Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » A budapestiek politikai...

A budapestiek politikai okokból sajnálják a fákat, igaz?

Figyelt kérdés

Mostanában rengeteget fejlődik Budapest. Ez sajnos fakivágásokkal is jár.

Amennyit láttam külföldről és láttam a képeket, ott is sok a térkő, kevesebb a fa a friss épületek mellett, fakivágás ott is kell...

A belvárosban Bécsben sincsenek fák az utcákban.


Menjünk vissza a barlangba lakni? A panel-lakótelepek építése során is vágtak ki fákat. Sőt, a 100 éves bérházak építése során is.


A Városligetben is alig lesz fakivágás, cserébe szép, színvonalas lesz a park.


Az 1-es villamos befejezése létkérdés. Fejlesztik amúgy azt a környéket is.

Budapest amúgy -a kertvárost leszámítva- szerintem legligetesebb városrészében, egy hajléktalanokkal tele, rosszabb közbiztonságú útján az a famennyiség nem sorsdöntő, így is sok fa maradt. Legalább friss, kevésbé lepukant és kevésbé nyomasztó lesz az Etele út a villamosépítés, parkrendezés után!


A Nagyvárad téren gyönyörűen megcsinálták a campust, a Ludovika tér igen szép, az Orczy-kert is alakul.


Meggyőződésem, hogy a budapestieket nem is érdeklik a fák, nem is nagy környezevédők, csak ebben is a politikát látják...


2018. jan. 10. 20:30
1 2 3
 11/25 A kérdező kommentje:

Az Etele úton hogyan oldottad volna meg a közműátépítést és utána a villamosépítést úgy, hog a fák ott vannak és életben maradnak? Gyanítom sehogy. A villamostpályát nem úgy létesítik, hogy felmarják az aszfaltot, lerakják a villamospályát és pont.

Csak egy példa a budapesti fakivágásokra, mert hozzám közeli az 1-es villamos több okból.

2018. jan. 10. 21:49
 12/25 A kérdező kommentje:

A budai oldalon az utak két oldalán mindenhol fák vannak, sokszor a két útpályát elválasztó sávban is. Rengeteg a közpark. Rengeteg-rengeteg helyen lehet babakocsit tolni, játszóterezni, kutyázni, futni, leülni olvasni.

Gellért-hegy, Tabán, Kiscelli erdő, Feneketlen-tó, Budagyöngye, Vérmező, Bikás-park, Kopaszi-gát (nem a helyén építkeznek, hanem mellette)... Direkt városi parkokat írtam a budai oldalról és NEM magát a Budai-hegységet.

De egyébként is lépten-nyomon zöld részek vannak, menj be a lágymányosi lakótelep felé az Allee-val szemben, egy liget az egész, rögtön több játszótérrel, jobb időben tele családosokkal.



A pesti oldal belsőbb részei tényleg nem elég zöldek szerintem se. Az utcákon is alig van fa, parkok alig.

Jó, ott a Nehru-part, a Szent István park, a Nemzeti Színháztól északra a part, de a Városligettel be is zárul kb. A pesti oldalon tényleg nincs lépten-nyomon egy zöld rész.

2018. jan. 10. 21:56
 13/25 anonim ***** válasza:
59%

Kérdező:


https://www.youtube.com/watch?v=qqKTkYDMN3M


Megoldható bármi, csak akarás kérdése :)



A pesti oldalon is lehetne parkot csinálni: az állam megvásárolna egy-két háztömböt, lebontatná és dobna oda parkot , bár Pesten is leginkább a belső totálisan beépített kerületekből hiányzik a zöldövezet.


#7:

"Ha megnézel modern európai nagyvárosokat..

.. a kocsikat meg simán el lehet vezetni 30 méterrel hátrébb... "


Más nyugati nagyvárosokban lehet nem hagyták, hogy így alakuljon ki a városkép, illetve nem ódzkodnak drága megoldásokhoz nyúlni, mint nálunk.


A kocsik elvezetése is jól hangzik, de a budapesti belvárosban nem megoldható,elfogyott a hely.

Nagyjából két út maradt:

-vagy bontunk épületeket és a helyére építünk

-vagy megpróbáljuk a közlekedést és a városképet átszervezni, például úgy, hogy a főbb utakat levisszük a föld alá


Egyik sem olcsó, de legalább mindkettő drága. Az elsővel meg lehetne növelni a zöldfelületek arányát, de semmi más nem változna.


A másodikkal annyit nyernénk, hogy a fontosabb útvonalakról el lehetne tüntetni a forgalom egy részét és nyernénk némi helyet.

Extrém ötletek, hogyan lehetne elverni néhány lottó 5-öst:


-a nagykörút forgalmát leviszed a föld alá egy megfelelő csatlakozásokkal ellátott alagútba. A felszíni szakaszon elég lenne a villamos mellett két egyirányú sáv , vagy egy sima kétsávos út + kerékpársávok. A másik oldalon felszabadulna két sáv + a parkolósáv + a járdából lecsípsz egy kicsit akkor lehetne csinálni a nagykörút pesti szakaszára egy 10-13 méter széles parkosítást. Ez rögtön 5 hektár zöldterület!


Ha a két rakpart alá építünk két egyirányú irányonként legalább két sávos alagutat a megfelelő felszíni csatlakozásokkal, akkor gyakorlatilag mindkét rakpartot fel lehet számolni. Parkosításnak itt csak úgy vna értelme, ha a teljes hosszon közel a felső rakpart szintjére emelik az alsót , különben az első árvíz elmosná.

Kis túlzással kijönne 10 hektár zöldfelület.


A közúti közlekedés javulna, az észak-déli és belvárosi közlekedés gyorsulna és nyernénk egy csomó területet amiből lehet zöldfelületet csinálni. Mi az ára? ~16km alagút. Gondolom ettől mindenki seggre ült és azt gondolja teljesen idióta vagyok :)


A 400 000 lakosú Zürich közigazgatási területén legalább ennyi alagút van ( igaz ennek egy része a városi elkerülő autópálya). Összehasonlításul a kérdéses belvárosi területek összlakossága kb 450 000 fő - csak az arányok miatt.


Nyilván ez egy baromi drága móka, de egy dolgot el kell fogadni: bemondásra nem fog kitakarodni a közúti közlekedés a városból, hely nincs több , atomot nem tudunk robbantani a belvárosban...


Ilyen nagy beruházást össze lehetne kötni más ágazattal is, kiépülhetne az alagutaknál egy normális új megfelelő méretű esőcsatorna rendszer, új elektromos gerinchálózat, a közlekedés egy része eltűnne és még területet is nyernénk. Ezeken felül lenne egy másik fontos előnye is: az alagútból a kipufogógázt el kell vezetni viszont ez esetben a füst átvezethető szűrőkön és ennyivel is csökkenteni lehetne a szállópor és egyéb innen származó részecskék koncentrációját a belvárosban.


Kerekítsünk, épüljön 20km alagút, mennyi lenne a vége 100-150 mrd forint? Nem sokkal több, mint a stadionmutyi de élhetőbb lenne a belváros.


Bakker, ennyi hülyeséget összehordani ide lefekvés előtt :D

2018. jan. 10. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/25 anonim ***** válasza:
51%

Baloldali gondolkodás: "Hámáménem ujítnak itten utakat minden kátyus"

újítanak "Hámánménem lehet itten közlekedni le van zárva"

"Hámánmiénem építenek ide normális színázat"

"Hámánminek ide színház"

"Hámánmié nincsenek itten gátak"

"Hámán minek ide gát"

"Hámán miért kell kivgágni a fákat"

"Hámán minek ide ennyi fa ez nemvidék"

2018. jan. 10. 23:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/25 anonim ***** válasza:
15%
Persze! Minden fa politikai fa. Ilyenböl készült a fejed is!
2018. jan. 10. 23:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/25 anonim ***** válasza:
0%
A Budapestiek mind Sorosbérencek
2018. jan. 10. 23:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/25 A kérdező kommentje:

# 14



Leírtad, amiket hallani az emberektől! Nem feltétlen baloldali, de ezt hallani.



----


Látom, normális válasz nem sok van...


Az embereket amúgy pont nem érdeklik a fák, jól érzik magukat fátlan utcában is, a szabadba ki se mennek, az ablakon ki se néznek...

Egyébként se környezetvédők, pl nem gyűjtik szelektíven a hulladékot.


Csak amikor hangulatot lehet kelteni, morogni és elégedetlenkedni lehet, akkor sajnálják hirtelen a fákat, akkor is, ha tizedannyit vágnak ki 5 év alatt, mint ültetnek 2-3 év alatt.

Amúgy törzsátmérő alapján pótolnak, tehát egy d kifejlett fa után törvény alapján lehet, hogy hármat is ültetnek.

2018. jan. 11. 05:54
 18/25 anonim ***** válasza:
0%

17#

Ezek nem érvek, ezek a te zavaros agyadból kipattant hülyeségek. Mond jó okokat arra, hogy miért lesz jobb azzal a város összképe, ha kivágják a fákat? Az nem érv, hogy lesz helyette még több épület, mert BP így is rohadtul túlzsúfolt, arról nem is beszélve, hogy annyi lerohadt épület van mindkét oldalon, hogy simán lehetne azoknak a helyére építeni. Azt állítani, hogy az összes pesti azért védi a fákat meg egész egyszerűen nagybetűs hazugság. Az meg, hogy nem mennek ki az utcára nem azt jelenti, hogy nem akarnak fákat, én pl. nem voltam a Bükkben 2 éve, de ettől függetlenül nem szeretném, ha kivágnák az összes fát, de a te logikád mentén a bükki fák védelme a részemről szintén politikai indíttatású-

Érvelj vagy húzz a pcsába, de mivel látom az előbbi nem megy, inkább csak menj a pcsába.

2018. jan. 11. 08:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/25 A kérdező kommentje:

A rossz állapotú házak felújíthatóak.


Arra azért megkérlek, hogy az 1-es villamoson ne utazz, ha elkészül... Ja, ne csak az új szakaszon, az egészen ne. De semmivel se utazz. Mindenért kellett fakivágás.

Ne menj be épületbe, mert azért is kellett fakivágás. Ja, és amikor azokat a fákat kivágták, még nem volt a törvény, hogy a törzsátmérőalapján egy-egy fát több ültetésével kell pótolni.

Vagy hogy az a fa kivágás jogos? Régen szabadott fejlődni, most épületeket is bontanátok?


A lakóhelyem és a munkahelyem környéke lazán épített, zöld, parkos, pados, tele családosokkal mindkettő környék.

Ha kivágnak egy jobb élelmiszerboltért 5 fát, amit 15-tel pótolnak, de egyébként is van 1000 fa a környéken és csak 2017-ben 50-et ültettek - nem fogom sajnálbi az azt ötöt, hanem örülök az új boltnak.

Na, ugyanilyennek érzem ezt a budapesti hisztit.

2018. jan. 11. 08:56
 20/25 anonim ***** válasza:
10%

Kérdező! Két megjegyzés, annak reménye nélkül, hogy megérted, elfogadod.


1. Fákat kivágni és "a" fákat kivágni két dolog. Nagyon nagy a különbség.

2. A sivatag lakóit nem boldogítja, hogy tudják, hatalmas erdőségek is léteznek, ahol (adott esetben) boldog emberek élnek.

2018. jan. 11. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!