Kezdőoldal » Politika » Egyéb kérdések » Az olyanoknak mint én innentől...

Az olyanoknak mint én innentől végleg megszűnt az Ügyfélkapu?

Figyelt kérdés

Ugye nemrég be lett jelentve, hogy megszűnik január 16-án, azaz egy hónap múlva végleg az Ügyfélkapu. Eddig sem használtam olyan borzasztóan sokat, de azért néha hasznos volt.

Nemrég jött az e-mail, hogy mivel lesz kiváltva, mit lehet használni helyette, és hogy ezt minél hamarabb tegyem meg. Nyilván nem fogom, mivel nincs olyan opció amit én tudnék használni.

Ugye 3 dolgot lehet tenni:

-Van az a DÁP vagy mi, okostelefonra alkalmazás, az alapból kiesik, semmilyen okostelefonos online alkalmazást nem tudok és akarok használni, nincs mobilnetem, soha nem is volt, és wifire sem megyek mert azonnal jön a frissítések meg a spamok áradata. Hónapok óta nem volt felkapcsolva a wifi a telefonomon.

-Ebből adja magát, hogy az Ügyfélkapu+ mobilos verziója szintén kiesik, mert ahhoz megint mobilinternet kell + QR-kód amit azt se tudom esznek vagy isznak.

-Maradt volna az a fura nevű alkalmazás számítógépre ami valami egyszeri kódot generál vagy mi, voltam olyan botor hogy rákattintottam, azonnal hátráltam is ki belőle, valami elfuserált orosz kémszoftvernek tűnik így külső alapján.

Mivel ennyi opciót ajánl a kedves magyar állam, így ebből logikusan következik hogy akkor nekem egy hónap múlva végleg véget ér az ügyfélkapus pályafutásom, nemde?

Csak egy apró, zárójeles, szinte suttogott kiegészítő kérdés: a bankok például meg tudják oldani a kétfaktoros hitelesítést bármiféle applikáció, QR-kód vagy jelszógenerátor adathalász app nélkül: szimplán jelszó, utána pedig mobilra SMS-ben kiküldött egyszeri kód. Az Ügyfélkapunál miért nem merült fel ilyen lehetőség, ha már mindenképp kötelezni kell a lakosságot a kétfaktoros hitelesítésre valami okból?



ma 00:38
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
21%

Na, éjszakai válaszolók, kijózanodtatok reggelre?!


Éjjel hirtelen egyszerre nagyon rászálltatok a kérdezőre!

ma 08:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:
59%

"valami elfuserált orosz kémszoftvernek tűnik így külső alapján."

Az is, de a többi is.


Amúgy nekem van okostelefonom, kb. 3 alkalmazás van rajta. Főleg navigcióra használom és az e-mailjeim elolvasására. Meg bármily hihetetlen: telefonálásra szoktam a telefont általában használtam. Illetve egyszer használtam múzeumban audioguide-ra.

Eszem ágában sincs ezt a vackot rátölteni. Eddig asztali gépről hazsnáltam az ügyfélkaput. Kb. évi kétszer léptem be, ebből az egyik az adóbevallás volt.

Szóval ja, marad a személyes ügyintézés, ami nekem aztán tényleg mindegy. Ha évente 3x be kell mennem a korámnyablakba, akkor sokat mondtam és ezek mind olyan ügyek (kocsipapír, személyi igazolány, útlevél), amit amúgy is személyesen kell intézni. Szóval amúgy tök fölösleges ez a fos...

ma 09:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:
34%
12: Másnak nem felesleges. Te nyugodtan rekedj a középkorban.
ma 09:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:

Van egy régi apple táblagépem, amit amúgy semmire nem használok és nem szoktam magammal vinni, értéke már nem sok van. Arra ráteszem és erre jó lesz.

Ha nektek is van valami régi okostelefon, akkor most jól jön a célra. Amikor nem használjátok a belépésre, ki is lehet kapcsolni, legalább akkor nem nagyon merül.

Teljes törlés, újratelepítés és mehet rá az alkalmazás.

ma 09:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:
100%
Azt olvastam, hogy valószínűleg lesz lehetőség e-mailes belépésre is. Ami azt jelenti, hogy emailben is megkaphatod majd a belépési kódot. Azt is írták, hogy ennek bevezetése miatt valószínűleg tovább lesz elérhető a régi ügyfélkapu. A könyvelők is tiltakoznak, mert az új rendszerben már nem adnatnak be bevallást a saját ügyfélkapujuk alól más ügyfeleiknek, hanem minden ügyféllel be kell külön jelentkezni, ezen is követelnek változtatásokat.
ma 09:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:
67%

"12: Másnak nem felesleges. Te nyugodtan rekedj a középkorban."

Én szívesen ottrekedek, engem ez nem érdekel különösebben. Te nyugodtan használd, ha nem érzed feleslegesnek. Veled ellentétben én nem foglak téged minősítgetni.

Csak ne akarják kötelezővé tenni... Legyen egy opció és kész.

ma 11:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:

Az „Ugye nemrég be lett jelentve” nyilván egyéni értékelés kérdése, de számomra 2024. július 1. távol van a nemrégtől. Mivel közelít a határidő, egyre több figyelmeztetés érkezik; lehet, hogy van aki csak ez alapján, így valóban nemrég szerzett tudomást róla.


Nálam eleve csak az Ügyfélkapu+ jöhet szóba, mert csak asztali számítógépem van; okostelefonom és más hasonló eszközöm, nincs.


Azt gondolom, hogy az állami tájékoztatókban az okostelefon nélküli Ügyfélkapu+ létrehozáshoz azért azt a kódgenerátort ajánlják, amelyiket ajánlják, mert annak a legegyszerűbb a használatba vétele, használata.

Nekem nem az a gondom vele, hogy minek néz ki – nem vagyok jártas abban, hogyan néz ki egy kémprogram –, hanem hogy böngészőbe ágyazott, és hardver, szoftver változáskor elveszteném.


Keresgéltem a neten és több javasolt kódgenerátort találtam; nagyobb részük fizetős. Szerencsémre, egy nem fizetőshöz találtam részletes használati ismertetőt; lépésről lépésre leírva, képekkel illusztrálva. Mivel nem vagyok jártas a számítástechnikában, számomra ez fontos volt. Jelszó használattal védett, valamint eszköz– és szoftver független. Még múlt hónapban kipróbáltam, aztán a törlőkód használattal, töröltem az Ügyfélkapu+ alkalmazást.

Várom azt a megoldást, ami a 15-ös válaszban szerepel, és amihez hasonlót jó példaként te is írtál a bankok esetén.

Aztán meglátom, hogyan alakul. Ha lesz mód kódgenerátor nélküli használatra, akkor azt fogom választani, ha nem lesz, akkor újra elvégzem, amit már egyszer sikeresen megcsináltam. Mivel nem érzem hiányát, továbbra is okostelefon nélkül tervezem az életem.

ma 14:14
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!