Évekkel ezelőtt miért kellett eladni a repülőteret? és most miért érdemes visszavásárolni?





"de ha a Malév az állam tulajdonában lett volna akkor mint tulajdonos, vehettek volna új gépeket"
Nem vehettek volna, mivel ez az EUban tiltott finanszírozásnak számít.
"Ahogy most a MÁV-nak a beruházásait is az állam fizeti"
A MÁV közszolgáltatás, mindenhol az állam fizeti az EUban.





"A Malév-nek nem adhattak segítségképpen pénzt, de ha a Malév az állam tulajdonában lett volna akkor mint tulajdonos"
Tudom, hogy ezt hiszed, de hidd el nekem, hogy nincs igazad. A MALÉV-nek a 2007 (eladás előtti) állami segítségnyújtását (tagi kölcsön és tőkeemelés, mindkettő tulajdonosi jogkör) is tiltott állami támogatásnak minősítették. A nemzetközi versenyjog nem kerülhető meg ilyen könnyen, hogy csak bevásárlod magad a cégbe. Nem azt nézik, hogy kik a tulajdonosok, hanem azt, hogy az állami forrás milyen módon ad versenypiaci előnyt. A MALÉV azon bukott ki, hogy állami támogatás mellett is full veszteséges volt, pénzügyileg nem az EU bírság vitte csődbe (bár ha az eljutott volna a végrehajtásig, az is csődbe vitta volna).





#22 "Az Európai Unió brüsszeli végrehajtó testülete - közleménye szerint - "megállapította, hogy a magyar nemzeti légitársaság Malév számára 2007 és 2010 között a privatizációval és a visszaállamosítással összefüggésben nyújtott finanszírozás jogellenes állami támogatásnak minősül, mivel a Malév nem volt képes ilyen finanszírozáshoz jutni a piacról a magyar hatóságok által nyújtott feltételek mellett"."
Az EU azt a pénzt támadta meg amit már a privatizálással kapcsolatban adott az állam a Malév-nek és nem azért mert ne lehetett volna az állami tulajdonban az állami cégben beruházást állami forrásból végezni. Az indoklása is az volt: "Egy nehézségekkel küzdő vállalat a 2004. évi uniós megmentési és szerkezetátalakítási iránymutatásokban foglalt szigorú feltételek mellett részesülhet állami támogatásban. A Malév érdekében végrehajtott intézkedések azonban nem teljesítették ezeket a feltételeket, mert a Malév nem tudta igazolni, hogy milyen módon válna ismét életképessé a jelenlegi üzleti modell alkalmazása révén, semmilyen magánforrás nem járult hozzá a szerkezetátalakítás költségeihez és a tervben nem szerepelt egyetlen kompenzációs intézkedés sem a verseny jelentős állami támogatás eredményeképp kialakult torzulásának minimalizása érdekében. A Malév ezenkívül már több alkalommal részesült állami támogatásban az elmúlt évek során."
A cég részesülhetett állami támogatásban, csak nem abban és nem úgy ahogy azt 2010 előtt az mszp-szdsz kormány csinálta.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!