Miért nem foglalkozik se a MÁV, se a szomszédos országok vasúttársaságai a kishatárforgalommal?
A osztrák és az ukrán határon kívül kb. sehol sincs normális vasúti kishatárforgalom.
A horvát határnál Murakeresztúr és Kotoriba között nem jár semmi, Gyékényes és Koprivnica között nincs kishatárforgalmi vonat csak az arra járó távolsági vonatok, Magyarbóly-Beli Manastir semmi...
A szerb határnál időnként átdöcög a sinóbusz Horgosról Röszkére, de a sokkal jobb állapotban lévő Kelebiai pályán megint csak távolsági vonatok fordulnak meg.
Szlovákiával rengeteg vasúti kapcsolatunk van, mégsincs 1 kishatárforgalmi vonat se, Románia felé is csak távolsági vonatok járnak, kivéve a kisvonat Mátészalka és Carei között, de az meg túl ritkán jár.
Egyedül Ukrajnába van normális kishatárforgalom a Záhony-Csap vonatokkal, meg Ausztriába.
Szerintem Románia felé az is csoda hogy jár még valami, ez inkább szerencse hogy egyoldalúan a máv csinálja, a románok meg hagyják. Pedig sokkal több potenciál lenne azokban a vonatokban mert legtöbbször magyar többségű városokat kötnek össze magyar városokkal.
Szlovákiának politikailag nem érdeke a kishatár viszonylatok fenntartása, így ők olyan feltételeket szabnak hogy a magyar félnek ne érje meg. Magyarul direkt számolták fel őket, Csehország felé fontos nekik, ott van.
A szerb vasutak egy kézen meg tudja számolni hány üzemképes vonat adható ki Újvidékről északra, így ott az befolyásolja a vonatok számát hogy üzemel-e éppen valami. Egyébként a röszkei vonat egész jó utasszámmal üzemelt.
A horvátokat különösen nem érdekli a kishatárforgalom, amíg volt addig alig volt rajta utas mert semmi se csatlakozott semmihez. Nekik van elég vonatuk rá, csak nem érdekli őket.
Kb. ennyi.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!