Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » Az olyanoknak mint én innentől...

Az olyanoknak mint én innentől végleg megszűnt az Ügyfélkapu?

Figyelt kérdés

Ugye nemrég be lett jelentve, hogy megszűnik január 16-án, azaz egy hónap múlva végleg az Ügyfélkapu. Eddig sem használtam olyan borzasztóan sokat, de azért néha hasznos volt.

Nemrég jött az e-mail, hogy mivel lesz kiváltva, mit lehet használni helyette, és hogy ezt minél hamarabb tegyem meg. Nyilván nem fogom, mivel nincs olyan opció amit én tudnék használni.

Ugye 3 dolgot lehet tenni:

-Van az a DÁP vagy mi, okostelefonra alkalmazás, az alapból kiesik, semmilyen okostelefonos online alkalmazást nem tudok és akarok használni, nincs mobilnetem, soha nem is volt, és wifire sem megyek mert azonnal jön a frissítések meg a spamok áradata. Hónapok óta nem volt felkapcsolva a wifi a telefonomon.

-Ebből adja magát, hogy az Ügyfélkapu+ mobilos verziója szintén kiesik, mert ahhoz megint mobilinternet kell + QR-kód amit azt se tudom esznek vagy isznak.

-Maradt volna az a fura nevű alkalmazás számítógépre ami valami egyszeri kódot generál vagy mi, voltam olyan botor hogy rákattintottam, azonnal hátráltam is ki belőle, valami elfuserált orosz kémszoftvernek tűnik így külső alapján.

Mivel ennyi opciót ajánl a kedves magyar állam, így ebből logikusan következik hogy akkor nekem egy hónap múlva végleg véget ér az ügyfélkapus pályafutásom, nemde?

Csak egy apró, zárójeles, szinte suttogott kiegészítő kérdés: a bankok például meg tudják oldani a kétfaktoros hitelesítést bármiféle applikáció, QR-kód vagy jelszógenerátor adathalász app nélkül: szimplán jelszó, utána pedig mobilra SMS-ben kiküldött egyszeri kód. Az Ügyfélkapunál miért nem merült fel ilyen lehetőség, ha már mindenképp kötelezni kell a lakosságot a kétfaktoros hitelesítésre valami okból?



dec. 14. 00:38
1 2 3 4
 21/31 anonim ***** válasza:
50%
Sorolja már el valaki, hogy egy erősen átlagember ezen az Ügyfélkapun mégis mit tudott intézni, amit máshogy nem tudott volna elintézni?
dec. 15. 18:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/31 anonim ***** válasza:
50%

Tisztelt, 21-es válasz írója!

Az Ügyfélkapun semmit, mert az csak egy, a regisztráláskor végzett, kellő személyazonosításon alapuló belépést tesz lehetővé sok nyilvántartáshoz, ügyintézés kezdeményezéshez, illetve ügyintézéshez.

Számomra például biztonságot jelent, hogy bármilyen, a személyemhez köthető okmány érvényességének lejárta előtt 60-, majd 30 nappal email értesítést kapok, így biztosan nem mulasztottam el pl. a műszaki vizsgát, vagy a vezetői engedély hosszabbítást.

Négy évvel ezelőtt, használt autó vásárláskor segítséget jelentett a JSZP; olyan adatokhoz, mint ott, tudtommal sehogy másképp nem lehet jutni.

A háziorvosom, az EESZT keretén belül, regisztrált a NetDoktor rendszerbe, így telefonos feltartása nélkül tudok időpontot választani hozzá, illetve, az állandóan szedett gyógyszereimet online tudom kérni, ő pedig előzményekkel, ha van, friss leletekkel együtt látja, és egyszerű jóváhagyással beküldi az EESZT rendszerbe, e-receptként; ami nekem is, neki is csak másodpercekbe kerül. Mivel nyugdíjas vagyok, ráadásul, szerencsére nem betegeskedem, így nincs rá szükségem, de elektronikusan tud táppénz igazolást, iskolai hiányzás igazolást is küldeni; ezeket a fiamék használják.

Mivel, kihasználva, hogy itt volt a faluban a Kormánybusz és készíttettem fényképet, azzal online tudtam a lejárt vezetői engedélyem helyett újat igényelni; ki sem kellett mozdulnom itthonról.

Évente, tárhelyre kapom a gépjárműadó megállapítást, és a benne levő linkre kattintva, bankkártyával másodpercek alatt meg tudom fizetni a gépjárműadót.

Nyugdíjasként nem használom a TB stb. modulokat, de pl. a vállalkozó menyem szinte mindent itthonról intéz; persze, kell hozzá ügyfélkapu regisztráció.

Nekünk elképesztően megkönnyíti az életünket, hogy Ügyfélkapu regisztrációval sokféle szolgáltatást igénybe tudunk venni. Lehetne nélküle is, de nem szeretném feladni ezt a kényelmet. És annál sokkal több lehetőség is van, mint amit mi használunk.

dec. 15. 19:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/31 anonim ***** válasza:

#21

Én egyedül az adóbevallást és ezzel párhuzamosan az adó 1%-ot intéztem ügyfélkapun. Illetve a bérpapíromat a munkahely odaküldi. Ezt egyébként, ha nem ott veszem át, akkor kiküldik postán, szóval ez nem kifejezetten ügyintézés. Szóval évi kétszer léptem be: az adóbevalláskor és év végén, mert nekünk egyszer küldi a munkahely az egész éves bérelszámolást.

Minden mást személyesen kormányablakban vagy e-mailen (pl. autó kötelező biztosítás befizetése). Kormányablakban szerintem én időpont nélkül se vártam 20 percnél többet, de mondjuk ehhez az is hozzátartozik, hogy Pest mellett lakom és Pestre járok be dolgozni. Pár km-ren belül több kormányablak is van, jó sok ügyintézővel, szóval pörög a dolog.

35 éves, erősen átlagember vagyok (nem vállalkozó)

dec. 16. 09:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/31 A kérdező kommentje:

Ma délután fogcsikorgatva, undorodva rávettem magam hogy megpróbáljam megcsinálni ezt a szart, üzenném a sok károgónak hogy az élet megint engem igazolt.

Felkapcsoltam a mobilomon a wifit, végigvártam a 323 ezer szoftverfrissítést (mert vélhetően tényleg létfontosságú minden egyes alkalmazást két hetente frissíteni), aztán elkezdtem próbálni amit írnak az Ügyfélkapu+-hoz:

1. Kezdő opciónak ott volt a Google Authenticator. Letöltöttem a Play áruházból, erre regisztráció után bankkártya adatokat kér. Mondjuk arra kíváncsi lennék, hogy minek. Azért nem hittem volna hogy pont ez lesz a phishing szoftver mind közül, de mindegy töröltem azonnal a francba. Ez kiesett.

2. Ezután próbáltam azt a NISZ-t vagy mi a szart, masszív 1.9 csillagos értékelése eleve nem kecsegtetett sok jóval, az elindulni sem volt már hajlandó, mert a kamerához akart hozzáférést kérni. Nénikédet. Törölve.

3. Ott volt az az akármi nevű szoftver gépre, továbbra is elrettentésnek jó, nem is veszem fontolóra.

4. Egy új opciónak fel volt ajánlva valami Verifyr vagy micsoda, azon regisztráltam, bejelentkezek, és nem történik semmi. Nem mutatja hol kéne találnom a kódot az Ügyfélkapu+-hoz, egyáltalán meg sincs említve ilyen opció.

5. Megpróbáltam belépni az Ügyélkapu+-ba, hátha utána majd küld valami kódot annak a Verifyr-nek, de belépni se enged, mert azt írja nem jó a jelszó. Háromszor ütöttem be a jelszót, ami eddig a sima Ügyfélkapun mindig működött, egyszer sem engedett be vele.

Itt adtam fel. Marad akkor a kézi ügyintézés. Mivel elmúlt január 1., így nem írom le kívánságaimat azoknak, akik ezt kitalálták.

BÚÉK!

jan. 2. 15:48
 25/31 anonim ***** válasza:
44%

"mert a kamerához akart hozzáférést kérni"

Mivel valahogy be kell olvasni a QR kódot... Ha ilyen informatikai analfabéta vagy, minek van egyáltalán ügyfélkapud? Ott se tudnál semmit elintézni.

Egyébként lehet a kamerát "csak most" is engedélyezni, amivel csak abban az időben fér hozzá, amikor használod. Vagy ha ilyen nincs, akkor a használat után a beállításokban meg lehet tőle vonni a hozzáférést. De pont neked aztán magyarázhatom...

jan. 2. 16:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/31 Koplárovics Béci ***** válasza:
65%

"Kezdő opciónak ott volt a Google Authenticator. Letöltöttem a Play áruházból, erre regisztráció után bankkártya adatokat kér. Mondjuk arra kíváncsi lennék, hogy minek. "


Nem tudom, hogy mit töltöttél le, de hogy a Google Authenticator egyrészt ingyenes, másrészt még applikáción belüli vásárlásra sincs lehetőség, illetve jó 6-8 éve használva mégcsak lehetőség sincs a kártya használatára és nem is kellett soha, ezt összeadva a digitális képességeiddel... Akármi is lehetett, amit letöltöttél.


Amúgy nincs egyetlen viszonylag értelmes ismerősöd sem, akitől segítséget tudnál kérni? A stílusodból következtetve biztosan nincs, de hátha...

jan. 2. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/31 A kérdező kommentje:
Hiába gúnyolódtok meg sértegettek, az csak titeket minősít. Attól még nem lesz igazatok.
jan. 2. 16:47
 28/31 anonim ***** válasza:
100%

Kérdező, én a Verifyr-t használva igényeltem az ügyfélkapu+ -t, asztali gépen, okosteló nélkül. Ezeket a lépéseket követtem, ahogy itt leírják:

[link]

jan. 2. 17:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/31 anonim ***** válasza:
100%

#24


Azt sem tudod, mit csinálsz.


"erre regisztráció után bankkártya adatokat kér"


A Google Authenticator BIZTOS, hogy nem kér bankkártya adatokat. Vagy valami kamualkalmazást töltöttél le, vagy a Play áruház ajánlotta fel, hogy HA AKAROD, csatolhatod a bankkártyád hozzá.


"Ezután próbáltam azt a NISZ-t vagy mi a szart"


Teljesen feleslegesen, hiszen semmi szükség a NISZ-re az Ügyfélkapu+-hoz.


"elindulni sem volt már hajlandó, mert a kamerához akart hozzáférést kérni"


Azért kér hozzáférést, hogy a QR kódot be tudja olvasni.


"Egy új opciónak fel volt ajánlva valami Verifyr vagy micsoda, azon regisztráltam, bejelentkezek, és nem történik semmi."


Le van írva több helyen is, hogy kell használni a Veryfyrert, kb. 3 kattintás az egész...


Te vagy az a típusú ember, aki jobb, ha tényleg nem használ okostelefont, mert úgy látszik, meghaladja a képességeidet. Pedig le van írva minden, csak el kell olvasni és értelmezni.

jan. 2. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/31 anonim ***** válasza:
49%

#29 Nem az a gond hogy nem ért hozzá, mert nem kell mindenkinek kényelmesen és könnyen elboldogulnia mindennel. Lehet másban meg ő az aki tudja a megoldást.

A baj ott van hogy megint csak a panasz megy és nem látja be hogy ha nem megy akkor nem kell erőltetni, nem kell hisztizni, egyszerűen be kell menni és személyesen intézni vagy konkrétan a kezébe kell adnia a telefonját valakinek aki tudja mit kell csinálni, hogy csinálja meg neki.

Az informatika még felhasználói szinten is pont olyan, mint bármely más szakma. Egy villanyszerelőnek is tök alap dolgokat a nagy átlag meg se próbál, épp ahogy kenyeret sem süt mindenki, pedig az is lehetne alap képesség. Csak be kell látni ha nem megy és nem a rendszert szidni, hiszen mások meg könnyedén boldogulnak vele, tehát nem azzal van a baj.

jan. 2. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!