Tényleg azt hiszi a sok diplomás, hogyha beszüntetik az egyetemeket, akkor nekik majd egyből megnő a fizetésük?
18:01
"ne haragudj, de nagyon nagy hülyeséget beszélsz sztem"
"Sztem" meg nem.
Nem a baráti körödről beszélek, hanem általában a diplomásokról (bölcsészekről), felmérések alapján.
19:04
"az ingyen rabszolga X ideig (hónapok, van ahol 1 teljes évig) gyakornokként dolgozik, és csak utána veszik fel fizetős alkalmazottként."
Ha olcsón, vagy akár ingyen dolgozol valahol pár hónapot, akkor gyakorlatot szerzel, amivel később bekerülhetsz egy rendes munkahelyre is, ugyanis a tapasztalat egy felvételin gyakran fontosabb a végzettségnél. A gyakornoki munka erről szól, mire számítottál?
15:11
"En tanultam Delhiben. Indiában a top egyetemek nagyon magas szinvonaluak."
A BME-nek és a JATE-nak is vannak színvonalas szakjai. Az 500-as listán a legjobb indiai egyetem a szegedihez hasonlóan a 200. és 300. hely között van. Tehát egy ligában játszanak nagyjából a top indiai és magyar egyetemek.
"Márpedig az egyetemek szinvonalát minidg a csúcshoz mérik. Ameikai egyetemekröl sem a SanJosé városi egyetem jut eszedbe hanem a szomszédos Stanford vagy Berkelly."
Igen. Csak hát pl. az említett 500-as listák 3 magyar egyetem van, de nincs szlovák és román, és csak 2 lengyel van. Ezért mondom, hogy nem olyan borzasztó a magyar egyetemek helyzete, mint sokan képzelik.
A MIT-hez meg a Stanfordhoz meg majd akkor kell felnőnie a magyar egyetemeknek, ha Magyarország egy Dánia szintű ország lesz. Ami még odébb van.
"PL a 80-as évek képzéséhez viszonyitva amikor a 18-24 éves fiatalok 11% járhatott csak egyetemre nagyon kemény felvételi után."
Igen. A fiatalok maradék 90%-a meg lett szakmunkás, technikus stb.
Ami alapvetően egy fejlődésképtelenséget eredményező, elavult stratégia, ami ma már csak afrikai országokra jellemző.
"A tömeg képzés helyett ezeket kell támogatni."
A tömegképzés MELLETT kell ezeket támogatni. Az elitképzés és tömegképzés pedig szétválik, mint minden fejlett országban.
"Emellett vissza kell adni a szakmunkás és technikus képzés rangját."
Semmiféle adminisztratív intézkedéssel nem lehet "rangot adni" szakmáknak és végzettségeknek. Az emberek gondolkodását nem lehet előírni és irányítani.
Az egyébként egy elavult elképzelés a gazdaságról, hogy kevés mérnök és sok-sok szakmunkás kell. A 21. századi gazdaság részben szolgáltató, részben pedig csúcstechnológiás gazdaság.
Vagyis KEVÉS szakmunkás és technikus van, a korábbihoz hasonlóan jelentős számú betanított munkás, nagyon kevés segédmunkás és sok mérnök, sok tudós, és sok egyéb diplomás.
Egy automatizált üzemben vagy alig van munkás, vagy betanított munkások vannak + nagyon kevés technikus/szakmunkás (pl. gépbeállító, karbantartó) és egész sok mérnök és bürokrata.
"Ne a maradék akarjon szakmát tanulni hanem legyen rang az ha valaki jo szakmunkás és kitüntetés ha jo technikus."
Ahhoz, hogy a technikusnak és szakmunkásnak rangja legyen, vissza kellene repülnünk az 50-es évekbe, amikor a húzóágazat mondjuk vagongyártás meg a kohászat volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!