Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » A Mig-21 még megállja a...

A Mig-21 még megállja a helyét manapság?

Figyelt kérdés
Az elmúlt 60 évben sok háborúban használták az olcsó karbantarthatósága és megbízhatósága miatt. Manapság még mennyire jó?
2021. júl. 8. 15:08
1 2 3
 11/25 anonim ***** válasza:
100%
Megállja a helyét, mint kiállítási tárgy vagy mint milliárdos üzletemberek hétvégi játéka. Másra már nem jó, írja itt egy válaszoló, hogy "fel lehet okosítani" hát a románoknak ez olyan jól sikerült, hogy alig tucatnyi röpül az ő "felokosított" MiG-21-esei közül, miközben volt több mint száz és ezt a kevés röpképes példányt is idővel használt F-16-okra cserélik.
2021. júl. 8. 15:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/25 anonim ***** válasza:
100%

"Megbízhatósága..."


Ezt komolyan írtad?😅😅


Alig volt benne technika mégis elromlott.

2021. júl. 8. 16:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/25 anonim ***** válasza:
100%

A MIG-21 az egyik utolsó tömeggyártott vadászgép volt, amit az 50-es évek ellenségei ellen fejlesztettek ki. Új korában is közepesen hulladék volt, de olcsón lehetett belőle sokat gyártani :D


Egy olyan totális háborúban ahol vizuális célazonosítás nélkül is lehet tüzelni, ott semmire nem jó - legfeljebb légicélnak xD


Olyan helyeken ahol a vizuális célazonosítás elvárás vagy előírás ott akár még jó is lehet valamire,ha alkalmas valami ultramodern infravörös önirányítású légiharcrakéta indítására még előrdulhat az is, hogy egy raj 0-nál magasabb eséllyel indul... :D

2021. júl. 8. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/25 LazyJones ***** válasza:
72%
#11 Azért azt érdemes figyelembe venni, hogy a legfrissebb felújítás is közel húsz éve történt a LanceR-ek esetében, és azt megelőzően még legalább 10 a gyártásig - ennek fényében nem tartom olyan meglepőnek, hogy a 100 gépből úgy tartanak még életben 35-öt, hogy a régebbieket kannibalizálják. Tény, hogy a Mig21 nem egy top gép, és légifölény vadászként végképp elavult, de rengeteg olyan feladat van, amire az átépítések után így is bőven elégséges.
2021. júl. 8. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/25 anonim ***** válasza:
35%

Felújított MiG-21-esek is persze nem európai harctérre jók, ami már 2000 éve mindig a legkeményebb volt. Hanem Dél-Amerikába, Afrikába. Még átlagos gerillamozgalmak vagy drogkartellek is üzemben tudják tartani, a legképzettebb pilótákat is megkaphatják havi 10-20 ezer dollárért.


Pl. még brazil légierő ellen is versenyképes:

[link]


#6

2021. júl. 8. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/25 anonim ***** válasza:

" Még átlagos gerillamozgalmak vagy drogkartellek is üzemben tudják tartani,"


Azért megnézném azt a gerillabandát meg drogkartellt, ami komoly légierőt üzemeltet! 🤣 Még a rettegett Iszlám Állam sem tudott mit kezdeni mikor kezükbe került pár iraki vadászgép, pedig azokat még pénzelték is muszlim szélsőséges államok bizonyos körei pl. Szaúd-Arábia.

Az ilyen szervezetek általában max pár polgári gépet használnak és felszerelnek rájuk amit tudnak, az a légierejük. A maximum pár harci helikopter, de már ahhoz is nemzetközi alkatrész meg hadianyag ellátás kell.

2021. júl. 8. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/25 anonim ***** válasza:

Amennyire egy Bf-109-es, vagy Ju-87-es állná meg a helyét, pont annyira - attól függ hol, milyen körülmények között, mi ellen vetik be. Egy 60 éves repülőgépről beszélünk. Avionikailag, szerkezetileg egy teljesen ideje múlt elavult konstrukció. Egy modern IV. generációs géppel szemben totálisan esélytelen. Az üzemben tartása drága, macerás. Földi célpontok támadására igen korlátozottan alkalmas, fegyverterhelése alacsony, kis sebességen történő manőverezhetősége földközelben pocsék, túlélőképessége gyenge még a közepes kaliberű csöves légvédelmi eszközökkel szemben is, vizuális célzással kb. egy bazi nagy épületet tud eltalálni, mozgó célpontot ha rászórja az összes malacot, a gépágyú lőszerjavadalmazásának a felét 1-1 teherautóra. Többszörös költséggel járva egy drónhoz, vagy helikopterhez képest, erre egy szuperszonikus elfogóvadásznak tervezett gépet ráemelni kb. pénzkidobás.

Szóval arra jó, hogy Afrikában, Dél-Amerikában fel lehessen valami légierőt mutatni azon ellenséges országokkal szemben ahol szintén 50-60 éves repülőgépeket tartanak még üzemben.

A román korszerűsítési program egy zsákutca, nem is hosszú távra szánták a románok, hanem ideiglenes kényszer megoldásnak (meg persze ki tudja hogy a korszerűsítést végző cégek kasszájából melyik román politikusnak mennyi landolt a zsebében, de ez már egy másik történet).

2021. júl. 8. 22:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/25 anonim ***** válasza:

Az Elbit féle korszerűsítés egyáltalán nem volt anno zsákutca. Nálunk is fontolgatták a 90-es évek közepén, pont azért amit írtál, mert ideiglenes megoldásnak nem túl drágán egész jól megfelelt.

Az Elbit komplett új avionikát és radart szerelt volna a gépekbe, mindne földi jóval megspékelve. Nyilván nem lett volna belőle F22 de pár évet ki lehetett volna vele húzni és mivel az Elbit rendszere a legtöbb amerikai rendszerrel kompatibilis volt ezért egy jó lépcső lett volna az átállásra, a kiszolgálószemélyzetet sem verte volna annyi mellbe egy új vadászgép beszerzése. Ha jól emlékszem a korabeli cikkekre akkor árban egy töredéke lett volna egy MLU előtt álló használt F16-nak.


Áthidaló, békeidős megoldásnak egy komolyabb gép beszerzése előtt egész elfogadható megoldás lett volna a MIG21-esek Elbit féle korszerűsítése.


Mondjuk a Mig29 jobb alap lett volna a korszerűsítésre csak erre akkoriban még senkinek nem volt megoldása(ahogy a Mig23-ra vagy a Szu22-esekre sem volt).

2021. júl. 9. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/25 anonim ***** válasza:

#18 abból a szempontból zsákutca, hogy a képességnövelt Mig-21 utána már nem vezet sehova. Átmeneti megoldás ahogy írtad. Mert bár a képességek nőnek, de még így is elmarad a "valódi" IV. generációs gépek (pl. F-16) harcértéke mögött. Attól a Fishbet sárkányszerkezete, hajtóműve, az idejemúlt konstrukciós megoldások (pl. orrkúp-radar korlátozott "látásszöge" mérete) ugyanúgy megmarad 60-70-es évekbeli szinten.

Nálunk azért nem került rá sor, mert az orosz államadósság fejében kaptunk pár századnyi MIG-29-rest, ami "alapállapotban" is magasabb harcértékkel bír mint egy korszerűsített MIG-21. A Szu-22-esekre ezért sem készült csomag (nem volt rá igény sehol), a MIG-23-ra meg szerintem tényleg pénzkidobás, mivel mind a hajtóműnek, mind a sárkánynak magas a karbantartási, üzemeltetési költség-igénye, alacsony két generálcsere közötti élettartama.

2021. júl. 9. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/25 anonim ***** válasza:

"Nálunk azért nem került rá sor, mert az orosz államadósság fejében kaptunk pár századnyi MIG-29-rest, ami "alapállapotban" is magasabb harcértékkel bír mint egy korszerűsített MIG-21."


Az izraeli ajánlat akkor jött, amikor már készültek a MIG29-esek leváltására, már a 90-es évek vége felé.

A harcértéke a korszerűsítéssel is büven elmaradt volna a 4. generációs gépek mögött ez tény, de mint írtam nem is háborúra készültünk akkoriban - ahogy most sincs kilátásban.

2021. júl. 9. 22:34
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!