A Mig-21 még megállja a helyét manapság?















"végül csak pár Grippenre futotta lízing formájában, de ez már másik történet" << meg korrupció formájában. A BAe okosan játszott :D
A MIG29-esek elégségesek voltak, de igazából azoknak a fenntartására sem volt keret - elég megnézni az akkori éves átlagos repült órák számát. Akkor jártunk volna a legjobban, ha az oroszok belemennek abba amit szerettünk volna, az államadósságért cserébe Szu-27-eseket akartunk, de arra nagyon beintettek. Így utólag jobb döntés lett volna az érkező MIG29-eseket egyból exportálni, a többi használható haditechnikával és venni/lízingelni egy századnyi normális gépet.
Utólag, ennyi idő távlatában persze könnyű okosnak lenni :)
Azt viszont máig nem értem, hogy a kivont - és eladásra váró - technikai eszközöket miért rohasztják a szabad ég alatt. Anno a Mig-23-asok és Szu-22-esek Pápán álltak az akácosba, ma a Mig-29-esek rohadnak a betonon...





Ajánlottak Flankereket az oroszok, de az lett volna az ára hogy nem lépünk be a NATO-ba és maradunk orosz érdekszférában. Eszük ágában sem volt az akkori legmodernebb gépeket odaadni egy olyan országnak amelyik a NATO felé igyekszik, hogy leszállítás után máris csavarokra szedjék az amcsik elemzésre. A MIG-29-eseket azért kaptuk meg, mert a típusnak a NATO részére már nem volt "hírértéke" mivel a volt NDK gépparkból már ismerték.
A MIG-23-asok, MIG-29-esek, SZU-22-esek azért rohadtak a betonon mert nem volt elég ügyes a hazai haditechnikai exportlobbi. Egy csomó helyre el lehetett volna adni a fejlődő országokban, de nem tudtunk elég ügyesen lobbizni a "nagyoknál" hogy áldásukat adják az exportra.





Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!