Miért írják egyesek, h nincs gond az országban az oktatás/munka területén?
Állandóan olvasom az oldalon meg más internetes portálon is, h kritizálják azokat az embereket, akik szerint nehéz ebben az országban tisztességesen megélni.
Megkapják, h miért nem tanult tovább vagy nyitott vállalkozást, megy a szavakkal dobálózás.
Közben meg, ha végig gondolja az ember, valóban igaz, h nehéz.
Szal mit tehet egy 8 általánossal rendelkező?
Elmegy szakmunkásba, ami még jónak is tűnik, mert azt mondják hiány van.
Közben meg a képzés egy kalap ....,(bátyám/após révén belelátok) ha alkalmazott akkor 100 ezernél többet nem visz haza, be se jelentik, plusz ha meg szövegel akkor lapát.
Ahhoz, h valakiből meg vállalkozó legyen ott kezdődik, h több éves gyakorlat meg rengeteg pénz(mert a 5000 ftos Skill fúróval nem lehet).
Akkor ugye marad az érettségi+okj kombó, de ott is nincs egy kézzel fogható szakma, aminek lenne értelme(az oktatás kategóriában tonnaszámra vannak megválaszolatlanul a "Milyen OKJ képzésre menjek?" c kérdések)
Rendvédelmi, eü területen megint katasztrófa a helyzet.
Aztán marad a jó öreg tanulj tovább dolog.
Kapásból rengeteg a büfészak, aztán lejön a tanári, orvosi, amikből ugyan hiány van, de szintén nem fizetik meg.
A végére itt is marad a jó öreg gépész/villamos mérnök, az info meg esetleg a jog, bár utóbbi ág is kap hideget-meleget.
Viszont mindegyikre igaz, h only szülői támogatással, mert hétfőtől-péntekig bent kell lenni, szal a el lehet menni diákmunkára nem működik.
Nevetséges, h ha az ember nem erre a pár szakmára áll rá akkor vége a dalnak, külső segítség nélkül.
Ugye mindenkiből meg nem lehet mérnök!
Vagy én látom rosszul?
Persze.. gonosz diplomások, minek akar tovább tanulni az ember, meg diplomát kívánó munkát tanulni..orvosok meg jogászok, ugyan minek az.. Kinek van itt szüksége iylenekre.. Legyen mindenki fazekas meg ács, meg műkörmös.. Most komolyan.. Muszáj mindig a diplomásokat szapulni..!?
Elhiszem, hogy rossz a szegényeknek, szegény diplomások is vannak, nem tudom hogy lehet egyáltalán egy ilyen közegről általánosságban beszélni. Mindegyis..
1. Azért írják, mert fogalmuk sincs, miről beszélnek.
2. Azért írják, mert megvan a jó okuk, hogy minél több olyan legyen, akinek fogalma sincs, miről beszél. Azok nem fognak beleköpni a levesükbe.
De itt nem is annyira az oktatásról van szó. És ez annyiban helyes is, hogy az oktatás egy eszközrendszer, tehát ha a problémáit valóban látni akarjuk, szélesebben kell szétnézni.
A világban mindenütt az emberek tetteit az érdekeik és a lehetőségeik mozgatják. Most nem szeretnék történelmi példákat hozni, induljunk ki a mából, nézzük, hogyan tovább. Bármilyen hihetetlen, aki gazdag, vagy a tudásával szerezte hosszabb idő alatt, vagy csalt, lopott hazudott (és annyi tudása volt, hogyan kell ezt csinálni, hogy le ne bukjon). Minden más eset elenyésző számban fordul elő. Igaz legenda, hogy Ford papa elmesélte unokáinak, ők már tisztességesen lehetnek gazdagok és jótékonykodhatnak is, de ő bizony csalással szerezte a családi vagyont.
A tudás hatalom. Ez azt jelenti, hogy valaki képes átlátni a környezetének történéseit, felismeri, hol lehet eredményesen és nagy haszonnal tevékenykedni, és képes is azt a feladatot elvégezni. Ez nemcsak szakmai tudást igényel, hanem általános műveltséget, amivel látjuk a gazdaság szerkezetét, látjuk hol van hiány, és tudjuk, mit kell tenni, ami szükséges az embereknek. Vagy tudjuk, hogyan kell megtudni. Ezek az emberek attól sikeresek, hogy nem kérdezik, villanyszerelő legyek, vagy katona, netán jogász, vagy biológus. Körbenéznek, ennek annak utánanéznek, és látják. Nehéz pár szóval elmagyarázni, hogy jön ide az általános műveltség, pedig onnan tudják. És apránként szedik össze ezt a tudást, kicsi kortól, életük végéig. Sikeresek lesznek a mi mostani körülményeink között is. Ha nem így lenne, már rég tönkrement volna az ország.
Másfajta tudás az, ami a csaláshoz szükséges. Ahhoz elengedhetetlen a hajlékony gerinc (jobb, ha nincs is), a hízelgés és eltaposás képessége. Ez úgy működik, hogy elmegyünk a nagy emberhez "inasnak". Lessük minden szavát, elvégzünk minden mocskos munkát zokszó nélkül, mert tudjuk, hogy észre fogják venni "hűségünket". Először csak csurran, de nem keveselljük, gürizünk. A konkurenciát eltapossuk. Ellessük a "főnöktől" hogy kell. Nem kérdezünk. És haladunk szépen a létrán. Lesz belőlünk kisfőnök, ha sikeresen kitörtük néhány ember nyakát, egyre nagyobb. Míg a húsosfazékhoz kerülünk, ahol már gátlás nélkül vehetjük el a másét. Ha tudjuk, mikor kell abbahagyni, és mit kell kezdeni a rablott vagyonnal, gyarapíthatjuk is.
Mindegyikhez valamiféle tudás kell, a megszerzéséhez szorgalom és kitartás. A sült galamb várása kizáró ok. A bizonytalankodás, önbizalomhiány, lustaság szintén. Ennyiben közösek, csak a cél és a módszerek alapvetően mások. A csalás eszköztára többek között a valódi iskolarendszer lezüllesztése is. Ez ugyanis konkurencia mindenképpen. Akkor is, ha valaki valódi tudáshoz akar jutni és nem hódol be. Akkor is, ha a csalást akarja kitanulni. Az iskolarendszer tönkretétele leplezetten úgy megy, hogy kevés pénzt adunk a működéshez. Akkor csökken a színvonal, mert egymástól próbálják megszerezni a szükséges eszközöket. Működni fog az oszd meg és uralkodj elve is. Kevésbé leplezett, ezért gyorsabb módszer, ha rossz tantervet csináltatunk, de jónak hazudjuk. Ha a jó iskolákat tönkretesszük. Ha a jó tanári kart szétbomlasztjuk rossz vezetővel, néhány bajkeverő tanárral (lásd: csalók). A munka világában hasonlók az eszközök, csakannyiban mások, hogy a konkrét szakterülethez igazodjanak. Itt is a lezüllesztés a cél.
Az eredmény kettős: csökken a konkurencia és nő a haszon.
Egy valamit nem vesz figyelembe az a gondolkodásmód. Ha csökken a színvonal, csökken a termelés és így az ellopható érték is. Egy idő után már csak a közvetlen megélhetéstől (élelem, lakhatás) lehet lopni. És amikor már nincs veszíteni való, akkor a tömeg visszaüt. A zöme meghal, de a kevés élősködő zöme is. És új rend, új szerzési ciklus veszi kezdetét. A A mai 70-80 év körüliek kettő ciklust láthattak. Amikor 1945 után az addigi élősködőket eltaposták és kialakult egy új elit. Aztán 1989 után, amikor meg az addigi élősködők gyengébb és butább részét taposták el, és azóta alakul az új elit. Jobb helyeken a lerablás csak megélhetésig történik, aztán hagyják visszaerősödni (oktatás/munkaviszony fejlesztése) ezt a nagy réteget, majd kezdődik a dolog elölről, csak a váltás marad el.
Azért írják, mert egy ország nem állhat csak diplomásokból akik az íróasztal mögül dirigálnak. Azért.
És ha valakinek ebben az országban nincs diplomája, az már dögöljön éhen? Hát én meg ezt nem bírom. Nagyképű hülye diplomás.
Ugyanolyan joga van élni egy sima faipari dolgozónak mint neked. És ez normális országban így is van.
Itt ég és föld a különbség az okj és egy diplomás fizetés között.
De persze szegény diplomást kell mindig szapulni, jajj el ne sírjam magam....
Miért írják egyesek, h nincs gond az országban az oktatás/munka területén?
Ők az északi sarkról írnak, de vannak köztük marsiak is.
"Itt ég és föld a különbség az okj és egy diplomás fizetés között. "
azért mert az okj egy gyorstalpaló ahova heti kétszer kell bejárni egy fél évet
azért mert az okj egy gyorstalpaló ahova heti kétszer kell bejárni egy fél évet
Akkor te nem láttál még okj-t.Mert átlag 2 évig kell bejárni, mindennap kb 7-8 órát.Az alatt elég jól meg lehet tanulni egy szakmát.
Hát tényleg sötétség van itt a fejekben.
Emelt okj 2 évig 7-8 óra minden hétköznap (tanév)
Megint látszik, hogy csak az íróasztal mögül nem láttok semmit.
Érdekes, hogy milyen határozott és lenéző undorral tudnak itt véleményt mondani olyanok, akiknek fogalmuk sincs a munkák és munkák közötti különbségről. Tudom, őket nem gátolja a véleményalkotásban az a tudás, amely óvatosságra int a fogalmazásban.
Szögezzük le: egy munka elvégzésének értékét a teremtett új érték hasznossága adja. ezt néha nehéz megállapítani, de van egy egyszerű, bár nem alkalmazott módszer. Cseréljünk. Én beletanulok a te munkádba egy hét alatt, ha nagy ügyességet kíván, akkor begyakorlom 3 hónap alatt. No és te mennyi idő múlva fogod jól elvégezni az én munkámat? Az időkülönbözet ára jár annak, aki rövidebb idő alatt jött bele a másik munkájába. Vagy mondok mást. Én utazom a villamoson. Látszólag közlekedés. Közben gondolkodom. Mikor egy óra múlva beérek a munkahelyemre, fél óra alatt papírra vetem a kigondoltakat. Ezután gyártani fogják azt a munkagépet, amellyel te dolgozol. Nekem ez másfél órába jött. Erre az időre kérem az ezzel a géppel való munkavégzés hasznának 5%-át. Pénzügyesek, ingatlanosok, és mások 10% hasznot is elkérnek. Én másfél óra alatt keresek néhány milliót (amit persze sok idő alatt fizetnek ki). Téged mi gátol, hogy ugyanezt tedd? Én nem gátollak. Jó egészséget és sok sikert a millióidhoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!