Igaz, hogy a tigris tank "egyetlen gyenge pontja a feneke volt"?
A Kelly hőseiben Csodabogár (Sutherland) mondja ezt, aki Shermant vezet. Lehet, hogy csak a Sherman tudott ott valódi eredményt elérni, de persze ez film, nem beszélve arról, hogy T-34-esek voltak átalakítva a film kedvéért..
Csak beugrott, hogy mi volt a valóság










#6
Wittmannál vitatott, hogy a Tigert mi robbantotta szét valójában: vadászgépről indított rakéta vagy egy Sherman Firefly 17 fontos lövege.










12 én úgy olvastam,hogy Wittmann 1200 szövetséges tank (erősen kételkedek ebben a számban) ellen inditott támadást mindössze 42 német tankkal és az oldalbiztositó két német Tigrist is hátrahagyta.
Mind a kettő nagy amatőrségre vall pedig a lovagkeresztes Wittman élete során 138 tankot és majdnem ugyanennyi tankelháritó löveget lőtt ki
Jobban valószinűsitik a légitámadást mintsem azt, hogy szövetséges tankok végeztek volna Wittmannal





Minden harckocsinak a hátulja (és a teteje, fenéklemeze) a leggyengébb pontja a tigristől az Abramsig. Szemből kapja a legtöbb találatot ezért a homlokpáncélzat a legerősebb.
Földi páncéltörő löveggel (v. tankkal) 4-600 méterről ki lehetett lőni a 76-os lövegekkel is. Nyílt tankcsatában pont ezt csinálták - lerohanták teljes sebességgel, kilőtte a támadók egy részét de néhány elég közel tudott kerülni, hogy oldalról, v. hátulról érjen el találatot.
Egyébként tudod mi volt a tigris leggyengébb pontja? A szerkezeti bonyolultsága és a tömeghez képesti elégtelen motorteljesítmény, magas üzemanyag-fogyasztás, rossz felfüggesztési konstrukció.
A szerkezeti bonyolultság miatt macerás volt a gyártása, ~1355 tigris készült, míg T-34-es több mint 35000 (!) + Sherman szintén 30 ezer feletti darabszámban (igaz az erőforrások is eltérők voltak).
A folyamatosan túlterhelt motor miatt a rendelkezésre álló tigrisek fele sem volt egyszerre bevethető a többi a javítóműhelyben állt.
A magas tömeghez képesti kicsi lánctalp-felület miatt már közepesen felázott talajon is elakadt. Az átlapolt futógörgők felszedték a sarat néhány km-nként meg kellett állni tisztítani.
A háborút nem csak ideális körülmények között vívják csak sík mezőkön csak tank-tank ellen. Hanem tagolt terepen is, esőben-hóban-fagyban is, nappal és éjszaka is, repülőgépek, tüzérség, gyalogság is "bekapcsolódik".
Tény, hogy szemtől-szemben félelmetes ellenfél volt, Shermannal szemben 1:5-1:6 kilövési aránnyal. T-34/76-tal szemben 1:8-1:10 kilövési aránnyal rendelkezett. Viszont utóbbiakból sokkal, de sokkal több volt. A háború későbbi szakaszában megjelenő nehézharckocsik (M26, IS-2) a Tiger I-el már nagyjából pariban volt páncélvédettség és tűzerő tekintetében, de addigra a háború már rég eldőlt.





#15
Itt jön képbe egy másik gond, amivel a Wehrmacht küszködött: a támogatás hiánya. 1940-ben Franciaországban tüzérségi és légi támogatással megoldták-főleg az utóbbival-, csak a Luftwaffe ekkor már puszta árnyéka volt önmagának, érdemi segítséget nem nyújthatott.





Aztabüdögét mennyi hülyeséget sikerült itt összehordani.
Kezdjük az elején: a Tigris nem volt egy jó tank, sőt, kifejezetten csapnivaló volt az amerikai Sherman vagy az orosz T-34-hez viszonyítva.
"Na, de a Tigris páncálja vastagabb, meg nagyobb a lövege, akkor biztos hogy jobb!!!44!" Őőő nem. Maximum a World of Tanksban. A valóságban a Tigris frontális páncélja (120mm toronypáncél, 80mm testpáncél) közel sem volt annyira átüthetetlen, mint ahogy a legendák leírják. A T-34-es 500m alatt, a Sherman 300-400 méter alatt már simán átütötte, a későbbi modellek pedig akár kilométerekről is simán átütötték a frontális páncélzatot. Na, de ez igazából nem is annyira fontos, és akkor át is térnék a Tigris tank legnagyobb gyengeségére: a legendásan fostalicska megbízhatóságra, és az ún. "overengineering"-re.
Na, ma már a német minőség a megbízhatóság címszava. Na, a a 2. vh.-ban ez még közel sem volt így: a Tigris váltóját kb. 200km-enként cserélni kellett, a motort 500km-enként, az olajtartályt (nem az olajat!) meg kb. 2000km-enként. És ezzel rá is térnék a másik problémára: a második világháború során a németek gyakorlatilag minden tankba teljesen más, egymással még távolról sem kompatibilis alkatrészeket raktak szinte minden területen. Míg ha egy T-34-essel valami probléma akadt, akkor simán tudott szerezni cserealkatrészt vagy valamelyik másik T-34-esből, vagy akár egy KV-1-esből, a Tigris alkatrészeinek nagy része csak a Tigrissel volt kompatibilis, abból viszont kevés volt, főleg a Pz IV-esekhez képest. Slusszpoén, hogy a Pz IV-esből meg annyi különféle variáns volt, hogy gyakran még ők sem tudtak alkatrészt szerezni az adott variánshoz, mert egyszerűen nem volt kapacitása a német iparnak 8 különböző motorolaj-folyadékszűrő-tekervény-bizbaszt gyártani.
Most vesd össze ezt az amerikai vagy az orosz tankokkal: az amcsiknak volt kb. egy, a Sherman (és annak páncélvadász ill. gyalogsági tank variációji, amiknek 90%-ban azonosak voltak az alkatrészeik), az oroszoknak meg szintúgy kb. 1, a T-34-es, 76mm-es ill. 85mm-es variánsokkal, és lásd csodát: náluk is egyeztek az alkatrészek a különböző variánsok között.
Na, és akkor záró vicc: mit lép erre a német hadiipar? Bevezetik a Tiger II-est, mégszarabb váltóval, mégszarabb motorral, ráadásul egyből kettő, egymással egyáltalán nem kompatibilis modellt küldenek a frontra. Hát nem csoda, hogy kikaptak a nácik...





#17
Röviden: túlbonyolították a nímetek a dolgokat, nem csoda, ha befürödtek :D





#17, na latod milyen hamar lettel 0%os.
Sok pistikenek gazoltal a lelkebe...





#19
Hja, akik a War Thundert vagy a WoT-ot szeretik alapul venni :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!