Mit gondoltok a magyar oktatásról?
Először is azért írtam ide a kérdésemet, mert sajnos vagy nem sajnos a politiának van beleszólása a dolgokba.
10.-es vagyok egy jó (nem rossz, de nem is versenyló képző) gimnáziumban.
Véleményem szerint a magyar oktatás rettenetes. T
úl sok az óra a diákoknak (napi 8 kötelező!) és a tanároknak is.
A mindennapos testnevelés olyan iskolákban, ahol nincs elég hely, megvalósíthatatlan.
Rajz és ének óra miért kötelező gimnáziumban? Akinek ez kifejezetten fontos, akkor olyan iskolába ment volna, ha pihenő órának szánják (ilyet is hallottam), akkor sokan egyetértenek velem, hogy 1 órával hamarabbi hazaengedés pihentetőbb.
Rengeteget kell tanulni, és ezt ne panaszkodásnak gondoljátok. Szakok vannak, matek, magyar, stb. Ők nem véletlenül mentek ezekre a szakokra. Jó lenne, ha a tanárok megértőbbek lennének a diákokkal. Például nem várnák el egy humán szakostól, hogy ugyanolyan jó legyen matematikából, mint egy reál szakos. És persze fordítva.
Nem egy tantárgy van, ahol túlzottan is részletesen tanítják, ami egy gimnazistának felesleges, jövőre el is felejti.
Az a baj, hogy a gimnáziumban megszerzett tudás nagyrésze felesleges (ezt végzett diákok és tanárok mondták) , az életben nem fogja őket senki alkalmazni. Az alapokat igen, de azt a részletességet, amit elvárnak, nem.
Nem lenne célszerűbb, ha olyan dolgokat vezetnének be, mint például sütés-főzés, politika/pénzügyi alapok, háztartás vezetés, társadalom ismeret? Ezeknek lenne értelme, mindennapos dolgok.
Köszönöm a válaszokat, nyugodtan lehet kifejtős.
Attila menj máshova trollkodni.
,,Alapszíntű kémiánál nem tanulsz többet a gimnáziumban, szóval az egész kérdést nem értem"
Apám vegyész, szakközépbe jártam, meglátta miket veszünk kémiából annyit mondott rá, hogy ezeket mi a fenének tanuljuk, mikor egyedül azt a tudást a vegyigyárakban tudod hasznosítani.
,,Aki a tesióra miatt sír annak lehet nem árt"
Igen, azok hol tesizenek akiknek nincs lehetőségük biztosítani heti 5 nap helyet nekik? Ráadásul úgy, hogy sokaknak például berakják a 3. órába és utána a többi órában ülhetnek és szagolhatják onnantól fogva egymás izzadságát, mert ugye sokszor se zuhanyozásra idejük sincs és lehetőségük se.
,, A tantárgyak elég jelentős része csak 2 éves mert nem kell az érettségire csak az alapvető műveltségedhez, szóval ilyenek a földrajz, ének, kémia, fizika, ...stb"
Amit ugyanolyan szinten kell megtanulnod az ének és rajz tantárgyakon kívül, mintha azon a szakon akarnál tovább tanulni.
,, Az utolsó 2 tanévben meg alapvetően ismételsz semmi mást nem csinálsz."
Igen, a 80-as években ismételtél csak. Azóta eltelt nem kevés idő, közel sincs már ez így.
,,Aki sír hogy a gimnázium nehéz az mit fog csinálni majd az egyetemen és utánna egy munkahelyen?"
Felüdül, hogy kevesebbet kell tanulnia egyetemen már, kevésbé szigorú az elvárás. Húgom gimibe Kazincbarcikára járt Gimnáziumba a Szaléziba (régen Ságvári volt), most Debrecenre jár Élelmiszermérnökire. A gimibe 5x annyit kellett tanulnia, mint most és sokkal nehezebb volt a gimire tanulnia.
Legalább, ha trollkodni akarsz csak akkor azt úgy csináld, hogy ne legyen egyből érezhető.
"Apám vegyész, szakközépbe jártam, meglátta miket veszünk kémiából annyit mondott rá, hogy ezeket mi a fenének tanuljuk, mikor egyedül azt a tudást a vegyigyárakban tudod hasznosítani."
Minden kémia a vegyigyárakban van csak...
Szerinted vannak kémiagyárak ? :XD
Szerintem a napi testnevelésre manapság szükség van, nem is kell hozzá hely. Lehet futni, lépcsőt mászni, akármit.
Rajz -művészettörténet,műalkotáselemzés- is hozzátartozik az általános alapműveltséghez.
Ének-zene, énekelés hasznos lesz, amikor valakinek problémája lesz később, és eszébe fog jutni. Ugyanez van a magyar irodalommal, verstanulással. Voltak, aki -politikai- börtönt éltek túl a megtanult versek felidézésével. Építi a lelkünket.
A reál tárgyakat lehetne csökkenteni. Nem gondolom, hogy tényleg szükség lenne differeciál-integrál számításra a bemutatásán kívül. Viszont biológiára nagyon szükség van. Vagy egészségtanra, nem is tudom.
A tantárgyakat el lehet úgy osztani, hogy egyik után a másik pihenés legyen.
És igen, a jogi ismeretek se ártana, hogy ne legyünk annyira kiszolgáltatottak, ha jogi problémával találkozunk.
Nem pihentetőbb előbb hazaengedni a pihentető óra helyett.
Igazságtalan, gyerekgyűlölő:
- Semmibe veszi az életkori sajátosságokat (Ugyanúgy van napi 8 óra mindenkinek, egy 6 éves és 14 éves gyereknek is)
- Használhatatlan, elavult lexikális tanulást erőltetik
- Alapvető hiányosságok (pl.: kémia órán alapvető a szemléltetés, ehhez képest én utoljára általános iskolában láttam kémia órán szemléltetést; KLIK miatt nincs kréta, szivacs)
"- Használhatatlan, elavult lexikális tanulást erőltetik"
De pont, hogy már nem..! Már nem kell semmit sem tudni, minden csak a "kompetencia". Töri középszintű érettségi kb. szövegértés. Nem kell tudni, hogy ki volt előbb: Szent István vagy Széchenyi. Aki tud olvasni és felfogja, amit olvas, az már át is ment.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!