A második világháborús légvédelmi ágyúk lövedékei miért a repülők előtt robbantak fel?
Sok filmben, játékban látni, hogy repül a lövedék a gép felé, de aztán, még a levegőben felrobban.
Miért nem akkor robbant, amikor becsapódott a repülőbe? Ilyen nehéz volt egy akkori ágyúval célozni?
Persze nem értek hozzá, biztos nem lehetett könnyű lőni vele, azért nem a jó helyen robbant fel a gránát.
Ha valamit nem jól tudok, kérlek ne kössetek belém, kezdő vagyok az ilyen dolgokban.:)
Azokkal a légvédelmi ágyúkkal annyi esély volt eltalálni a repülőket, mintha légpuskával akarnál szétlőni egy 15 méterre álló befőttesüveget úgy, hogy csípőből tüzelsz.
Ezért használtak repeszgránátokat, amik robbanáskor több száz golyóbist (shrapnel) szórtak szét minden irányba, amik szétszaggatták a repülőket.
Nem, nem csak a filmekben láttam, egyes, máshol is olvastam hogy előtte robbant, de nem tudtam miért.
2es, láttam már sok képet világháborús gépekről, elég masszívak voltak, hogy lehet hogy az a sok kis repeszdarabka nem pattant le róluk? A szárnyak fából, fémből készültek, kétlem, hogy a repeszek pár centit is betudtak fúrodni a gép szerkezetébe.
Persze lehet így volt, de nem értem, hogy milyen kárt tud okozni egy repülőben pár repesz.
Köszi!
"láttam már sok képet világháborús gépekről, elég masszívak voltak, hogy lehet hogy az a sok kis repeszdarabka nem pattant le róluk?"
Már milyen logika alapján kéne lepattania róla? A repülő nem valami tömör fémtömb.
" de nem értem, hogy milyen kárt tud okozni egy repülőben pár repesz"
Sérülést okoz a pilótának vagy a motornak. De ha szimplán csak a borítást vagy a szárnyakat felszaggatva teszi tönkre a repülőgép aerodinamikáját, az is elég hasznos tud lenni.
"a motor légbeszívó nyílásain keresztül bejut a belsejébe"
Nettó hülyeség.