Van-e valami pénzbeli vonzata, amelyért fizetnie kell az az kormánynak és így közvetetten az adófizetőknek, hogy mert a 15. -ei katasztrófa kapcsán SMS-t küldettek ki a telefonszolgáltatókkal?
Természetesen a kormány fogja kifizetni az sms-ek árát. A posta sem ingyen viszi ki Orbán Viktor mindenféle kérdőíveit.
Biztos vagyok benne, hogyha a telefonszolgáltatók ezt ingyen vállalták volna,azóta már legalább egyikük megjelent volna a reklámmal, hogy "Hála XY-nak - Önt sms-ben értesítették, hogy nem késik a segítség. XY - akire Ön most is számíthatott!"
Szóval szerintem ez az állam költsége lesz. Egyébként lehet, hogy a mobilszolgáltatód ügyfélszolgálata megmondja.
Előbbi vagyok, ezt találtam az indexen az ügyről, szerintem van még más is róla a neten:
"A Belügyminisztérium péntek délben egy nem túl hasznos sms-t küldött ki a Vodafone és Telekom minden előfizetőjének, ami egyszerre szólította fel az autóban maradásra és az autó elhagyására a hóban veszteglőket: „Segítünk! Ne hagyja el a gépjárművét! Ha elfogy az üzemanyaga, üljön át másik gépjárműbe! Belügyminisztérium”.
Az üzenet péntek délután már egyébként sem sokat segített azoknak, akik akkor már majdnem egy napja vesztegeltek a hóban hivatalos tájékoztatás és rendőri-katasztrófavédelmi segítség nélkül. Ráadásul az sms-t olyanok is megkapták, akiknek például autója sincs, viszont pont március 15-ére szerveztek költözködést Budapest egyik letakarított járdás peremkerületében.
A Vodafone és a Telekom melletti harmadik hazai mobilszolgáltató, a Telenor (leánykori nevén: Pannon GSM) nem vállalta be az sms-ek március 15-i szétküldését. Ezt a visszautasítást Pintér Sándor belügyminiszter később majd ki is akarja vizsgálni, addig viszont azt üzente a Telenor ügyfeleinek: váltsanak olyan szolgáltatóra, aki segít a bajban.
A Telenor egyébként egy nap késéssel, március 15-én bejelentette: a Vodafone-hoz és a Telekomhoz hasonlóan ők is jóváírják a katasztrófa sújtotta térségekben rekedt ügyfeleiknek a belföldi hívások és sms-ek költségeit. Ugyanakkor nem kívánták kommentálni sem a belügyminisztériumi sms-ek elmaradását, sem Pintér Sándor tervezett vizsgálatát és a tanácsát a szolgáltatóváltásra."
Népszabadságonline:
"A tárcavezető köszönetet mondott ugyanakkor az információt "szívességből" továbbító szolgáltatóknak, akik reményei szerint nem számlázzák majd ki az államnak az üzenetek költségét."
Index:
"A Vodafone és a Telekom a főtanácsadó szerint „az első szóra” jelezte, hogy hajlandó segíteni, a Telenor viszont azt közölte, hogy nem tudja vállalni ezt a feladatot. Az első két cég teljesen ingyen küldte ki az sms-eket, tette hozzá a főtanácsadó. Erre nem jogszabály kötelezte őket, önként vállalták, hogy segítenek. Technikailag nem lehetett megoldani, hogy csak azok kapjanak sms-t, akik a kritikus helyeken tartózkodnak, ezért az egész országban a két mobilszolgáltató összes ügyfele kap figyelmeztető sms-t."
Eszerint itt a válasz: a szolgáltatók ingyen küldték ki az sms-eket.
"A Telenor egyébként egy nap késéssel, március 15-én bejelentette: a Vodafone-hoz és a Telekomhoz hasonlóan ők is jóváírják a katasztrófa sújtotta térségekben rekedt ügyfeleiknek a belföldi hívások és sms-ek költségeit."
A szöveget értelmezve:
Egy nap késéssel, nem 16.-a lenne? Jóváírják az SMS-ek árát, amiket a kormány küldött ki, azt az ügyfeleknek számlázzák ki? Nem értem azt a jóváírás kifejezést, amikor nem küldtek, hanem fogadtak az ügyfelek.
#4:
Okay. Köszönöm!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!