1941-ben a Szovjetunió már javában készülődött (az 1939. augusztusi 23.-i megnemtámadási szerződés ellenére) a náci Németország lerohanására, de Hitlernek a június 22.-én elkezdett Barbarossa-hadművelete keresztülhúzta a szovjet vezetés számításait?
# 10
A hadiipari kapacitást kell nézni.
PÉLDÁUL:
REPÜLŐGÉPGYÁRTÁS 1941-1942-BEN:
1941:
USA: 26 277 db
Nagy-Britannia: 20 094 db
Szovjetunió: 15 735 db
Németország: 11 776 db
Japán: 5088 db
Olaszország: 3503 db
1942:
USA: 47 836 db
Nagy-Britannia: 23 672 db
Szovjetunió: 25 436 db
Németország: 15 596 db
Japán: 8861 db
Olaszország: 2818 db
# kürasszír
A mennyiséget kell nézni, nem a minőséget ?
A szövetségesek nem csak mennyiségi, hanem összességében minőségi fölényben is voltak a németekkel és szövetségeseikkel szemben.
Elég arra gondolni, hogy a német szárazföldi hadsereg 80 %-ban lovasszekerekkel oldotta meg a harctéri mobilitását a II. világháborúban, azaz csak 20 %-ban volt gépesítve.
# Kürasszír
Én vagyok 6-os, 10-és, 12-es és most a 14-es hozzászóló, ha látnád, írtam, hogy a szárazföldi erők valóban borzasztóan gépesítetlen volt, de a Messzer az többet ért, mint a Csajka / Rata ?
# kürasszír
1943-ra a Jak-9-esek, a La-5-ösök, és a születő Jak-3-asok elfogadhatók, sőt jók voltak. Meg a Szovjeteknek valóban az volt az előnyük, hogy Ukrajnából / Fehéroroszországból / és a Moszkva előtti városokban levő gyáriakat át tudták költöztetni a Volgán túlra vagy az Urálba.
A large dogfight developed on 16 June 1944, when 18 Yak-3s clashed with 24 German aircraft. Soviet Yak-3 fighters shot down 15 German aircraft for the loss of one Yak destroyed and one damaged. The following day, Luftwaffe activity over that section of the front had virtually ceased.[7] On 17 July 1944, eight Yaks attacked a formation of 60 German aircraft, including escorting fighters. In the ensuing dogfight, the Luftwaffe lost three Ju 87s and four Bf 109Gs, for no loss.[8] The Luftwaffe issued an order to "avoid combat below five thousand metres with Yakovlev fighters lacking an oil cooler intake beneath the nose!"[9] Luftwaffe fighters in combat with the Yak-3 tried to use surprise tactics, attacking from above.[10]
A Szovjeteknek három - négy harckocsi típusuk volt:
- a T-26-os volt a közepes / általános rendeltetésű harckocsi.
- a BT-7-es, a nevében is benne van, Bisztrij, gyors, könnyű harckocsi.
- a T-60 / 70 / 80 a Pz II-es megfelelője.
- és a T-28-as, hivatalosan средний танк, közepes harckocsi, de gyakorlatban nehéz, gyalogságtámogató, áttörő harckocsi, a T-35-ös rajta alapult.
#19
1941 előtt a T-26 / BT-7 / T-60-as álltak rendelkezésre több ezres példányszámban, a T-34-es és a KV-1-es meg épp a tervezőasztalról gördültek ki, néhány tucat - százas mennyiségben.
A T-34-es 1941 után kezdett felfutni.
A T-34-es megtervezésénél voltak érthetetlen dolgok, mint a teknő oldalát is döntötték. A KV-1-es rendhagyó harckocsi volt, gyengébb motorizáltsággal, a KV-2-es felesleges volt, a KV-85-ös meg hagyományos, mint a KV-1-es, a 85 milissel.
A JSz-ek a JSz-3-asig elfogadhatók voltak, csak a 122-es lövege célt tévesztett, elég lett volna a 100 milis is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!