Hogy lehet az, hogy Magyarország képtelen volt profitálni a rendszerváltásból? Hogy most rosszabb helyen vagyunk, mint amikor ez az egész kezdődött?
"Nem elvesztettük, hanem mindenünket elkótyavetyéltek az átmenekített vérkomcsik, és ezáltal elherdálták a piacainkat - nem csak a KGST-s, hanem szinte az összeset, minden iparágban!"
Ikarus egykoron legjobb és egyik legnagyobb vállalat volt mégis a a 80-as évek végén a megrendeléseinek 80%-t a Szovjetunió adta, de ők meg nagyon sokat visszamondtak, ekkora piacvesztèst nagyon nehez túlélni. Antall- és Horn-kormány azért nem privatizàltàk, mert várták a magyar befektetőket, de csak külföldiek jöttek, nekik meg nem akarták eladni.
"Abban az időben ráadásul rengeteg pénzt adtunk a fejlődő országoknak, a Szovjetuniónak - hol vannak azok a pénzek, amit visszafi^zettek?"
Miért kellett volna visszafizetniük? Nem emlékszek, hogy hitelszerződést kötöttünk volna. Amúgy sem vagyok biztos benne, hogy összességében Magyarországnak pozitív a mérlege a Szovjetunióval szemben.
Azért mert te nem emlékszel, attól még bizony adtunk rendesen... A Szovjetunió is adott egy pár repülőt a "végelszámolásnál", de - mint ahogy a Gripen ellentételezésből, úgy a ruszki pénzekből sem láttunk semmit sem!
Az Ikarusz privatizációhoz egy kis adalék: már 1991-ben Antallék elherdálták a cég negyedét, aztán leálltunk csodálkzni, hogy orosz púppal a hátunkon nem tudunk teljesíteni... Miközben - 30 évvel a rendszermódosulás után - még mindig napi forgalomban vannak a Kádár alatt gyártott Ikaruszok Pesten is, Szombathelyen is és még ki tudja hány helyen szerte a világban!
"Azért mert te nem emlékszel, attól még bizony adtunk rendesen... A Szovjetunió is adott egy pár repülőt a "végelszámolásnál", de - mint ahogy a Gripen ellentételezésből, úgy a ruszki pénzekből sem láttunk semmit sem!"
Akkor hol vannak azok a szerződések?
Szovjetunió azért fizetett, mert kölcsönös árucsere szerződésükben állt az Magyarországgal meghatározott termék, amelyikhez az ár is meg volt határozva.
Esetleg tudnád sorolni, hogy milyen egyéb cserekereskedelmi megállapodás volt, ami után nem fizettek?
"Miközben - 30 évvel a rendszermódosulás után - még mindig napi forgalomban vannak a Kádár alatt gyártott Ikaruszok Pesten is, Szombathelyen is és még ki tudja hány helyen szerte a világban!"
Ez inkább az ország szégyene és szegénységének bizonyítványa. Miskolcon például már 2000 előtti busz nincs is mindennapi forgalomba állítva. Én is utaztam régi Ikaruson és nem sírom vissza, mert ma egyszerűen nem korszerű.
"Akkor hol vannak azok a szerződések?"
Ha nincs szerződés, akkor nincs pénz sem!
Ugyanott vannak, mint ahol az ügynök akták...
"Ez inkább az ország szégyene és szegénységének bizonyítványa."
10 éve ez az ország olyan "jól teljesít", hogy mindenki csodájára jár...
30 évvel ezelőtti buszok még szép, hogy nem korszerűek! Gondolom, nem ezzel akarsz érvelni?!
Pécsett is viszonylag új buszok vannak (légkondival), csak épp a légkondi nem megy egyikben sem, mert arra már nincs pénz... akkor nem mindegy, hogy mennyire "modern" egy busz?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!