Minek köszönheti a Leopárd 2-es a népszerűségét, rajongói táborát, amikor éles harcban csak teljesen csődöt mondott ?
Lőszerrekesz belobbanását mégis minek nevezzük ? Cook-off ?
A Hull Break-re mit mondjak, hosszasan írjam le, hogy a külső / belső robbanás hatására felnyílnak a hegesztések a teknőn / páncéltesten, és szétnyílik az egész ?
Láttam Hull Break-elt T-64-est, az IED hatására nyílt szét, oldalról kezdve, de ugyanakkor a repült tornyú Leó 2-eseknél is, ahol a sofőr mellett van lőszerkészlet, a robbanás ereje széttépte a hegesztések mentén. Addig az Abrams-nél meg a Blow-off panel kontrolláltan elvezette a belobbanó lőszert, és gyengült a szerkezete, de mind a személyzet, mind a harckocsi túlélte, és Jobb helyeken próbálják is az Abrams megoldásait átvenni.
Ha említem, hogy létezik Vulnerability Test is, akkor is fennáll a War Thunder-es vád, vagy nem, mert az Abrams-nél lefuttatták, és az során derült ki, hogy a Sofőr melletti lőszerrekesz teljesen megsemmisíti a harckocsit, addig a Toronyhátulosság túlélhető.
Vannak szakirodalmak, pl.
- Waffenarsenal: Kampfpanzer Leopard 2 - Der Beste der Welt von Hermann Rößler und Hans Köhler, 1981
- Museum Ordnance Special Number 9 - Abrams Main Battle Tank M1A1 and M1A2, Glen Broman, 1996
és még sorolhatnám.
De ahogy látom, érdemi vita, reagálás helyett, hogy ez nem olyan súlyos hibája a Leónak, helyette vagy a körülményekre mutogatás, vagy az árnyékbokszolás megy, hogy jajj War Thunderes szófordulat, a Leó 2-es hívők olyanok, mint a T-55-ösön szolgált és nosztalgiázó sorkatonák, vagy a T-72-eseknek is vannak megveszekedett híveik.
#10:
Műszerezettségileg az Abrams, a Leclerc és a Leó 2-es egyformán pontosan vezetnek tüzet, 18 / 20-as találati aránnyal, de különbség, hogy az Amerikaiak és Franciák DU lőszereket is használnak, addig a Németek meg szándékosan lemondtak a Szegényített Uránról, helyette környezetbarát Wolfrámmal akarják leküzdeni az Oroszokat, miközben Ők is DU lőszert vesznek.
Gondolom, a Leclerc is véletlenül akar Toronyhátulos lenni, mint az Abrams.
Brit harckocsizók tesztelhették az M1 Abrams-et is, mind otthon, mind Grafenwöhr-ben, és ők is megjegyezték, hogy az Abrams-nek viszonylag tágas belseje van, könnyű elérni a lőszerét, és a lőszerrekesze ténylegesen Fail-Safe, addig a Challenger szűkös, krampácsolt belsejű, macerás lőszere van, és átütő találat esetén a Chally-vel együtt pusztulnának, szívük szerint Abrams-re váltanának ők is, közkatonákként, de a Politikusok a gyengén tervezett, de Brit gyártásúra voksolnak.
A Briteknek felajánlott Leó 2-es, a Vickers Mk 7/2-es szerinted miért lett a Leó 2A0 - A4-hez képest eléggé újradizájnolva ?
A harckocsiveszteségileg nagyon nem mindegy, hogy menthetetlenül pusztulnak, azonnal, vagy túlélik, és van lehetősége a megmaradt személyzeti tagoknak elhagyni a félig tönkrement gépüket, ami néhány harckocsinál teljesül, de a Leónál pont nem.
#14:
Írtam, hogy Leopárd 2-esek kapcsán ott van a "Waffenarsenal: Kampfpanzer Leopard 2 - Der Beste der Welt von Hermann Rößler und Hans Köhler, 1981" brossúra, a Borítóján kapásból ott van a Leó 2-es metszeti rajza, a lőszerrekeszekkel együtt, akkor Gyártósori fotók is vannak róla a könyvecskében, és a 49-es oldalon megint egy szerkezeti ábra.
Abrams kapcsán meg RP Hunnicutt is írt 200 + oldalas könyvet, szerkezeti rajzzal, egyértelmű különbséggel.
Mind a kettő 1979-es, csak teljesen másra való, és rosszabbul - jobban sikerült dizájnok, az Amerikai javára.
https://www.youtube.com/watch?v=FAmox1E_6bs
Szerintem ez a felvétel eléggé meggyőző, hogy nem csak Papíron néz ki jól a Toronyhátulosság, hanem Élesben is működik.
Segítek egy kicsit,attól még,hogy ott a lőszerrekesz a vezető mellet még egyátalán nem kötelező telepakolni.
Ja és segítek még egy kicsit,a németek nem használnak repeszromboló lőszert csak űrméret alattit és kumulatív lőszert,így teljesen felesleges szarásig pakolni kivéve ha nincs valami kaotikus brutális egetrengető tank csata kilátásban....ami manapság már nagyon nincs.A török Leopárdokat meg kár felhozni azok az esetek a törökök hozzá nem értését igazolják.Sok török A4-esnek szétrobbant az ágyúcsöve ami a megfelelő karbantartás hiányára utal.Tehát ne a kebabosokkat hozzuk példának.
17:
A Sofőr melletti lőszerrekeszben van 24 lőszer, addig a Toronyhátulban 16, mihez lehet kezdeni 16 lőszerrel, ha nem vesszük a másik lőszerkészletet ?
Az Abrams, a Challenger, a Leclerc és még a T-80 / T-90-esek is jóval alkalmasabbak COIN-ra, mint a Leók, azokkal jóeséllyel lehet fullosan, de biztonságosan feltölteni, meg Toronyhátulosak, vagy próbálnak arra törekedni (Black Eagle és az Ukrán Oplot / Jatagán / T-72AG/MP), addig a Leó 2-es egy Hidegháborús tankcsatákra tervezett, aminek nem volt igény a modernizációjára, mégis változtak az idők, és egy modern csatatéren, ahol az ATGM-ek a legnagyobb fenyegetés, nagyot koppanna és lenne a tanácstalan vállvonogatás meg egymásra mutogatás, hogy hülye a személyzet, hülye az egység parancsnoka, de a legfőbb hülye, aki szembe ment az általános harckocsi tervezési elvekkel.
Érdekes a németeknek elég az a 16 lőszer a toronyba csak neked nem...Volt alkalmam velük beszélgetni ők szerintük több nem is kell fölösleges.De hát nyílván hülyék a szerelők is,meg mindenki aki nem kérte ki a véleményed,hogy hogyan tervezék meg,hogy neked jó legyen.
Nagy példálózások közepette elmondanám,hogy pl a T-72 lőszer tárolójába is csak 22 gránat megy,ugyan különböző helyekre fel lehet pakolgatni még 17-et de azt már kézzel kell tölteni,az aztán sokkal jobb megoldás ugye?
Ma már nincsenek kurszk méretű tankcsaták így fölösleges 50+ lőszerel tele pakolni a harckocsikat.
Az ATGM-es sztoridra pedig csak annyit mivel ezek a rakéták kumulatív elven működnek nem nehéz ezek ellen védekezni,minden harckocsinak mint pl Merkavának vagy a T-90-nek megvan a megfelelő védelmi rendszere ezek ellen ahogy a Leopárdnak is.Az Aktív védelmi rendszerek mellet még a szimpla üreges páncélzat is gyengíti a kumulatív sugarat.Azt meg ne hid,hogy a TOW vagy a Javelin rakéta ellen sincs semmi kitalálva.
#19:
Az Abrams Toronyhátulosan 44 105-öst cipelt, az módosult 32 darab 120-asra, a Chally-nek is van 30 körüli 120-asa, Toronyhátul, és hasonlók. A T-72-eseknél nem az Alapverziós, 1971 / 85-ös színvonalú T-72-esekkel példázódok, hanem a T-72AG / MP / 120-assal, ami 16 + 22-őt vesz, 16 a körhintában, és 22 Toronyhátulosan. Nincs benne szétszórt lőszer, amit kézzel kell pakolgatni.
És a T-80UM2 Black Eagle is 30 darab 125-ös, Toronyhátulosan.
Vagy az Abrams-re visszatérve, párhuzamosan versenyeztették a General Motors meg a Chrysler-ét, a GM a Sofőr melletti rekeszes, a Chrysler meg Toronyhátulos, és puszta véletlen.
Egyetlen járható út a Toronyhátulosság, amivel a Németek csakazért is szembe mennek.
Nem csak Kurszki csatákhoz kell bemálházni a lőszert, hanem Gyalogságtámogatósághoz is, van még HE-OR / FRAG és Kaniszter lőszer is, az pont Ukrajnába való.
Ismerem, és láttam is a Leó 2-es tornyát lecsupaszítva, fotó is van, nyilvános netes, vagy a T-72B-jét is, de akkor is az RPG-29 / Kornet / Krizantém-féle túlméretezett dögök képesek sokmindent átégetni, az Abrams páncélzatát is átütötték, még szemből is, a Chally 2-esét is, de azért értelmesen elkülönített lőszerrekesz nem lobbant be, csak 1 - 2 tag sérült súlyosan.
Az APS sem csodaszer, az is túlterhelhető, több irányból, egyszerre kettővel, meg magát az APS-t is lehet zavarni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!