fogyás kivizsgálást igényel.

A maximális „meztelen” (nude) testsúly értékelésekor figyelembe kell venni, hogy a jelölt, illetve az átképzésre kerülő személy teljesítse az adott légijármű típusra vonatkozó, az üzemeltetési utasításban előírt antropometriás követelményeket.

2022. febr. 7. 10:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 A kérdező kommentje:
ha nekem a BMI értékem 31, akkor az még nem jó ugye? egyébként köszönöm a válaszokat!
2022. febr. 10. 18:57
 19/22 anonim ***** válasza:

Szívesen. Egyértelműen le van írva (szigorúbb a követelmény a jelöltre, mint aki már állományban van):

“Ha a jelölt has körfogata 102 cm, illetve 88 cm felett van és 30 kg/m2 feletti testtömeg indexszel rendelkezik, alkalmatlan (náluk a metabolikus szindróma jelenléte sem szükséges az alkalmatlan minősítéshez)”

2022. febr. 10. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 A kérdező kommentje:

Na sziasztok! Végül beadtam a jelentkezésem. És minő meglepetésemre örömmel jelentem be, hogy megkaptam az I/B alkalmasságimat.

A tévhitekkel ellentétben lehet tömött fog, az a lényeg hogy ápolt legyen. Gerincferdülés is lehet, ha az nem haladja meg a 20 fokot. Minimális Ekg eltérés is elfogadott, továbbengednek. Szemvizsgálatnál a távollátásnál 0.5 dioptria az elvárt, közellátásra 2 dioptria. Én a gerincem miatt nem kaptam I/A alkalmasitást, mivel van egy 10 fokos ferdülésem.

És hálaistennek sikerült leadnom 8 kilót 3 hónap alatt.

El sem hiszem, hogy sikerült.. Nagyon boldog vagyok!! :)

2022. jún. 6. 12:54
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!