Kezdőoldal » Politika » Hadsereg, hadvezetés » A katonai szállítógépeket nem...

Roadkill kérdése:

A katonai szállítógépeket nem zavarja a turbolencia?vagy a vihar?

Figyelt kérdés
Sziasztok,nem tudom jó-e a kategória de hátha :) Most úgy elgondolkoztam hogy ugyebár a személyszállítógépeknél betud kutyulni az időjárás,na de ez a katonai szállító vagy harcigépeknél ez hogy folyik le?Vagyis ha egy szállítógép például katonákat szállít és pont viharba kell átmennie?Vagy egy harci helikoptert mennyire visel meg a vihar?Juj meg valamin gondolkoztam még hogy a katonai gépeken van mellékhelység vagy azt hogy oldják meg?Köszönöm előre a válaszokat erre a kicsit fura kérdésre :) További szép napot mindenkinek :)

2021. jún. 10. 19:15
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

"személyszállítógépeknél betud kutyulni az időjárás"

Nem tud.

2021. jún. 10. 19:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
A katonák is be vannak kötve a szállítógépben, mint ahogy az utasoknak is elmondják hogy kapcsolják be a biztonsági öveiket.
2021. jún. 10. 19:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:
Na nem is úgy értettem hogy ettől katasztrófa lenne csak például ha turbulencia vagy hasonló fordul elő például viharba.De azért tudom hogy attól még nem zuhan le :)
2021. jún. 10. 19:21
 4/9 A kérdező kommentje:
Óhhh erre mondjuk gondolhattam volna igen hogy bekötik magukat :)
2021. jún. 10. 19:22
 5/9 A kérdező kommentje:
Na és a helikopterek hogy viselik a vihart?Vagy a vadászgépek?
2021. jún. 10. 19:44
 6/9 anonim ***** válasza:
100%

Minden repülőgép-típusnak van egy maximális mechanikai terhelhetősége, hajtóműnek egy maximálisan "elnyelhető" vízmennyiség ami még nem okoz hajtómű-leállást stb. A vadászgépek sárkányszerkezetét - feladatköréből adódóan - jóval nagyobb tűréshatárra, bőven 10 g feletti terhelésre méretezik, egy teherszállító gép sárkányszerkezete 4-5 g terhelésnél már károsodhat.


Ezzel együtt vadászgéppel SEM repülünk bele viharba, erős turbulenciába mert a hirtelen változó légnyomásviszonyok, széllökések korrekciója eleve kockázatot jelent (könnyen billentheti a gépet, vagy a szárny alatt leeső hirtelen légnyomás dugohúzóba bólinthatja stb.), illetve ugyanúgy előfordulhat villámcsapás (nem tesz jót az elektronikának a túlterhelés), vagy ha a gép egyben is marad, de az antennák, az érzékeny és méregdrága szenzorok sérülhetnek. Az hogy egy katonai gép "minden időjárási viszony között bevethető" nem azt jelenti hogy szándékosan nekimegyünk a vihar közepének (pláne nem fegyverterheléssel együtt).


A forgószárnyasok (helikopterek) - a hosszú és nagy felületű rotorlapátok miatt - eleve kisebb terhelést bírnak ki mint a merevszárnyúak.

2021. jún. 10. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:
Vagyis ha jól értem akkor jobb elkerülni mindegyikkel a viharokat mert baj lehet belőlük,köszönöm a válaszokat :)
2021. jún. 11. 11:36
 8/9 anonim ***** válasza:
100%
Nem feltűnési viszketegségből állítják össze és teszik elérhetővé rövid időzónánként a naprakész meteorológiai jelentéseket. Minden valamire való katonai szervezet fenntart egy önálló meteorológiai szervezetet és ez nem véletlen. Már a repülési útvonal megtervezésénél is megpróbálják figyelembe venni az aktuális időjárási tényezőket, a pilóták pedig közvetlenül a repülés előtt lekérik - és megkapják - a legfrissebb meteorológiai adatokat. Nem kockáztatnak feleslegesen. Voltak idők, amikor egy kicsit vadabbul mentek a dolgok. Amikor a DHDSCS a Magyar Népköztársaság területén még aktív volt, akkor a magyar pilótákat fel sem engedték bizonyos időjárási körülmények között. Ezzel szemben úgy hullottak le az orosz gépek számos esetben, mint amit elképzelni nem tudtok sokan, - ugyanis náluk fizikálisan élt az a szemlélet, hogy "Emberélet nem számít!". Ha belehalt valaki abba, hogy lehullott a viharos időben, akkor az náluk járulékos veszteségként lett elkönyvelve, a pilótát pedig a haza szolgálatáért elesett katonaként tartották számon. -Szerintem ezen a területen azért jelentős változások történtek náluk is, - bár ezt nem tudom egyértelműen bebizonyítani.
2021. jún. 11. 19:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
Persze mondjuk igazad van abban hogy a hadsereg csinál repülési tervet az időjáráshoz visszonyítva hogy mikor biztonságos a felszállás meg a többi,köszönöm szépen a válaszodat mert ez is segített megérteni ezt :) Azért durva belegondolni hogy régen mi mehetett azért,köszönöm szépen a válaszokat :)
2021. jún. 11. 20:07

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!