Évekkel ezelőtt miért kellett eladni a repülőteret? és most miért érdemes visszavásárolni?





#9 "A baloldal hibája, hogy a kormány 13 évig nem költött a MÁVra?"
Csak itt a gyakorin hónapokig ment a sírás amiatt, hogy milyen sok pénzt költ a kormány a vasút fejlesztésére és ment közben a mészárosmindentellop meg hasonlók. Ahogy másik alkalommal sok hónapig ment a hiszti amiatt, hogy milyen sok pénzért vettek új vasúti kocsikat. Aztán ment a hiszti amikor tárgyaltak a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztéséről stb. stb.
Most meg jön a hiszti, hogy jaj nem is költöttek semmit a vasútra?
Legalább saját magatokat ne cáfoljátok már meg állandóan!





Szerintem le kellene állnotok a cuccal :D
"Csak itt a gyakorin hónapokig ment a sírás amiatt, hogy milyen sok pénzt költ a kormány a vasút fejlesztésére és ment közben a mészárosmindentellop meg hasonlók."
Az új projektek a NIF költségvetéséből mennek, nem a vasútéból. A MÁV költségvetése forráshiányos már vagy 30 éve, amiből az utolsó 13 ennek a kormánynak a hibája. Nincs elegendő forrásuk járműkarbantartásra, beszerzésre és infrastrukturára.
A meglévő pályahálózat éven fenntartására idén kevesebb, mint 30 milliárd jut és ez az összeg akkor is annyi marad, ha a kormány 750 milliárdért építtet kínai vasutat. Direkt kevered a dolgokat mert úgy félrevezetőbb, igaz?
"Ahogy másik alkalommal sok hónapig ment a hiszti amiatt, hogy milyen sok pénzért vettek új vasúti kocsikat."
Bizony, mivel nálunk évek óta kocsihiány van ami idén fokozódott, mert most már mozdonyból és motorvonatból sincs elegendő. Az IC+ kocsik beszerzése drága volt és színvonaltalan sz@r az egész. Amíg Szolnokon a járműjavító legyártott 80 kocsit, addig a javításra/fővizsgára váró kocsik a gazban rohadtak. Ugyanennyi idő alatt másoknak a normális vagongyártók 250-300 kocsit gyártottak le, olyanokat amik nem repedeznek 1,5 éves korukra.
"Aztán ment a hiszti amikor tárgyaltak a Budapest-Belgrád vasútvonal fejlesztéséről stb. stb."
PErsze, hogy ment a hiszti. 750 milliárdért építünk a puszta közepébe 2 vágányos, 160km/h vasutat. Kinek? A nyulaknak? Ennyiből nagyobb műszaki tartalom is belefért volna valamint nekünk az lett volna az érdekünk, hogy Kecskemét-Szeged irányában épüljön ilyen vasút, ha már építünk mert ott legalább kihasználható hazai utaskapacitás van.
Ha megnézed a Vitézy Dávid vs XI. kerület hisztit akkor Vitézy kijelentette, hogy az új belgrádi vasúton a korábbi forgalmon felül napi legfelejebb 4 új tehervonat fog közlekedni. Mi erre tapsolunk el 750 milliárdot? Hallottál róla, hogy a kínaiaknak nincs EU konform biztosítóberendezésük? A jelen állás szerint a 750 milliárdért olyan két vágányos vasútvonalat kapunk, amint majd megfelelő biztber hiányában csak 100km/h-val lehet majd közlekedni. Persze Mészáros ezen is vastagon keresett, tapsolj nyugodtan :D
"Most meg jön a hiszti, hogy jaj nem is költöttek semmit a vasútra?"
Igen, nem költöttek semmit a vasútra. Pont ezért tartunk ott, hogy a vasúti pályáink jelentős része sz@r,nincs elegendő korszerű jármű, nincs normális szolgáltatás...
"Legalább saját magatokat ne cáfoljátok már meg állandóan!"
Unalmas ezt a propagandista többesszámot olvasni.Átlátszó vagy pubi :D
#9
"mert látszik, hogy lövésed sincs semmiről.
A Fidesz teljesen mindegy mennyit költ a MÁV-ra, addig, amíg nincs visszavásárolva a CARGO."
OKé főnök, igazad van. :D





"OKé főnök, igazad van. :D"
Gondoltam, hogy nekem ennyit fogsz kb írni a Cargo sztorira 😉
Valahogy azt kihagytad a sztoriból, hogy mi is történt a Cargo-val.
Milyen furcsa...





"Valahogy azt kihagytad a sztoriból, hogy mi is történt a Cargo-val."
Semmi köze a sztorynak a Cargohoz. A Cargo eladása nem az aktuális kormányhoz köthető, míg a vasút fenntartása jelenleg ahhoz. Azért költ az aktuális kormány mutyira,stadionra,látványsportra,baromságra,propagandára évi százmilliárdokat és azért nem biztosít megfelelő költsgévetést a MÁVnak, mert a Cargo? Ne bssz már :D
Azért jutott idén csak 27 milliárd előirányozva a MÁV büdzséjében karbantartásra, mert 14 éve eladták a MÁV Cargot? Milyen furcsa, nem?
"Sose nyomjá full kretént"





"Semmi köze a sztorynak a Cargohoz. "
Már hogy ne lenne?
Tudod normális országban van a személyszállítás mellett teherszállítás ága is a vasútnak.
Általában a teherszállítás nyereséges, még a személyszállítás veszteséges, így az előbbiből tudják finanszírozni az utóbbit.
Magyarországon is így volt egészen a Gyurcsány kormányig, amikor is kitalálták, hogy az állam rossz gazda és akkor az a megoldás, hogy adjuk el a nyereséges részét az osztrákoknak, a veszteségest hagyjuk magunknak (ki is nyomja fullba a kretént?).
Még ha egyben adták volna el, oké, de csak a nyereségest 🤡
Természetesen a korrupció mentes osztrákok belementek a bizniszbe(micsoda meglepetés!?).
Azóta pedig a veszteséget folyamatosan a magyar állam nyeri be.
Orbánék szerették volna emiatt visszavásárolni, de az osztrákok nem adják el, nem meglepő.
Most pedig azt várja el az ennek tapsoló ellenzéki, hogy Orbán a sportra meg stb-re szánt pénzt tolja bele a MÁV-ba.
Azért ehhez pofa kell.





"Tudod normális országban van a személyszállítás mellett teherszállítás ága is a vasútnak."
Mi akadályozta meg az államot, hogy létrehozzon egy új MÁV Cargot? :D
"Általában a teherszállítás nyereséges, még a személyszállítás veszteséges, így az előbbiből tudják finanszírozni az utóbbit."
Meg a nagy lófszt barátom.
"A MÁV Cargo tavaly egymilliárd forint nyereséget termelt"
Az interneten most is megtalálod a MÁV beszámolóit visszamenőleg, magad is megnézheted milyen üzemi eredményt értek el.
Amiben viszont megint nagyont ferdítesz:
"teherszállítás nyereséges, még a személyszállítás veszteséges, így az előbbiből tudják finanszírozni az utóbbit."
A mi esetünkben viszont közel sem erről van szó. A MÁV infráját nem a START tartja fent! A minisztérium nem biztosít megfelelő forrást a MÁV számára, nem jut elegendő "karbantartásra", minden nagyobb felújítást csúsztatni kell és forrásokat kell hozzá átszervezni. Az idén erővel áttolt 1-es vonali felújítás - ami jövő nyárra volt ütemezve - közel 32 milliárdba került és ez csak egy icipici 50km-es szakasz csak egy apró része a MÁV alá tartozó 6000+ km vasútnak, és rengeteg helyen felújításra szorul a pálya. Ezek több száz milliárdos tételek amik összegyűltek a megfelelő források biztosításának hiánya miatt. Ezt NEM tudod a Cargo nyereségével betömni.
Ha már nyereség:
A RCH veszteséges volt 2020-ban, de nem is ez a lényeg a cikkből hanem az éves forgalma. A RCH és a GySEV Cargo együttes forgalma 2020-ban nem érte el a 100 milliárdot. A Covid alatt kicsit fellendóltek, tavaly 100mrd bevétele volt a RailCargo Hungáriának. Hogy akarod ennek az esetleges nyereségéből kompenzálni a személyszállítás állami dotációóját a másik oldalon, amikor tavaly a vasúti személyszállítások közszolgáltatási állami költségtérítése 321,4 milliárd Ft volt? Hogy akarsz egy 321 milliárdos kiadást finanszírozni egy 100 milliárdos üzlet esetleges bevételéből ami kobb esetben néhány milliárd? Matematikailag ez hogy jön ki? Így szeretnétek üzemeltetni a repteret is? :D
Meséld el nekem, hogy magyarázod Gyurcsánnyal és a baloldallal, hogy 2020-ban a MÁV pályafenntartásra 153,9 milliárdot biztosított a költségvetés, míg a 2023-as költvégvetés már csak 127 milliárdot, amit később módosítottak 138 milliárdra. 3 év alatt olcsóbb lett minden? Defláció volt és estek a bérek? Erősödött a forint? :D
A RailCargo Hungaria éves forgalmának majdnem a harmadával vágta vissza a kormány 3 év alatt a pályafenntartás költségvetését, ez Gyurcsány miatt van?
Továbbra is fullba tolod a kretént, a valóság teljesen ellentmondt a hülyeségeidnek. A MÁV jelenleg nem azért olyan, amilyen mert eladták a Cargot hanem azért mert a kormány inkább másra szórja a lóvét.
"Most pedig azt várja el az ennek tapsoló ellenzéki, hogy Orbán a sportra meg stb-re szánt pénzt tolja bele a MÁV-ba."
A költségvetés 33 425,9 milliárdos kiadásából jutna több is a vasútnak, ha nem baromságokra tapsolnánk el. Az 1-es vonal rapid felújítása ~32 milliárdba kerül, míg a bombás kampányra 7,8 milliárdot költöttek:
Tavaly több, mint 27 milliárd ment el teljesen értelmetlen plakátkampányokra ami nagyságrendileg annyi mint a mostani 1-es vonali felújítás. Szerinted nincs itt elbszva valami? :D





Jaja, újat kellett volna alapítani.
Mert a Cargo egy zöldséges vagy lángosos, hogy belerakok 500 ezer forintot és megy.
Sőt, rögtön nyissunk 4-et és akkor 4* annyi lesz a bevétel meg a haszon 😂
Tudod a piacnak vannak korlátai, nem lehet 100 részvevője.
Na, és akkor ezek után te magad magyarázod meg, hogy mennyire nem megy a Cargo.
Sőt, folyamatosan veszteséget termel.
Szegény osztrákok, évi 1 milliárd forintért korrumpálódtak 😂
Sőt, annyira vészes a szitu, hogy el se akarják adni, mert hát egy veszteséget termelő vállalatnál nincs is jobb 🤡🤡🤡
Engedd el ezt az egészet, nem megy ez neked.





"Gondolom most emiatt is inkább megvennék a céget, akkor az állam már simán fektethet bele pénzt."
Nem igazán. Az EU-s versenyjogot nem érdekli a tulajdonosi háttér, ha azt látják, hogy erőn felül államilag támogatva van egy nemzetközi cég, arra lecsapnak. Lehet majd egy kicsit játszadozni tagi kölcsönökkel, de a MALÉV esete sem azután kezdődött, hogy eladták.





"Engedd el ezt az egészet, nem megy ez neked."
Persze, nekem nem megy azért korlátozódik a válaszod az első mondatra. Gondolom a többi már magas vagy belátod, hogy az éves pénzügyi beszámolókkal vs te álláspontod között egyértelműen a beszámolók lesznek a nyerők :D
"Jaja, újat kellett volna alapítani.
Mert a Cargo egy zöldséges vagy lángosos, hogy belerakok 500 ezer forintot és megy."
"Tudod a piacnak vannak korlátai, nem lehet 100 részvevője."
Egy piacnak valóban lehet telített, de talán érdemes lenne megnézni a piaci helyzet alakulását. A RCH-t 2008-ban adták el 102 milliárdért, mi akadálya volt hogy a piaci résbe betörjön az állam 2010-ben? Hány vasúttársaság jött létre 2008 óra? Ha telített lett volna a piac, akkor nem bővült volna a Metrans, nem lett volna AWT-PKP,FoxRail,Floyd-Eurogate,MMV,Train Hungary,Continental, Cer stb.. és persze ne feledkezzünk el a V-Hídról sem. Nekik ment, ami az államnak nem ment.
"Na, és akkor ezek után te magad magyarázod meg, hogy mennyire nem megy a Cargo.
Sőt, folyamatosan veszteséget termel."
A RCH az zártkörűen működő részvénytársaság, éves pénzügyi beszámoló adására kötelezett.
"Szegény osztrákok, évi 1 milliárd forintért korrumpálódtak 😂
Sőt, annyira vészes a szitu, hogy el se akarják adni, mert hát egy veszteséget termelő vállalatnál nincs is jobb"
Itt az újab bizonyítéka, hogy vasutat csak képen láttál eddig és a szalagcímeknél messzebb nem látsz.
A Máv Cargo hazai piaca egy rakás sz@r volt az eladás előtt is. Költségcsökkentés címén kb mindent leépítettek és csak a nagy ügyfeleknek voltak hajlandóak szolgáltatni. Ennek az lett az eredménye, hogy 2008-ra a vasúti árufuvarozás szinte csak tranzitra és a nagy ipari óriások kiszolgálására korlátozódott. A belföldi vasúti árúszállítás, elosztás, raktározás már jóval 2008 előtt megszűnt, a helyét teljesen átvette a közút. A borsodchem,TVK,DUFI és hasonló gigaüzemek kiszolgálása maradt meg a cargonál a piaci nyitásig, amikor ezek egy részét is elvesztették. Az utolsó igazi szaftos meló a visontai erőmű kiszolgálása volt a bükkábrányi bányából,ezt meg Mészáros Lőrinc döntötte be :D
A Rail Cargonak nem a magyar piac miatt kellett a MÁV Cargo, ez csak a hozzánemértők tévképzete. A Rail Cargonak nagyon komoly nemzetközi tranzitforgalma van, ez termeli a nagy lóvét. A tranzitút rajtunk keresztül halad, így szükségük volt egy engedéllyel rendelkező operátorra, mordonyvezetőkre és személyzetre, így ők olcsóbban tudják leközlekedtetni az átlós tranzitvonataikat, nem szorulnak alvállalkozóra és más vasutakra. A Rail Cargonak vannak török-osztrák és török-német viszonylatai, ahogy vannak vonataik az adriai kikötőkből Közép-Európába is és mi ezeken az útvonalakon vagyunk.
Az eladáskor kötött szerződésben vállal kötelezettségei miatt nem nyereséges a Rail Cargo Hungária? Szerinted érdekli őket, ha buknak 1 milliár forintot néha (2,5 millió euró) miközben a Rail Cargo Group teljes nyeresége közel 2 milliárd euro?
Mennyire sok ez az éves 1 milliárd veszteség? Amikor megvették a MÁV Cargot 102 milliárdért akkor vettek egy engedélyekkel rendelkező céget valamint egy rakás ócska, használhatatlan vasúti kocsit. Tudtad, hogy mozdonyt nem vettek? Viszont a vásárlás után, azonnal hoztak 40db új mozdonyt aminek az akkori értéke 45 milliárd forint körül mozgott. 102 milliárd befeltetése után még befektettek 45 milliárdot, hogy hatékonyan tudjanak dolgozni és mozdonycsere nélkül hasíthassanak keresztül a tehervonataik több országon, köztük rajtunk is.
És hogy mennyire távol állsz a valóságtól, hadd idézzelek újra az előzőból:
"Azóta pedig a veszteséget folyamatosan a magyar állam nyeri be.
Orbánék szerették volna emiatt visszavásárolni, de az osztrákok nem adják el, nem meglepő."
Hát ez nem igaz. Pont ezért nem, amit most leírtam. De ha nekem nem hiszel, akkor itt van egy idézet 2020-ból, Kovács Imrétől:
"Kovács Imre szerint ha a kormány a tulajdonszerzés mellett dönt, olyan vállalatba száll be, amely Európa második legnagyobb vasúti árufuvarozó cégcsoportjának egyik legfontosabb társasága, egyben a magyarországi vasúti export meghatározó szereplője. Forgalmának 80 százaléka nemzetközi, kombinált fuvarozásával a keleti áruforgalom nélkülözhetetlen lebonyolítója, úgynevezett egyes kocsi fuvarozása révén pedig az egyedüli garancia arra, hogy a magyar cégek gazdaságosan és környezetbarát módon juttassák termékeiket nyugat-európai piacaikra."
"Az osztrák fuvarozó vasút a magyar céggel és piaccal megerősödve nemzetközileg is jelentős szereplővé vált, amely megkerülhetetlen hálózatot működtet a Németország és Törökország közötti áruforgalomban - jelentette ki az osztrák vasúttársaság magyar elnökségi tagja. Az RCG megnövekedett jelentőségét mutatja, hogy nagy nemzetközi szállító vállalatok befektetőként érdeklődnek iránta. A világ egyik legnagyobb tengeri szállítója, a COSCO Shipping Group tagvállalata, az Ocean Rail Logistics S.A. 2019 novemberében 15 százalékos részesedést szerzett a cég logisztikai központjában, a Rail Cargo Terminal - BILK Zrt.-ben."
Az égvilágon semmi köze nincs a vágyálmaidnak a néhai MÁV Cargo visszavásárláshoz, nem is az a cél hogy a magyar vasúti terherszállítással valamit is kezdjenek. Azért akarnak "kivásárolni", hogy tulajdonrészhez jussanak az osztrák Rail Cargo Groupban. Nekik annak a 2 milliárd euró profitra fáj a foguk, legalábbis annak egy részére amit ki lehet játszani a haveroknak. És ahogy az alapítványoknál és a MOLnál már láttuk valszeg itt is és a reptérnél is ugyanaz a minta lenne.
"Engedd el ezt az egészet, nem megy ez neked."
Igen, látszólag nekem nem megy :D





#18 Ezért más ha állami támogatást kap egy cég, mint ha az állam tulajdonosa is. Mert akkor nem állami támogatás az ha az állam mint tulajdonos megépít valamit a cégnek és ezzel növeli a cég értékét.
A Malév-nek nem adhattak segítségképpen pénzt, de ha a Malév az állam tulajdonában lett volna akkor mint tulajdonos, vehettek volna új gépeket. Ahogy most a MÁV-nak a beruházásait is az állam fizeti és nem állami támogatás az ha vesznek új vasúti kocsikat vagy fizetik a mozdonyvezetők bérét.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!