Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » Miért van az, hogy amihez...

Miért van az, hogy amihez "ezek" hozzányúlnak minden rosszá válik?

Figyelt kérdés
Munka törvénykönyve, egészségügy, oktatás, állam igazgatása, fiatalok-idősek ügyei, pénz ügyek, gazdaság, nemzetközi kapcsolatok, mind mind nagy rakás sza...., bizonyíték, hogy inkább elmennek az emberek, kintről bentről véget nem érőkritikák, meddig mehet még így!?
2019. jún. 2. 08:54
1 2
 11/20 anonim ***** válasza:
Mert hiányzik a szakértelem. Hogy szól a pesszimista filozófia egyik tétele (Murphy törvényként is ismerik: akinek fingja nincs az egészről, az irányítja. Mintha Csurka mondta volna (ha jól emlékszem), hogy a szakértelem az bolsevista propagandafogás.
2019. jún. 2. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/20 anonim ***** válasza:

"Miért van az, hogy amihez "ezek" hozzányúlnak minden rosszá válik?"

Ezek? A ballibekre gondolsz? Tényleg minden rosszabbá vált amikor hozzá tudtak nyúlni - pont ezért nem engedik nekik már 9 éve a választók. Már nem is mennek rosszul a dolgok.

Nyugi, majd gondoskodunk róla, hogy gyurcsányék továbbra se férkőzhessenek vissza a hatalomba és akkor nem megy majd újra minden rosszabbul!

2019. jún. 2. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/20 anonim ***** válasza:

Végülis azért omlott össze az egészségügy, azért még szarabb az oktatás, azért nőtt a kivándorlás, azért még több a hajléktalan,mert ez így van rendjén, igaz?

Bár, ha úgy nézzük, a károkozásnak ilyen mértékéhez már tényleg tehetség kell!

2019. jún. 2. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/20 anonim ***** válasza:

#13

"Végülis azért omlott össze az egészségügy, azért még szarabb az oktatás, azért nőtt a kivándorlás, azért még több a hajléktalan,mert ez így van rendjén, igaz?"

Miért kell ennyi baromságot leírni?

Hol van itt összeomolva az egészségügy? Nem jó talán hogy az egész országban kórházakat, rendelőket építettek, újítottak fel, mentőket vettek és rengeteg új műszert? Nem tetszik hogy emelték az egészségügyi dolgozók bérét?

Miért lenne szarabb az oktatás? Zavar talán hogy mennyi eszközt szereztek be az elmúlt években? Hogy hatalmas fejlesztések mentek a szakképzésben?

Nem nőtt a kivándorlás, ellenkezőleg, egyre többen jönnek vissza. De még korábban is nálunk sokkal kisebb volt a kivándorlás, mint más környező országokból.

Mégis honnan veszed hogy több lenne a hajléktalan?

Tényleg nem értem, honnan vesztek ennyi ostobaságot?

2019. jún. 2. 14:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/20 anonim ***** válasza:
Nos, 2022-ben is lehetőség az X-re. Mivel a böszme erősödni látszik, ezért indokolt az újabb kétharmad! Aztán lehet majd megint újra furcsán matekozni, mef kétkilókrumplizni! ... A karaván pedig halad tovább! És akinek nem tetszik elhúzhat a mosogatni nyugatra, mert az olyan jó!
2019. jún. 2. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/20 anonim ***** válasza:

14#

Nem mindenki agymosott és veled ellentétben nem mindenki hiszi el a hazugságokat.

Amik újonnan lettel létesitve, azok a stadionok és a kisvasút, de téged műthetnek ott is nyugodtan.

A kórházakban omlik a plafon, a betegek viszik a wc papírt és adományokbol gyűjtöttek ágyakat, hogy ne a földön feküdjenek az anyukák(nem a fidesz adományozta, az olyasmit nem csinál).Stb..

Mert Magyarország jobban teljesit!

2019. jún. 2. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/20 anonim ***** válasza:

Az oktatási "rendszert" tapasztalom, itt a véleményem:

Akkor kezdjük az általános iskolával:

Az első pár évben jól mentek a dolgok.(2008-ban kezdtem)Normális tanárok, egész jó programok, jó közösség. Aztán elkezdtek elmenni az életképes tanárok. Az iskolai programok a 10km-en belüli falukra korlátozódtak. Mindenféle gyereket felvettek, még szellemi fogyatékosokat is (ténylegesen fogyatékos, nem sértésként használom). Az iskola költségvetése jócskán visszaesett, volt hogy a tanárok hoztak krétát. A táblákat 30x lefestették, mert újra nem volt keret. Akkora kráterek voltak már a táblán, hogy a tanár nem tudott körzővel szabályos kört rajzolni.

Aztán jött a középiskola. Már tudtam, hogy érdekel az informatika, ezért egy informatikai szakgimnáziumba (erről később) jelentkeztem. A tovább tanulás volt a szándék (jelenleg is az), de megnyugtatott, hogy ha nem is jön össze legalább kapok egy szakmát. Iskolai programokról itt sem beszélhetünk, a tanárok átlagéletkora valahol 50 körül lehet. Mivel nincs elég tanár felvesznek szakoktatókat. Itt általában semmilyen pedagógusi képesség nincs, szakmai tudás pedig minimális. A szakgimnáziumról annyit kell tudni, hogy 4 éves, a végén eredetileg (sikeres) érettségi után kaptál valami semmitérő szakmát, de legalább valamit. Na ezt közben módosították, csak vizsgázás után kapod meg. Oké, sebaj. 10. osztály végén kaptunk egy papírt, hogy milyen faktot szeretnénk felvenni jövőre. Én kis naiv azt hittem, hogy ebből lesz valami és felvettem matekot és angolt. Természetesen megszüntették ezt is, nincs fakt. Annyi pozitív (már amennyire az), hogy nincs nyári gyakorlat. De helyette el kell viselni az órarendbe épített gyakorlatot (9.: 38 óra, 10.:37 óra, 11.: 37 óra). Fizikát, kémiát és biológiát elvileg összevonták természettudomány tantárgyá, ez később felbomlott

2019. jún. 2. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/20 anonim ***** válasza:

Véletlen elküldtem. Tehát a folytatás: felbomlott külön tárgyakra. Fizikát egy évig, kémiát egy évig és biológiát egy évig tanulunk. Az érettségi feltétele pedig.. minimum 2 évig tanulnod kell a tárgyat, hogy érettségizhess belőle. Szóval ez a három érettségi tárgy kilőve.

A választható tárgy kötelezően informatikai ismeretek kell legyen, ami ágazati, szóval nehezebb. Nem nehéz ez sem, de tekintve, hogy az osztály 5%-a gondolja komolyan az informatikával való foglalkozást lesznek itt bukások.

Az egyetlen tényleges előny talán az 1 évesre rövidített okj tanfolyam, ami szoftverfejlesztő végzettséget ad.

Röviden tömören az egész szakgimnázium arra lett kihegyezve, hogy vagy szakmunkás leszel okj-s bizonyítvánnyal, vagy.. nincs vagy, az leszel és kész.

Köszönöm szépen ezt a remek rendszert. Ez csak a rövid változat volt, tudnék még sokat írni, de ezt se fogjátok sokan végigolvasni.

2019. jún. 2. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/20 anonim ***** válasza:

#17 Menjünk akkor sorban!

Ha 2008-ban kezdted a sulit, vagyis az első osztályt, akkor tehát a 2016/2017-es tanévben ballagtál és most vagy 10. osztályos.

A te tanévedben a tantervet, a tananyagot és minden egyebet még a korábbi oktatásért felelős emberek állították össze, azaz a balliberális kormányzat szakfelelősei. Az alsó tagozat mindenhol más, mint a felső, eszközben és pedagógoskban egyaránt. A felső tagozatot 2012/13-as tanévben kezdted, vagyis ott már nálatok is megtörtént a váltás, pl. volt mindennapos tesitek is. A felső tagozatban már nem tudnak a tanárok veletek úgy foglalkozni, mint alsóban, mindenhol változik az élet ötödikben, mert nem 2 tanárod van, hanem tantárgyanként más és más. van ahol az osztályfőnöknek nincs is órája a teljes osztállyal, mert csoportbontásban tanulnak nyelvet, informatikát, matekot és ő valamelyiket tanítja nekik. Honnan tudod, hogy az életképes tanárok mentek el? Csak mert neked esetleg nem feleltek meg?

Azt jó ha tudod, hogy a korábbi időszakban, éppen a liberális oktatásirányításban dolgozók tették kötelezővé azt, hogy mindenkit fel kelljen venni az iskolába. Ezt nevezik integrált oktatásnak és minden iskola el kell fogadja olyanok jelentkezését is akik „szellemi fogyatékosok”. Nem ez az oktatási rendszer találta ki, sőt, szerették volna másféle módon megoldani, de nem lehet. Abban a pillanatban ha valaki lépni próbál a „nagy szent liberális elvek” ellen és felvet olyat, hogy talán ezeknek a gyerekeknek nem ott kellene tanulnia mert nekik sem jó és a többieknek sem, abban a pillanatban jönnek é fasisztáznak egy sort meg feljelentgetik az illetőket jogsértésért, hasonlókért. Hidd el, hogy a tanárok szeretnék a leginkább ha nem kellene olyan gyerekeket is ugyanabban az osztályban tanítani akik külön segítséget igényelnének, mert ők tudják a legjobban, hogy ez mennyire nem adott a mai iskolarendszerben és mennyire rossz mindenkinek. Azt viszont jó ha tudod, hogy most végre egyre több nevelést segítő dolgozója van már az iskoláknak. Az elmúlt pár évben nyílt lehetőség arra, hogy felvegyenek több pedagógus asszisztenst, gyógypedagógust – korábban nem. Ettől nem oldódik meg a dolog, de nagy segítség.

Az iskolák költségvetése nem esett vissza. Ami most nincsen, az a városi önkormányzatok plusz pénze. A mi városunk elég jól áll és korábban tudott több pénzt költeni az iskolákra, mint más települések, a pedagógusok fizetését is kiegészítették az önkormányzat bevételéből. De a mellettünk levő kistelepülések erre nem voltak képesek és néha még az alapvető költségeiket sem tudta fizetni a településük, mint a rezsiszámlák. Most nálunk a város nem ad plusz pénzt – így kevesebb pénze van az iskolának, mint néhány éve, de a szegényebb településeken is ugyanúgy ki van fizetve minden, mert azok is államiak lettek. Közben viszont az elmúlt 5 évben minden tanterembe számítógép került, lett még egy informatika terem, minden felsős teremben van vagy projektor vagy okostábla és az ötödikeseknek már van 1 osztályra való tabletjük is amit megosztva használnak. Az, hogy elfogy a fénymásoló papír vagy nincs kréta, vécépapír, az ugyanúgy meg volt 10 éve is, mint manapság.

A szakgimnáziumok nem új találmányok, csak átnevezték a korábbi szakközépiskolákat. Mert a sok ostoba szülő azt hitte, ha nincs benne a nevében, hogy gimnázium, akkor onnan a gyereke nem tud továbbtanulni. Holott ez butaság, én is és a párom is szakközépben érettségiztünk, felvételiztünk és mentünk onnan egyetemre. Tehát a szakgimnázium az szakmai oktatást ÉS az érettségire felkészítést adó intézmény, amit korábban szakközépiskolának hívtak. Ennek megfelelően mindent tanulsz, ami az érettségihez szükséges, de csak annyit, hogy mellette a szakmai tárgyaidra is maradjon idő. Mindenképpen kapsz szakmát, a kérdés, hogy miképpen és mikor. Ha csak elvégzed a szakgimit és leérettségizel ahogy más gimnazista – akkor mégis honnan lenne a szakmádról is bizonyítványod? Akkor ott kellene maradnod még egy évet technikusin hozzá. A szakmai érettségi biztosítja azt, hogy legyen egy vizsgád is ami bizonyítja, hogy elsajátítottad a szakmád ismereteit. Anno nekem is kellett szakmai érettségit tennem a saját iskolámban, a 4 tanévünknek a 13 szakmai tárgyából összevonva. Szóval nem kell siránkozni amiért nektek most kell 2-3 tárgyból még szakmai vizsgát is tenni.

Az informatika szakgimikben most nyugodtan maradhatsz plusz egy évet, mert a megszerzett szakmai érettségid, a technikusin megszerzett vizsgád plusz pontokat ad a felvételihez. Ahogyan a nyelvvizsga is. A tanáraid nem most dolgoznak a versenyszférában, hiszen az informatikusokat nagyon keresik. Ők csak segíthetnek abban, hogy mit kell megtanulnod, de a legmodernebb tudást csakis te magad szerezheted meg. Ülj neki mint az én gyerekem, és nézz utána a neten, hogyan kell programot írni, feljeszteni, stb. Meg fogod találni ha akarod. A szakmai érettséginek köszönhetően most már nem ücsöröghetnek a szakmai tanáraitok a babérjaikon, mint gyerekem iskolájában korábban. Igenis le kell adniuk az anyagot, nekik is utána kell menniük a követelményeknek, mert a szakmai vizsga eredménye az oktatókat is minősíti.

A fakultáció azért szűnt meg, mert lehetőséged lett másik szakmát is megtanulni közben pl. a gyerekeméknél valami irodai adminisztrátor vagy miszösz a neve az egyiknek amiből választhattak.

Az összevont természettudományos óra nem kötelező, lehetőség csak az iskolának. Csakis az iskolán múlik, hogy a szaktanárok felbontják és külön-külön adják le az anyagot kémia, fizika, biológia címmel, vagy egyben, váltakozó órákkal. Egy lehetőség, hogy neked, mint informatikusnak ne kelljen ugyanazt megtanulnia mint egy gimnazistának és pl. ne kelljen az aldehidekel, ketonokkat erőlködnöd kémián, vagy a génszekvenciákkal foglalkozni biológián, hanem lehessen fizika órád, ami kell és az informatikából több időd.

Az érettségiről valaki nagyon félre tájékoztatott, de simán megtalálhattad volna te is a valós infót:

„A tanulói jogviszony keretében, az érettségi bizonyítvány megszerzése előtt csak olyan tárgyból lehet érettségizni, amelynek a helyi tantervben meghatározott követelményeit az érettségi vizsgára jelentkező teljesítette, és tudását osztályzattal értékelték. Ez történhet rendes tanórai munkával és értékeléssel, vagy pedig osztályozóvizsgával is. (Megszűnt tehát az a 2005 előtti, de a köztudatban ma is élő szabály, hogy két évig kell tanulni a vizsgatárgyat.) Az érettségi bizonyítvány megszerzése, illetve a tanulói jogviszony megszűnése után ez a megkötés megszűnik, bármely tárgyból lehet vizsgára jelentkezni (olyanból is, amit a vizsgázó nem tanult iskolában).

Ennek a feltételnek nem a jelentkezés beadásakor, hanem a vizsgaidőszak kezdete előtt kell teljesülnie, tehát az is jelentkezhet, aki a jelentkezés leadása és a vizsga között fogja megszerezni az utolsó osztályzatát.”

Vagyis bármiből érettségizhetsz, akár 1 tanév után is ha az iskola ennyivel elintézettnek tekinti a felkészítésedet. Ahogyan mehetsz latinból is érettségizni, csak előtte valahol kell egy osztályozó vizsgát tenned, hogy tudsz annyira latinul, hogy nekivágj az érettséginek.

„de tekintve, hogy az osztály 5%-a gondolja komolyan az informatikával való foglalkozást lesznek itt bukások.”

Pontosan ez a lényeg. NEKED meg lesz a szakmai vizsgád, aki meg nem veszi komolyan, annak nem lesz meg. Miért lenne neked az jó, ha az is mutogathatná, hogy végzett informatikus, aki semmit nem ért hozzá? Így a te tudásod értékesebb lesz, fizetésben és munkahelyekben is neked lesz jobb.

„Röviden tömören az egész szakgimnázium arra lett kihegyezve, hogy vagy szakmunkás leszel okj-s bizonyítvánnyal, vagy.. nincs vagy, az leszel és kész.”

Nem. A szakképzési rendszert most nagyon erőteljesen fejlesztik, alakítják. Éppen a te érdekedben. Sajnos a korábbi 25 évben folyamatosan leépült a szakképzés, elvesztette az értékét és nincsen semmiféle háttere. Ehhez idő kell, de te a legjobbkor léphettél már bele. Neked most egyre javulnak a lehetőségeid – de még nem telített a kínálati piac. Vagyis lesz bőven helyed egyetemen is, ahogyan azonnal fogsz állást is találni, akár már a szakmai érettségiddel is. HA értesz ahhoz amihez kell. Ha nem értesz hozzá, akkor nem.

Egy végső tanács, amit nekünk is adtak – olyan, akinek most jár informatikából egyetemre a gyereke: tanulj meg papíron programozni, mert az egyetemen ez lesz az alap. Meg kell tanulnod sémákat használni és alkalmazni, blokkokkal dolgozni (ha jól mondom, lehet hogy már rosszul emlékszem a kifejezésekre). Nem fontos, hogy milyen programnyelvet tanulsz, ha ezt megtanulod, akkor az adott programnyelvet már csak” rá kell húzni”. Viszont az egyetemen nagyon keményen megkövetelik, hogy papíron tudj programot írni és az működőképes is legyen. Szóval hajrá!

2019. jún. 2. 20:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/20 anonim ***** válasza:

#19 Menjünk akkor sorban!(Most már nem mobilról)

Nem, 11.-es vagyok (még 2 hétig), de ez igazából lényegtelen.


"A felső tagozatban már nem tudnak a tanárok veletek úgy foglalkozni, mint alsóban, mindenhol változik az élet ötödikben, mert nem 2 tanárod van, hanem tantárgyanként más és más."

Itt most nem felső és alsó tagozat közti különbségről van szó, hanem 3. osztály után egy lejtmenetről.


"Honnan tudod, hogy az életképes tanárok mentek el? Csak mert neked esetleg nem feleltek meg?"

Ez a két mondat hogy függ össze? De amúgy az ott maradt tanárok nem nekem nem feleltek meg, hanem tanárként nem álltak helyt. Ez objektív vélemény (már amennyire egy vélemény lehet az). Nem azért mondtam, hogy rossz tanárok, mert nem voltak szimpatikusak.


"Abban a pillanatban ha valaki lépni próbál a „nagy szent liberális elvek” ellen és felvet olyat, hogy talán ezeknek a gyerekeknek nem ott kellene tanulnia mert nekik sem jó és a többieknek sem, abban a pillanatban jönnek é fasisztáznak egy sort meg feljelentgetik az illetőket jogsértésért, hasonlókért."


Magyarországon inkább még mindig a "fasiszta" szemlélet uralkodik, mintsem a liberális.


"Nem ez az oktatási rendszer találta ki, sőt, szerették volna másféle módon megoldani, de nem lehet. Abban a pillanatban ha valaki lépni próbál a „nagy szent liberális elvek” ellen és felvet olyat, hogy talán ezeknek a gyerekeknek nem ott kellene tanulnia mert nekik sem jó és a többieknek sem, abban a pillanatban jönnek é fasisztáznak egy sort meg feljelentgetik az illetőket jogsértésért, hasonlókért."


Szerintem pedig semmiféle törekvés nem volt erre. Egyszerűen nincs elég kapacitás külön intézményben tanítani őket.


"Azt viszont jó ha tudod, hogy most végre egyre több nevelést segítő dolgozója van már az iskoláknak. Az elmúlt pár évben nyílt lehetőség arra, hogy felvegyenek több pedagógus asszisztenst, gyógypedagógust – korábban nem. Ettől nem oldódik meg a dolog, de nagy segítség."


És ez a gyakorlatban hol valósul meg?


"Az iskolák költségvetése nem esett vissza.", "..így kevesebb pénze van az iskolának, mint néhány éve, de a szegényebb településeken is ugyanúgy ki van fizetve minden, mert azok is államiak lettek"


Szóval csökkent az iskolák költségvetése. Az állam meg gondolom a minimumot fizeti ki, ami vagy elég vagy nem.



"Az, hogy elfogy a fénymásoló papír vagy nincs kréta, vécépapír, az ugyanúgy meg volt 10 éve is, mint manapság."


Nem elfogy, hanem NINCS. Hetekig nincs. Az, hogy mi volt 10 éve hagy ne érdekeljen már. Ez így jó? Nem. 100 éve rosszabb volt? Igen. Akkor most jó? Nem.


"A szakgimnáziumok nem új találmányok, csak átnevezték a korábbi szakközépiskolákat. Mert a sok ostoba szülő azt hitte, ha nincs benne a nevében, hogy gimnázium, akkor onnan a gyereke nem tud továbbtanulni"


Most pedig azt hiszik, hogy tovább tudnak tanulni. Persze, lehetséges továbbtanulni, de most a kötelező nyelvvizsgával -amire az iskola nem készít fel- csakis saját szorgalomból érhető el.


"Ha csak elvégzed a szakgimit és leérettségizel ahogy más gimnazista – akkor mégis honnan lenne a szakmádról is bizonyítványod? Akkor ott kellene maradnod még egy évet technikusin hozzá. A szakmai érettségi biztosítja azt, hogy legyen egy vizsgád is ami bizonyítja, hogy elsajátítottad a szakmád ismereteit. Anno nekem is kellett szakmai érettségit tennem a saját iskolámban, a 4 tanévünknek a 13 szakmai tárgyából összevonva. Szóval nem kell siránkozni amiért nektek most kell 2-3 tárgyból még szakmai vizsgát is tenni."


Na akkor, hogy teljesen tiszta legyen a kép: Nem a szakmáról volt szó, hanem egy irodai informatikus részszakmát (talán ez a neve), amit eredetileg érettségivel együtt megkaptál. Ez kb. semmit nem ér, csak annyit, hogy el tudod látni az irodai infomatikai teendőket (Excel,world,ppt). Ezt kötötték vizsgához. Ennek pár eleméből még nincs tanterv se tanagyag. Az okj-s szoftverfejlesztő szakma az + egy év, ez tiszta volt mindig is. Nem siránkoztam ez miatt, csak nem erről volt szó.


"Ők csak segíthetnek abban, hogy mit kell megtanulnod, de a legmodernebb tudást csakis te magad szerezheted meg. Ülj neki mint az én gyerekem, és nézz utána a neten, hogyan kell programot írni, feljeszteni, stb. Meg fogod találni ha akarod. A szakmai érettséginek köszönhetően most már nem ücsöröghetnek a szakmai tanáraitok a babérjaikon, mint gyerekem iskolájában korábban. Igenis le kell adniuk az anyagot, nekik is utána kell menniük a követelményeknek, mert a szakmai vizsga eredménye az oktatókat is minősíti."


Tudom, nekiültem. 1 hónap alatt jutottam el az emelt érettségi szintre (informatika). Már ott tartunk, hogy volt, hogy én tartottam a programozás órát. De akkor én mit is csinálok ott napi 7-8 órában?

De itt is csak ülnek a babérjaikon. Van, aki leadja amit kell és van (ők vannak többen), aki vagy hiányosan, vagy szinte egyátalán nem (heti 3 órából 2 játékóra).


"A fakultáció azért szűnt meg, mert lehetőséged lett másik szakmát is megtanulni közben pl. a gyerekeméknél valami irodai adminisztrátor vagy miszösz a neve az egyiknek amiből választhattak."


Nem akarok másik szakmát köszönöm. Viszont angol és matek különóráknak örültem volna, de erre már nincs lehetőség.


Az érettségiről valaki nagyon félre tájékoztatott, de simán megtalálhattad volna te is a valós infót:


„A tanulói jogviszony keretében, az érettségi bizonyítvány megszerzése előtt csak olyan tárgyból lehet érettségizni, amelynek a helyi tantervben meghatározott követelményeit az érettségi vizsgára jelentkező teljesítette, és tudását osztályzattal értékelték. Ez történhet rendes tanórai munkával és értékeléssel, vagy pedig osztályozóvizsgával is. (Megszűnt tehát az a 2005 előtti, de a köztudatban ma is élő szabály, hogy két évig kell tanulni a vizsgatárgyat.) Az érettségi bizonyítvány megszerzése, illetve a tanulói jogviszony megszűnése után ez a megkötés megszűnik, bármely tárgyból lehet vizsgára jelentkezni (olyanból is, amit a vizsgázó nem tanult iskolában).


Az érettségis részért köszi.


"Pontosan ez a lényeg. NEKED meg lesz a szakmai vizsgád, aki meg nem veszi komolyan, annak nem lesz meg. Miért lenne neked az jó, ha az is mutogathatná, hogy végzett informatikus, aki semmit nem ért hozzá? Így a te tudásod értékesebb lesz, fizetésben és munkahelyekben is neked lesz jobb."


Nekem nem lenne jó, de itt érettségiről volt szó, nem pedig szakmai vizsgáról. Csak végső esetben maradnék ott a plusz OKJ-n, mert gondolom ott sem tanítanának semmi hasznosat (valami gyakorlatit, amit nem lehet internetről 5x alaposabban megtanulni mint órán elmondják), így abban az egy évben inkább elkezdeném az egyetemet és ott tanulnék 800 oldal elméletet, aminek gyakorlati haszna nagyon csekély.


"Nem. A szakképzési rendszert most nagyon erőteljesen fejlesztik, alakítják. Éppen a te érdekedben. Sajnos a korábbi 25 évben folyamatosan leépült a szakképzés, elvesztette az értékét és nincsen semmiféle háttere. Ehhez idő kell, de te a legjobbkor léphettél már bele. Neked most egyre javulnak a lehetőségeid – de még nem telített a kínálati piac. Vagyis lesz bőven helyed egyetemen is, ahogyan azonnal fogsz állást is találni, akár már a szakmai érettségiddel is. HA értesz ahhoz amihez kell. Ha nem értesz hozzá, akkor nem."


A szakképzés hatékonysága most is a tanulón múlik, mint mindig is. Mint ahogy írtad is ha jó vagy kellesz majd ha nem, akkor nem. Csak a fejlesztés azt jelenti, hogy szakmunkás kell, ezért csökkentjük a továbbtanulás esélyeit.


"Egy végső tanács, amit nekünk is adtak – olyan, akinek most jár informatikából egyetemre a gyereke: tanulj meg papíron programozni, mert az egyetemen ez lesz az alap. Meg kell tanulnod sémákat használni és alkalmazni, blokkokkal dolgozni (ha jól mondom, lehet hogy már rosszul emlékszem a kifejezésekre). Nem fontos, hogy milyen programnyelvet tanulsz, ha ezt megtanulod, akkor az adott programnyelvet már csak” rá kell húzni”. Viszont az egyetemen nagyon keményen megkövetelik, hogy papíron tudj programot írni és az működőképes is legyen. Szóval hajrá!"


Igen ezt tudom. Ez is a rendszert minősíti. Mi az, hogy papíron programozás? A gyakorlatban, ha nem tudsz valamit utánanézel, a helyes szintaxist megköveteli az IDE (a program, amiben programozol). Az algoritmizálási képességet szintén gyakorlással és gyakorlással lehet legjobban fejleszteni, nem papíron, hanem ott, amit azért hoztak létre, hogy programozz benne. Miért akarnád a saját dolgodat megnehezíteni?


Amúgy köszönöm a hosszú és szinte mindenre kitérő választ.

2019. jún. 3. 21:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!