A legtöbb magyar miért tartja prolinak a tömegközlekedést?
Én laktam vidéken, most Budapesten, de mindkét helyen találkozok azzal a felfogással, hogy a tömegközlekedés "proli".
Illetve, hogy csak az használja, akinek nem telik autóra.
Ismerősök között is van olyan, aki képes volt 2 nap szabadságot elpazarolni, mert szervizben volt az autója.(Vannak ezek a nagyon erősen ajánlott szervizelési periódusok bizonyos kilométer után.)
Kérdeztem tőle, hogy ezért képes elpazarolni 2 nap szabadit?
Azt mondta, muszáj, ő aztán nem ül fel buszra.
Egy másik ismerős meg aszerint szelektálja a munkahelyeket, hogy melyik fizeti ki 100 százalékban az autózását.
Jó végzettsége van, megteheti, hogy válogat.Neki, a fizetés után nem a munkakörnyezet a legfontosabb, hanem, hogy fizessék a benzint.
Van a törvény által előírt 9 fonrint/kilométer, neki ez kevés, 100 százalékos térítést akar.Végül, talált olyan céget, akik teljesítik ezt.
De, ő meg olyan helyen lakik, ahol fél óránként mennek járatok oda, ahol a munkahelye van.Neki nem jó, mert busszal csak "sikertelen" emberek utaznak, nem megy az "imidzséhez".
Hát nem tudom. Felénk ezek a kőkorszakból visszamaradt buszok vannak. Az még egy dolog hogy általában tömegnyomor van. Nyáron olyan hőség van benne hogy nem lehet megmaradni, télen úgy fagysz meg hogy a többi ember leheletéből keletkező pára az arcodon folyik.
Cserébe legalább jó drága. A legközelebbi bevásárlóközpont 10km-re van. Ez busszal kétszeri átszállás, ami azt jelenti hogy busszal drágább megjárni ezt az utat úgy, hogy még jócskán a kopásdíjat is beleszámoltam az autóba.
Nem beszélve arról hogy, gyorsabb, kényelmesebb, komfortosabb és nem kell aszalódni/megfagyni a megállóban.
A közösségi közlekedés nem proli dolog, ellenben az aki ezt annak tartja és alacsonyabb státuszú embereknek minősíti azokat akik használják AZ proli. A proli szó új jelentéssel bír manapság, társadalmi osztálytól függetlenül a lumpen, kulturával nem rendelkező embereket nevezzük így.
Németországban létezik olyan is hogy valaki a BMW-t (nem a 30 éves roncsot mint itt) leteszi a P+R parkolóban és valamilyen más közlekedési móddal folytatja az útját a céljáig. Hiába, Magyarországon inkább a gagyi vagizós proli mentalitás a divat és az autó nem egy közlekedési eszköz végső soron.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!