Minek köszönheti a Leopárd 2-es a népszerűségét, rajongói táborát, amikor éles harcban csak teljesen csődöt mondott ?
A Leopárd 2-esek, mindegy, hogy A0 - A4, vagy modernnek számító A5 / A6 / A7 / Revolution, ugyanúgy megtartják a Sofőr melletti lőszerrekeszt, ez felelős a megsemmisülésükért, ez mindig is egy elhibázott konstrukció volt.
Amikor a Britek keresték a Chieftain-ek utódtípusát, felmerült a Leó 2-esek rendszeresítése, de ők egy olyan Leó 2-est szerettek volna, aminél felszámolták a Sofőr melletti lőszerrekeszt, és Toronyhátulos lett volna, meg is építették, de Lobbyk és nemtörődömség miatt elbukott.
A Britek már idejekorán belátták a Jövőbeli hibáit, addig a Németek nem, max úgy orvosolják, hogy raknak rá 5 tonna pótpáncélt, amivel meg a mobilitásuk megy tönkre.
#4
A repült tornyú meg a Hull Break-elt Leopárd 2-esek biztos csak képzelgések, és pont ilyent kellett venni, nem pedig valami normálisabban megtervezettet.
Amit írtam, hogy a Sofőr melletti lőszerrekesz hatalmas hibája a Leó 2-eseknek, nem jön át ?
Ööö, mintha a Leók által leküzdött ellenséges harckocsikat és egyéb kat. eszközöket kifelejtetted volna az összehasonlításból...
A "teljes csőd" -hát, ez kb. a fejeben létezik.
"Both types can easily destroy most Russian-built tanks at medium and long ranges, at which they are unlikely to be penetrated by return fire from standard 125-millimeter guns. Furthermore, they have better sights with superior thermal imagers and magnification, that make them more likely to detect and hit the enemy first—historically, an even greater determinant of the victor in armored warfare than sheer firepower. A Greek trial found that moving Leopard 2s and Abramses hit a 2.3-meter target nineteen and twenty times out of twenty, respectively, while a Soviet T-80 scored only eleven hits." Forrás: nationalinterest.org
Itt a valódi oka a veszteségnek: "Undoubtedly, the manner in which the Turkish Army employed the German tanks likely contributed to the losses. Rather than using them in a combined arms force alongside mutually supporting infantry, they were deployed to the rear as long-range fire-support weapons while Turkish-allied Syrian militias stiffened with Turkish special forces led the assaults. Isolated on exposed firing positions without adequate nearby infantry to form a good defensive perimeter, the Turkish Leopards were vulnerable to ambushes." Forrás: ua.
És: "However, according to experts, the 2A4 model was designed to fight in a completely different battle environment, in which the armored brigades are accompanied by infantry ground forces and other support vehicles moving in highly mobile concentrated units." Forrás: eurasiatimes.com
Érdemes tovább olvasni a cikkeket.
#6:
A National Interest egy laikus, az érdeklődés felkeltésére jó, de konkrétumokat nélkülöző portál. Engemet Műszaki adatokkal, felépítéssel, részegységekkel érdekel, hogy Melyik harckocsi mit bír és mit nem.
A harckocsiknál nem csak Szenthármasság, mármint a szokásos Páncélvédettség - Tűzerő - Mobilitás létezik, hanem a Sebezhetőség / Túlélőképesség, és erre vannak különböző megoldások, mint a Lőszerrekesz elhelyezése
- a Sofőr mellett (Leopárd 2-esek),
- a Torony alatt, a Padlón, (T-64 ---> T-90 széria)
- és Toronyhátulosan, hermetikusan (M1 Abrams, Leclerc, T-80U Black Eagle)
Az Abrams-nek két prototípusa volt, az egyik ezt a Sofőr melletti lőszerrekeszt vette, a másik meg a Toronyhátulosságot, és kitalálhatod, hogy melyiket vette.
Abrams-et is Ammorackeltek, kaptak már oldalba, Élesben, vagy olyan is volt, amely meg frontálisan kapta meg az ATGM-et, de mind - mind esetben túlélte, mert a Lőszerrekesz hermetikusan el van különítve, erre próbáltam rámutatni, de válasz nincs, csak a mentegetőzés, hogy Gyalogság / Felderítés / stb nélkül mentek vakon gerillaállásba velük.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!