Miért nem becsülik az orvosokat ebben az országban?
Véleményem szerint ennek elég sok oka van.
1. A hálapénz-rendszer, ami itthon kialakult, elég nagy rákfenéje az egésznek. A probléma vele az, hogy a hálapénz 90%-át az orvosok 10%-a teszi zsebre. Nyilván az a 10% az orvostársadalom felső 10%-a, nekik pedig baromira nem éri meg lemondani arról az igen jelentős (havi több százezer, milliós) tételről, amit a hálapénz jelent. Hülyék lennének azt mondani, hogy rendezzék inkább a béreket, és nem kell hálapénz, mert ők így jobban járnak. A maradék 90% pedig miattuk szív, és nincsenek olyan helyzetben, hogy ezen érdemben változtatni tudjanak. A fiatalok nagyon nagy része hálapénz ellenes, csak az ő szavuk vajmi kevés ahhoz, hogy az egész rendszeren változtassanak.
2. A politikának sok esetben a valódi problémák megoldása helyett sokkal egyszerűbb az, ha egymás ellen ugrasztja az embereket. Ad valami látszatbéremelést, aztán jót röhög, mikor a nép egymás torkának ugrik. Hiszen mit lát ebből az, aki nem az eü-ben dolgozik? "Az egészségügyisek már megint fizetésemelést kapnak, de nekik nem elég semmi". Holott ha utánajárnának, rájönnének, hogy igazából semmit nem emelkedett a nettó bére a dolgozóknak...
3. Az emberek hajlamosak arra, hogy ha valami probléma van, akkor azt egy bizonyos emberre vagy éppen csoportra kenje. Kell neki valami bűnbak, akit lehet szidni. Ha hosszú a várólista, vagy 8 órát kell várni a sürgősségin, esetleg több hónapot kell várni valamilyen vizsgálatra, akkor nem azon gondolkodnak el, hogy itt valami rendszerszintű hiba van, hanem azzal kezdenek el veszekedni, aki éppen előttük van. Ez jelen esetben az egészségügyi dolgozó. Nem az jut eszébe, hogy azért kell sokat várni, mert kevés a szakember, sok a beteg, kevés a finanszírozás, hanem azért, mert a doktorúrnak meg a nőérkének biztos nincs kedve dolgozni, vagy biztosan kávézgat.
4. Azért valljuk be, az orvostársadalom tényleg eléggé összezár és nem rugdossa ki maga közül a nem odavalókat. Így ott maradnak azok, akik tényleg csak akkor hajlandóak hozzászólni a beteghez, ha előtte fizet, ami a többi dolgozó renoméját is erősen rontja.
Hiába vagy te rendes és normális, ha előtted meg csupa rossz tapasztalata volt, akkor hozzád is úgy fog állni sajnos.
Egyébként a saját kis tapasztalatom az, hogy azért az emberek többsége olyan, hogy ha te normálisan, udvariasan, emberként kezeled őket, akkor ők is úgy fognak viszonyulni hozzád. Ha pedig atrocitás ér, akkor baromi fontos a kommunikáció. Emberi hangon is el lehet mondani neki, hogy miért van igaza, nem kell leüvölteni a fejét, mert az tényleg csak ront a helyzeten. De ha normális elmondod neki, hogy 1 mondatban, hogy miért kellett mondjuk 3 órát várnia, esetleg még elejtesz egy "elnézést" is, akkor a legtöbb megszeppen és elszégyelli magát, valamint megérti, hogy nem rajtad kell letölteni a dühét az egész rendszer hibája miatt.
hogy miért van igaza= hogy miért NINCS igaza.
Elnézést, elírtam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!