Jó ötlet ha hosszabbodik a tanév?
Honnan veszed hogy hosszabbodik?
Öcsém is ekkora,fél2kor legkésőbb vége a kötelező tanóráknak,az már egyéni dolog ha mindenféle szakkörökre,napközibe jár
Nem, nálunk van, hogy fél 4-kor van vége..
16/F
Közelítsük meg jóhiszeműen a kérdező "informáltságát", - tegyük fel, hogy valóban hosszabbodni fognak a tanévek.
Azt gondolom, hogy az ilyen irányú törekvéseknél szigorúan be kellene tartani a fokozatosság elvét.
Alsó tagozatban - ha még így nevezik, - csak minimálisan emelném a diákok terhelését IDŐBEN, - viszont szellemileg ekkor a legfogékonyabbak, kiegyensúlyozná egymást a két követelményszint összefésülése.
Magasabb korcsoportokban emelkedhetne az óraszám, de a szellemi követelményszint semmi szín alatt, - vagy minimálisan csökkenhetne is akár, - arra vezetnék rá tanulás mellett (!) az embereket, hogy nap mint nap, huzamosabb időn keresztül kell helytállnia az embernek.
A válasz: Van jó oldala is a tanév meghosszabbodásának, és rossz is, - például a tanárokat érintené ez a leghátrányosabban. A fokozatosság elvét viszont fontosnak tartanám betarta(t)ni.
Kiemelnék részleteket a cikkből, így külön - külön könnyebben lehet reagálni az abban írottakra:
"A fideszes oktatáspolitikus hosszabb tanítást, vagy a nyári szünet megkurtítását és a téli-tavaszi szünet meghosszabbítását javasolja...Az oktatási kormányzatnak meg kéne fontolnia az iskolai szünetek időtartamának átalakítását"
- Nem világos, mit ért "hosszabb tanítás" alatt. Ha a napi óraszám emelését, akkor azt nem tartom jó ötletnek, sőt. Viszont nem a tanév meghosszabbítását fontolgatják, hanem a szünetek időtartamának átalakítását! Ld. lentebb.
"A politikus szerint sok szülőnek szinte megoldhatatlan feladatot jelent, hogy gyermekeinek felügyeletről és megfelelő programokról gondoskodjon a tíz hetes nyári vakáció idejére, és a diákoknak sem jó, hogy ilyen hosszú ideig kiesnek "az iskola adta nevelési térből"."
- A második megállapítás szerintem helytálló, szeptemberben több nap vagy hét is rámehet, mire a diákok visszazökkennek a megszokott kerékvágásba.
Viszont az első megállapításhoz annyit, hogy szerintem a szünetek arányosabb felosztása (tehát nem csökkentése) miatt a gyermekek elhelyezése nem lesz kevésbé problematikus.
"Magyarországon a tanulók tanévenként 37 hetet járnak iskolába, míg Dániában 42-t."
- Ezt példának hozták, nem tervként, szerencsére, mert ezt tényleg nem kellene bevezetni!
"A nemzetközi gyakorlat szerint ráadásul általában kicsivel rövidebb a nyári szünet, mint Magyarországon"
- Igaz. Viszont a többi szünet hosszabb, tehát arányosabb az elosztás a munka és a pihenés között, és ez jó lenne nálunk is.
Idén pl. Mo.-on a téli és a tavaszi szünet között majdnem 4 hónap volt egyfolytában, ami a gyerekeknek nagyon fárasztó volt, legalábbis a "második félidőben". És ezután csak egy hét pihenő volt, ami nagyon kevés.
"vagy a tanítási napok számát kellene megtoldani, vagy a téli és tavaszi szünetet lehetne meghosszabbítani a nyári vakáció rovására."
- Ha a megtoldást kompenzálás nélkül képzeli, akkor ismét nem tartom jó ötletnek. Az átalakítást viszont igen, mint már említettem.
"A cél a politikus szerint a nevelő iskola megteremtése és az egész napos iskola elterjesztése..."
- Az iskolákban jelenleg is oktatás _és_ nevelés folyik, legalábbis annak kellene... De hogy egész napos iskola??? Van, akinek bejött, van, akinek nem, szólnak érvek mellette és ellene is. Részemről felejtős, úgyhogy remélem, nem teszik kötelezővé!
Az egyéni segítségnek mindig több eredménye van.:-)
Amúgy sima napköziben sem lenne / lett volna jobb valószínűleg, úgy értem, a napközis / tanulószobás pedagóguson sok múlik. Van ilyen is, olyan is.
Viszont a napközi választható, az iskolaotthon meg kötelező. Tehát amíg normális ember - ha nincs rákényszerülve pl. munka miatt - az első esetben haza tudja vinni a gyerekét tanítás után, a 2.-ban nem. Én emiatt nem támogatnám, bár nem vagyok közvetlenül érintett, kinőttünk már ebből a korból.
Nem értem miért akarnak állandóan változtatni az oktatásban. Ez olyan mint az érettségi. Állandóan megreformálják abba meg bele sem gondolnak hogy néha szegény gyerekkel csesznek ki. Most is: bevezették hogy kötelező egy természettudományos tárgyból érettségizni. Most ez is minek?? Ráadásul úgy hogy pl a földrajzot nem is lehet választani. Én véleményem szerint ezzel is a gyerekkel szúrtak ki.
Meg a 60 óra közmunka...nevetséges. Én ebbe a rendszerbe hála istennek nem vagyok már benne, de akkor is.
Most a gyerek érettségizzen 6 tantárgyból (vkinek csak 5 ha úgy választja), + kín szenvedés ha nem kell neki sehova a természettudományi tárgy, + még közmunkázzon 60 órát + a tanulnivaló ugyan annyi.
Egy kérdés csak a végére az oktatást megreformálókhoz:
Hol élnek ezek???????
Uccsó válaszolónak: biciklibelsőben.
egyébként rossz ötlet. ebben a formában mindenképpen. így se tökéletes, de a hosszabbítás elég borzasztó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!