A BKK/BKV miért ilyen spórolós?
Már szélsőségesen spórol , nem is ritkán.
Ez nagymértékben az utasok komfortérzetének csökkenésével jár.
Elmutyiznak mindent, meg lopnak?
Hallottam, hogy a Mávnál is vannak hasonló problémák.
A színvonal csökken, az ár meg emelkedik.
Mikor lesz fogyasztóközpontú ez a szolgáltatás (is) Magyarországon?
Ha nem lesz annyira veszteséges...
ennek okai:
-korrupció (pl. óriási végkielégítések, 4-es metró...)
-kevés utas bizonyos vonalakon (pl. vasárnap este 10-kor a külvárosból a belvárosba a buszon ülnek 3-an, de a busznak el kell indulnia... vagy a Hernádnyomori és Jászszentnagyfalu közti személyvonat, ami megy naponta háromszor és lépésben meg lehet előzni, sem biztos hogy sok utast vonz magához...)
-színesfémtolvajok
-rengeteg kedvezmény diákoknak, nyugdíjasoknak, betegeknek stb... (jójó nyílván nem ettől fog csődbe menni, de veszteségnek veszteség)
Takarítások hiánya.
Vagy, még az előző hónapban, voltak olyan buszok amelyeken nem lehetett ablakot nyitni és a klíma sem működött.
Vagy pár évvel ezelőtt ,a Combino szintén légkondis botránya.
Ott is csak azért csináltatták meg mert féltek a népharagtól.
Mert veszteséges azért.
Sok olyan járat van amit akkor használ vagy 10 ember, és az ugye üzemanyag vesztés, meg alkatrészek kopásával jár. A villamosok meg a metrók is hihetetlen sok áramot fogyasztanak és azt is kell fizetni valamiből. A 3 as metró eléggé kihasznált de már sokan félnek használni mert veszélyes, koszos, hangos. A kettes metró az teljesen jó most az új szerelvényekkel meg igényesebb is minden szempontból, de az nem olyan kihasznált. A villamosok többsége is vagy úgy közlekedik amikor vannak rajta vagy 20 an összesen,. vagy akkor amikor tömve vannak, és még sorolhatnám.
Rengeteg kihasználatlan járat van amit akkor is finanszírozni kell valamiből amikor senki nem használja de a sofőrnek kötelessége végig menni az adott vonalon mert lehetnek máshol is utasok és ha nem megy a busz abból gáz lehet.
Oké hogy egy szolgáltatásnak nem kell nyereségesnek lennie mert nem arra van nyilván de annyit kellene termelnie hogy a fejlesztésekre, karbantartásokra, teljesen és az utasok kényelmét is minél jobban biztosítani tudják. Na most ez sincs meg minden téren. A 4 es metró megépítése is több milliárdokba került és még szinte sehol sem tartanak. Oké hogy jövő tavaszra ígérik az átadást de addig sok víz lefolyik a dunán és emlékeim szerint nem olyan rég bejelentették hogy szinte biztos hogy az is csúszni fog egy fél évet vagy többet is akár. Meg ugye azt értelmetlen befektetés mert szinte biztos hogy nem fogják úgy kihasználni, oké hogy elején sokan fognak vele menni mert kíváncsiak de hosszú távon nem biztos hogy olyan jó biznisz lesz az.
És a sok bliccelőről nem is beszélve akik hatalmas kárt tudnak okozni a BKV-nak meg más közlekedési vállalatoknak, a MÁV-nak a Volán-nak és így tovább.
Nálunk a helyi Volán társaságnál aráőnylag jól megy, de így is hatalmas károk vannak, nem is beszélve arról hogy sok öreg busz van és nincs pénz a cserére, oké hogy sok buszt már lecseréltek jobbra, és modernebbre de az még kevés sajnos.
Nem tudom hol tapasztalod a takarítás hiányát olyan szinten, hogy az már zavaró legyen.
Ha kevés dolog is javult ebben az országban az utóbbi időben, a budapesti tömegközlekedés mindenképp az egyik. 150 új Citaro busz és folyamatosan írják ki a tendereket újabbakra, jelentenek be komoly pályafelújításokat (4-6, 1 villamos), indítanak új vonalakat. A bliccelés elvileg 2015-től megszűnik, ha mindenhol beléptetőkapuk lesznek, nagyon helyesen.
Már csak a kormánynak kellene elkaszálnia a nyugdíjas- és diákkedvezményeket (mondom ezt diákként), vagy legalábbis levinni 33, netán 25%-ra a mostani 65 ill. 50% helyett és még lenne egy hosszú távon fenntartható közlekedési vállalatunk is 10-15 éven belül.
Ez egy összetett kérdés, és a helyzetnek nem egy, vagy néhány oka van, sokkal több. Néhány jelentősebb:
A kormányok, a média, az autóipari lobbi és következményeként az egész társadalom tudatosan, vagy tudat alatt tömegközlekedés ellenes.
A tömegközlekedést a) dilettánsok szervezik, b) tudatosan, parancsra rosszul állítják össze. Ennek is következménye az előbbi állapot, hiszen senki nem szeret hátrányosan utazni.
A tömegközlekedés - tudatosan - alulfinanszírozott. Ezért csak olyan beruházásokra kerül sor, amitől palotaforradalom lenne. A koszt a tömeg már megszokta (nem lázad ellene).
A csalás a kormányok és a hatalom példamutatása nyomán össznépi szórakozás. Ellenőrzés nincs (az ellenőr és a metrókerberusz közröhej), ezért az ellenőrzési rendszer a pénzt nem hozza, hanem viszi (a problémát már minden európai normális ország megoldotta, hiszen az elektronika korában pofonegyszerű és átverhetetlen).
Az alulfinanszírozás nyomán az infrastruktúra elavult, ezért a közlekedés javítása csak kampányszerűen és ideiglenesen lehetséges.
A mai közmentalitás a folyamatos csalások, igazságtalanságok és átverések miatt a trehányság. Ez igaz a takarításra, szervizre, közlekedésre, annak szervezésére, a vezetésre-irányításra, tehát az egész közlekedési rendszer minden szintjére. Általános trehányság mellett jó közlekedést biztosítani lehetetlen.
Fentiek alapján normális tömegközlekedés a következő 5-10 évben akkor sem lehetséges, ha hirtelen tetszőleges mennyiségű pénz állna rendelkezésre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!