A gyakorikérdéseken sok a BKV dolgozó, vagy miért védik meg foggal körömmel még a csaló, civilben ténykedő jegyellenőröket is?
BKK ÜSZ V3:
"(...) A jegyellenőröket azonosítja az arcképes, sorszámozott szolgálati kitűzőjük, valamint
karszalagjuk, amelyeket jól látható helyen, a felsőruházaton kell elhelyezniük az ellenőrzés
megkezdése előtt. A jegyellenőrök mind egyenruhában, mind polgári ruhában végezhetnek
jegyellenőrzést. Az ellenőr nem köteles az utas részére előre igazolnia magát, de az utas
kérésére köteles az utólagos azonosításához szükséges információkat megadni, arcképes
sorszámozott szolgálati kitűzőjét, valamint az ellenőrzés végzésére felhatalmazó megbízást
felmutatni. (...)"
"de sajnos sokszor gyilkosságoknál is előfordul, hogy több éve nem találják a tettest... Jah, hogy a bliccelés ezeknél nagyobb bűn?"
Nem. Ha nem kapják el a bliccelőt, akkor pont ugyan annyi következménye lesz mintha nem kapnak el egy tolvajt vagy gyilkost: semmi.
A különbség akkor van, ha elkapják. A bliccelés egy polgárjogi szerződés megsértése, nem bűncselekmény és még csak nem is szabálysértés.
Ölni meg nyilván bűncselekmény.
A BKV (BKK?) épp olyan korrekt, mint a bliccelők. A busz vagy villamos vagy jön, vagy nem. (be kell ismerni,az elmúlt pár évben volt komoly javulás). A 4-6 villamoson viszont fegyveresek randalíroznak az ellenőrökkel. Ezt kikérem magamnak, egy tömött járművön (ha egy utas megszerzi a fegyvert szép dolgokat tud csinálni).
Az, hogy egy buszvezető szándékosan megpróbált megölni (nem túlzás), amikor a Szabad sajtó úton kerekeztem, szerintem szintén nem korrekt viselkedés.
Azt az érvelést nem tudom elfogadni, hogy a bliccelők helyett is a fizető utasok fizetnek, mert a BkV/BKK költségvetésének nagyon kicsi része a járművek és a közlekedés fenntartása, sokkal fontosabb (és nagyobb költség) az egyes "tanácsadók", igazgatók kifizetése. Ha többen vennének jegyet ezek kapnának több pénzt. A megoldás a szervezet rendbetétele, a valós költségek felmérése és a csókosok leválasztása a rendszerről.
Ezzel nem állítom, hogy a BKV/BKK bármilyen mértékben korrupt lenne, csak gondolom (azt remélem szabad)
Az sem igaz, hogy egy lopást nem vesznek komolyan. Egy okostelefon ellopása után hajtóvadászatot indítottak a feltételezhető tettesek ellen. (rengeteg DNS vizsgálattal). Ha a kerékpárod ellopása után nem motoztak meg mindenkit, akkor lehet, hogy az apádat nem Viktornak hívják.
"BkV/BKK költségvetésének nagyon kicsi része a járművek és a közlekedés fenntartása, sokkal fontosabb (és nagyobb költség) az egyes "tanácsadók", igazgatók kifizetése."
Imádom az ilyen önjelölt közlekedésmérnököket, akik megmondják a frankót, a budapesti helyi tömegközlekedésben a buszostól, trolistról, villamosostól, metróstól majdnem háromezer jármű vesz részt, amik napont futnak milliószám kilométereket, ha ezt szerinted meg lehetne csinálni a mostani töredékéből, akkor már holnap csöngess be Tarlóshoz, hidd el ő lesz a legboldogabb! A valóságban a BKV költségeinek elenyészően kis hányada kerül privát zsebbe, igen kerül, de azt az évi néhány tízmillió forintot, amit kilophatnak ne említsük már egy lapon a százötvenmilliárddal, ami a teljes működési költség!
Ettől függetlenül a bliccelés az lopás, akkor is, ha Budapesten, akkor is ha Mórahalmon a mindössze napi kétszer járó helyijáraton lóg valamik!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!