Ezeket az elektromos autókat, buszokat miért erőltetik ennyire?
Nem tudom, hogy ki, hogy van vele, de nekem égnek áll a hajam, már a gondolattól is, hogy egy autót a konnektorból tankoljak.
Ezeknek az elektromos autóknak nagyon alacsony a hatásfoka, nem tud annyi kilométert menni 100 százalékra töltött aksival, mint egy mostani átlagautó tele tankkal.
Emellett, hiányzik az ereje is, nem beszélve az aksikról.
Ezek az akkumulátorok hamar tönkremennek, hamar csökkenni kezd a kapacitásuk, vagy, ha 2 hétig állva hagyod a kocsit, akkor totál lemerül.
Egy elektromos autó akkor lehetne csak hatékony, hogyha egy kis nukleáris reaktort építenének bele.Akkor hatásfokban, erőben messze felülmúlná a benzines, dízeles autókat.
Azért, mert nem közvetlenül a városok levegőjét szennyezi, így csökkenti a szmog kialakulását. Ezeket a kocsikat nem Magyarországra fejlesztették, hanem Japánba, és az USA-ba, ahol átláthatatlan szürke felhő lebeg a nagyvárosok felett. Itt szerencsére még nem olyan súlyos a helyzet, de jobb megelőzni a bajt.
Amúgy meg ugyan ezt mondták annó a benzines autókra. Hogy milyen hangoz, lassú, veszélyes, megbízhatatlan. Ha annak is abbahagyták volna a fejlesztését, akkor járhatnál lóháton munkába.
Valóban nem csökkentik a globális káros-anyag kibocsájtás mennyiségét, ráadásul az előállításuk és majdani "neutralizálásuk" is sokkal több energiát és édesvizet emészt mint a hagyományosak, CSAK NEM A NAGYVÁROSOKBAN!
Ezért ott kevésbé lesz szennyezett a levegő.
-ennyi-
Uhh, na így hangzik egy igazi konzervatív, információhiányos, berögzött ember. Valóban nem éri el minden téren a benzines párja hatékonyságát, ami annak köszönhető, hogy ezredannyi fejlesztési idő és pénz sem ment még a technológiába. Ha ez a niche innováció normálisan terjedni kezd és kiépül hozzá az infrastruktúra, akkor erőforrás-hatékonyságban és üzemeltetési költségben verhetetlen lesz.
Tudtad, hogy kb. 1900-ig egy elektromos autó tartotta a sebességi világrekordot? Aztán az olajos, mocskos benzinautók bügykölése túlságosan cool volt a tehetős fiatalok körében, ezért ebbe a fejlődési irányba volt inkább a piaci kereslet. Ideje korrigálni a hibát.
Kicsit tajekozodni kellene, akkor nem beszelnel ennyi hulyeseget :)
hatasfok: az villanymotor hatasfoka tobbszorose a belsoegesu motorenak. 90% is akar, a belsoegesu meg jo ha 20%-ot tud normal hasznalatban.
akksik: igen, jelenleg az akkumulatorok kapacitasa a korlat, sokkal kevesebb energiat tudnak tarolni adott terfogatban, mint a benzin vagy a gazolaj. De ez javul. Nem mennek hamar tonkre (7-8 evet rohogve birnak) es nem merul le ket het allas utan.
Azert "eroltetik" oket ennyire, mert ez a jovo. Sokkal tisztabbak es csendesebbek lehetnenek a varosaink, ha csak elektromos hajtasu jarmuvek jarnanak.
Hogy mikor veszik at a vezeto szerepet? Azt nem tudja senki, nagy valoszinuseggel a kovetkezo 10 evben meg nem, hogy utana mi lesz, azt igazabol senki sem tudja megsaccolni. Az akksik fejlesztesetol fugg minden.
"Aztán az olajos, mocskos benzinautók bügykölése túlságosan cool volt a tehetős fiatalok körében, ezért ebbe a fejlődési irányba volt inkább a piaci kereslet."
Ez konkretan hulyeseg. Azert terjedtek el a belsoegesu motorok, mert baromi konnyen lehetett hozza uzemanyagot szerezni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!