Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » A hátrányos helyzetű, roma...

A hátrányos helyzetű, roma gyerekek mekkora aránya lehet az, ami még nem okoz jelentős visszaesést, színvonalromlást az oktatásban?

Figyelt kérdés

Számos balliberális tanulmány született már az iskolai szegregáció témában, mely kimutatta, hogy a szegregált, hátrányos helyzetű, cigány (Amerikában az afroamerikai, fekete) iskolákban, osztályokban sokkal gyengébb az oktatás színvonala, tanulmányi eredmények, mint a nem cigány osztályokban, iskolákban. A hátrányos helyzetűek, cigányság (feketék) felemeléséért, felzárkóztatásáért, eredményeik javításáért ezért integrált iskolákat, osztályokat javasolnak.

Ugyanakkor a legtöbb magyar (vagy éppen német, szlovák, szerb, horvát) származású család célja szintén az, hogy jobb, színvonalasabb oktatást bizotsítson saját gyermekei számára és tartanak attól, hogy a problémásabb gyermekek az osztályban, iskolában lerontják a színvonalat, visszarántják, akadályozzák vagy akár veszélyeztetik is a többi gyermeket. Ezért inkább szegregáció pártiak és gyermekeiket a jobb hírű iskolákba szeretnék járatni. Ez a jelenség a tengeren túlon, az USA-ban, Mexikóban is megfigyelhető, ahol különösen nagy a szegregáció, iskolák közti különbségek.



2018. márc. 3. 22:52
 1/4 Saku14 válasza:
25%
Nalunk nem huztak le, epp forditva volt.. ^^
2018. márc. 3. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
80%

Szerintem nagyon sok múlik a tanárokon, és azon, hogy kaptak-e ilyen irányú képzést. Szerintem 10% hátrányos helyzetű gyereket simán elbír egy osztály, de valószínűleg többet is. A hátrányos helyzetű gyerekek között is nagy különbségek vannak, nagyon nem mindegy, hogy egy gyerek egy alig fűtött viskóba jár haza, és ételre is alig jut, vagy egy tisztes szegénységben élő családban nevelkedik. Nyilván az utóbbi esetben jóval kisebb plusz odafigyelést igényel a gyerek az osztályban, mint az előbbiben.


Persze ez mind pluszköltség, meg minden, csak ha nem csinálunk semmit, akkor hosszú távon nem fog magától megoldódni a probléma, csak súlyosbodni, és még többe fog kerülni a megoldás.

2018. márc. 3. 23:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
84%

0%. Egyetlen viselkedni képtelen gyerek is el tudja lehetetleníteni az oktatást.

A szegregáció természetes, kívánatos és megállíthatatlan dolog. Itt képesség alapján való szegregációra gondolok, de a faji alapú szegregációnak is hasonló eredménye lenne. A gyengébb képességű gyerekeknek is jobb, ha a saját tempójukban tudnak haladni, a jobb képességűeknek pedig szintén jobb, ha a gyengébbek nem fogják vissza őket. Arról nem is beszélve, hogy normális szülő nem járatja olyan iskolába a gyerekét, ahol sok a cigány, így a szegregáció ellen küzdeni szélmalomharc.

2018. márc. 4. 07:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:
78%

Szerintem sok függ magától az oktatás színvonalától. bar én jellemzően jó hírű sulikba jártam (többe is) szerintem felkészült tanárokkal meg értő hozzáállással szerintem a többség integralhato lenne. Én voltam Amerikában középiskolás fel évig egy olyan iskolában ahol az átlagnál több fekete volt (körzeti középiskola volt) de nem éreztem azt hogy a színvonallal gondok lennének.


Ameddig nincs átfogó határozott elképzelés és program addig sajnos egyre csak romlik a helyzet.

2018. márc. 4. 13:18
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!