Szerintetek ki a hibás a Titanic tragédiáért?
A jéghegynek ütközés egyszerű véletlen, balszerencse volt.
Engem az nem hagyott sohasem nyugodni, hogy a közelben álló Californian kapitánya miért nem ébresztette fel a rádióstisztjét belehallgatni az éterbe, amikor pontosan látták a Titanic vészjelző rakétáit. Azért egy óceánjáró nem szokott az éjszaka közepén pusztán szórakoztatásból rakétákat kilövöldözni. Mindenkit meg tudtak volna menteni a süllyedő Titanic fedélzetéről.
Nem valószínű, hogy odaért volna időben. Az első mentőhajó (Carphatia) is bőven a hajó elsüllyedése után ért oda (sajnos).
[ Ki gondolta, hogy még ez is kapcsolatban áll a magyarokkal? A Carphatia magyar kivándorlókkal volt tele. És még a mentést is magyar irányította!)
Bazz itt is erről beszél mindenki :D. Na de leírom.
Ezt a hatalmas katasztrófát nem egy dolog okozta hanem több dolog játszott össze + emberi mulasztás (mint minden hatalmas hajó, repülőgép, vonat katasztrófában)
1. Időjárás: Volt valami (nem tudom pontosan mi) amitől a jéghegyek nagyon lejöttek dél felé, ez akkoriban elég szokatlan volt. Nem is számítottak rá hogy majd jéghegyek közt kell szlalomozni.
2. Begyújtották az összes kazánt hogy maximumon járjon a hajó, mert hamarabb akartak amerikába érni, ez miatt túl gyors volt a hajó és már nem tudták megállítani
3.Nagyon alultervezték a kormánylapátot, a hajóhoz képest szokatlanul kicsi volt a mérete, ez miatt nem tudták kikerülni a jéghegyet
4. Az orr rész szegecselése. Mivel az orr hajlított formája miatt nem fértek hozzá a szegecselőgéphez ezért ott kézzel csinálták ami jóval gyengébb minőségű volt + még ott volt állítólag valami a szegecsek anyagával is (silány minőségű, kispórolták belőle, vagy valami ilyesmi)
5. Elb*szták szerintem a hajó tervezését is, mert nem volt normálisan rekeszekre osztva. Ha két rekesz tele ment volna vízzel avval még el tudott volna menni. De átömlött a többibe is.
Minden katasztrófa nem más mint: Hibák sorozata, véletlenek egybeesése, emberi mulasztások egyszerre. Ha megnézel pl egy mostani repülőgép szerencsétlenséget, ott is egyszerre több dolog volt ami miatt lezuhant.
Olyan nincs hogy csak egy ember a hibás. Hibás a hajó tervezője, hibás a kapitány, hibásak voltak az építők, és az időjárás is.
Ha a fenti 5 pontból csak 1 nem lett volna meg akkor nem süllyedt volna el a Titanic.
utolsó:
1., Pontosan tudtak a jéghegyekről
2., A Titanic nem végsebességén utazott, ez pedig egy alaptalan legenda, hogy "verseny" lett volna a az útidőn, lévén a Titanic messze nem korának leggyorsabb hajója volt.
3., A Titanic meglepően jól kormányozható hajó volt a méretéhez képest, tehát ez egyszerűen nem igaz
4., Ez szintén nem igaz. Hoztak fel oldalfalat a hajóból, a szegecselés kiváló minőségű, a szegecsek egytől egyig megfeleltek a kor szabványainak. Sőt, ha nem is próbálják kikerülni a jéghegyet hanem orral telibekapják akkor el sem süllyed a hajó.
5., Semmi baj nem volt a tervezéssel, sőt, a valóságban zseniális konstrukció volt a maga korában. Csak arra a hajózás addigi történetében nem volt példa, hogy egy ilyen súroló ütközés következtében 90 méter hosszan felszakad a hajótest.
A Titanic tragédiája egy hihetetlen balszerencse, melyben közrejátszott az időjárás, az őrszemek figyelmetlensége, a rádiós nemtörődömsége és a balszerencsésen kivitelezett elkerülési manőver (kb. 5 méteren múlott, hogy tökéletesen elkerülik a jéghegyet, bármelyik kapitány megpróbálta volna a direkt ütközés helyett, még akkor is ha mostmár tudjuk, hogy ha szemből kapja el a jéghegyet a hajó akkor a saját "lábán" megy Newyorkig.)
Az pedig külön pech, hogy a Kárpátia egyetlen rádióssal volt felszerelve aki pont akkor nem volt szolgálatban. Illetve feltételezik, hogy bizonyos optikai anomáliák miatt volt nehezen észlelhető a vészjelzés. Amúgy a Carpathia 4 órára volt a Titanictól - ráadásul egy jégmező kellős közepén - ha azonnal indulnak akkor sem értek volna oda időben menteni.
Egy kisebb ismeretlen hajó volt egyedül a közelben, de a hajnali órákban valószínűleg csak minimális személyzettel üzemelt, akik nem észlelték a Titanicot, vagy ha észlelték is nem értesültek a vészjelzéséről.
Ezt a szemből a hegynek teóriát nem értem. Szerintem ha szemből nekimegy, akkor az orr mellett a két fal roskad meg, szakad fel, ugyanaz a végeredmény.
Ekkora tömeget nem lehet csak úgy lestoppolni fizikai következmények nélkül.
Jó lenne, ha képesek lennének kiásni a szakadt fal részt, ami most homok alatt van, lehet többre rájönnének. Bár figyelembe véve, mekkorát zuhant, valszeg minden harmónika lennt már.
Egyrészt "felcsúszott" volna a jéghegyre és csakis az orr első kamrája sérült volna meg, így csak egy kamrát áraszt el a víz, amitől csupán kicsit orrnehéz lett volna a hajó, de semmi több.
Másrészről a vízben nem gyorsulnak a tárgyak annyira fel, mintha levegőből zuhanna, valószínűleg többé - kevésbé sértetlenek azok a lemezek pontosan úgy, ahogy a több százezer tonnás fél hajótest sem nyekkent össze.
Nézd meg a fotókat, azért rendesen megtört az a hajótest itt ott. Nyilván nem gyorsult úgy fel, mint szabadesésben, de akkor is erőset csattant.
Én mindig azon elmélkedem, hogy lehetséges e, hogy valaki lemerült a hajóval. Mármint úgy értem, hogy beszorult egy helységbe egy idéglenes légbuborékba, és ott ragadt. Valszeg nem, de képzeletben miért ne fokozzuk ezt a romantikus groteszk históriát.
Nézd, ha a hajótest egybenmaradt akkor szinte kizárt, hogy egy leszakadt vasdarab komolyabban károsodjon.
És igen, nyilván maradtak légbuborékok a hajón (pl. a hűtőkamrában?), még az sem kizárt, hogy mai napig van benne levegő.
Elég morbid lenne, ha valaki pl. egy ilyen helyen bezárva találta magát - más kérdés, hogy túlélné-e a nyomást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!