Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » Van-e valami pénzbeli vonzata,...

Van-e valami pénzbeli vonzata, amelyért fizetnie kell az az kormánynak és így közvetetten az adófizetőknek, hogy mert a 15. -ei katasztrófa kapcsán SMS-t küldettek ki a telefonszolgáltatókkal?

Figyelt kérdés
Lehetséges, hogy a kormány a szolgáltatókra terhelje az SMS-ek kiküldéséhez szükséges anyagi hozzájárulást, ugyanakkor ne kelljen semmit se fizetnie cserébe. Ha nem akkor van-e valami pénzbeli vonzata, amit közvetetten az adófizetők közteherviselésén kell majd behajtaniuk? Vagy ez a művelet egy fikarcnyi anyagi ráfordítással sem járt a szolgáltatók részéről?

2013. márc. 17. 06:04
1 2
 1/12 A kérdező kommentje:
Elnézést, még egyszer nekifutok: Van-e valami pénzbeli vonzata, amelyért fizetnie kell a kormánynak és így közvetetten az adófizetőknek, hogy mert a 15. -ei katasztrófa kapcsán SMS-t küldettek ki a telefonszolgáltatókkal - több százezer embernek?
2013. márc. 17. 06:41
 2/12 anonim válasza:
50%

Természetesen a kormány fogja kifizetni az sms-ek árát. A posta sem ingyen viszi ki Orbán Viktor mindenféle kérdőíveit.

Biztos vagyok benne, hogyha a telefonszolgáltatók ezt ingyen vállalták volna,azóta már legalább egyikük megjelent volna a reklámmal, hogy "Hála XY-nak - Önt sms-ben értesítették, hogy nem késik a segítség. XY - akire Ön most is számíthatott!"

Szóval szerintem ez az állam költsége lesz. Egyébként lehet, hogy a mobilszolgáltatód ügyfélszolgálata megmondja.

2013. márc. 17. 06:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/12 anonim válasza:
100%

Előbbi vagyok, ezt találtam az indexen az ügyről, szerintem van még más is róla a neten:


"A Belügyminisztérium péntek délben egy nem túl hasznos sms-t küldött ki a Vodafone és Telekom minden előfizetőjének, ami egyszerre szólította fel az autóban maradásra és az autó elhagyására a hóban veszteglőket: „Segítünk! Ne hagyja el a gépjárművét! Ha elfogy az üzemanyaga, üljön át másik gépjárműbe! Belügyminisztérium”.


Az üzenet péntek délután már egyébként sem sokat segített azoknak, akik akkor már majdnem egy napja vesztegeltek a hóban hivatalos tájékoztatás és rendőri-katasztrófavédelmi segítség nélkül. Ráadásul az sms-t olyanok is megkapták, akiknek például autója sincs, viszont pont március 15-ére szerveztek költözködést Budapest egyik letakarított járdás peremkerületében.


A Vodafone és a Telekom melletti harmadik hazai mobilszolgáltató, a Telenor (leánykori nevén: Pannon GSM) nem vállalta be az sms-ek március 15-i szétküldését. Ezt a visszautasítást Pintér Sándor belügyminiszter később majd ki is akarja vizsgálni, addig viszont azt üzente a Telenor ügyfeleinek: váltsanak olyan szolgáltatóra, aki segít a bajban.


A Telenor egyébként egy nap késéssel, március 15-én bejelentette: a Vodafone-hoz és a Telekomhoz hasonlóan ők is jóváírják a katasztrófa sújtotta térségekben rekedt ügyfeleiknek a belföldi hívások és sms-ek költségeit. Ugyanakkor nem kívánták kommentálni sem a belügyminisztériumi sms-ek elmaradását, sem Pintér Sándor tervezett vizsgálatát és a tanácsát a szolgáltatóváltásra."

2013. márc. 17. 06:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/12 anonim válasza:
100%

Népszabadságonline:


"A tárcavezető köszönetet mondott ugyanakkor az információt "szívességből" továbbító szolgáltatóknak, akik reményei szerint nem számlázzák majd ki az államnak az üzenetek költségét."


Index:


"A Vodafone és a Telekom a főtanácsadó szerint „az első szóra” jelezte, hogy hajlandó segíteni, a Telenor viszont azt közölte, hogy nem tudja vállalni ezt a feladatot. Az első két cég teljesen ingyen küldte ki az sms-eket, tette hozzá a főtanácsadó. Erre nem jogszabály kötelezte őket, önként vállalták, hogy segítenek. Technikailag nem lehetett megoldani, hogy csak azok kapjanak sms-t, akik a kritikus helyeken tartózkodnak, ezért az egész országban a két mobilszolgáltató összes ügyfele kap figyelmeztető sms-t."


Eszerint itt a válasz: a szolgáltatók ingyen küldték ki az sms-eket.

2013. márc. 17. 06:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/12 A kérdező kommentje:

"A Telenor egyébként egy nap késéssel, március 15-én bejelentette: a Vodafone-hoz és a Telekomhoz hasonlóan ők is jóváírják a katasztrófa sújtotta térségekben rekedt ügyfeleiknek a belföldi hívások és sms-ek költségeit."


A szöveget értelmezve:

Egy nap késéssel, nem 16.-a lenne? Jóváírják az SMS-ek árát, amiket a kormány küldött ki, azt az ügyfeleknek számlázzák ki? Nem értem azt a jóváírás kifejezést, amikor nem küldtek, hanem fogadtak az ügyfelek.

2013. márc. 17. 07:04
 6/12 A kérdező kommentje:

#4:

Okay. Köszönöm!

2013. márc. 17. 07:05
 7/12 anonim válasza:
100%
Azokról a hívásokról és sms-ekről van az általad idézett szövegben szó, melyeket a hóban rekedt emberek kezdeményeztek. Tehát ezek NEM az állam kérésére küldött sms-ek.
2013. márc. 17. 07:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/12 A kérdező kommentje:
#7 Ezt is köszönöm! Választ megkaptam, nyomtan egy felfele mutató ujjat.
2013. márc. 17. 07:15
 9/12 anonim ***** válasza:
Igaza volt a Telenornak, ilyen idióta sms-t én se akartam volna küldeni.
2013. márc. 17. 09:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/12 anonim ***** válasza:
Tömören: A telenor tett valamit az ügyfelekért a többi nem. Ennyi.
2013. márc. 17. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!