Miért nincs semilyen MAGYAR márka/termék?
Pl mindenki kocsival jár de az mind külföldről importált kocsi. Vagy pl a buszokon magyar feliratot se látsz.
Minden cucc vagy a hanyatló nyugatról vagy keletről jön.
Kínai telefon koreai tv német kocsi stb.
MAGYAR termék nem létezik. Még a gabona is ukrán volt, mostmár az se lesz.
Szóval hol van a szupertehetséges felsőbbrendű MAGYAR nép? Semmire se képes.
Nem tudom a kérdező hogy szerette volna kérdezni, de én ( lehet hibásan ) látni vélem amire gondolt és amit a válaszok is jól magyaráznak.
Vannak magyar termékek, vagy megmaradt magyar márkanevek de én úgy érzem a kérdező a külföldi "sikerre" és elismertségre gondolt a kérdésnél, csak nem jól fogalmazott.
Itt van pl a Tisza Cipő példája, ami gyárt normál cipőt is és munkavédelmi cipőket is, de miért nem tör be a nemzetközi piacra? Vagy miért nem szerez otthon a mostaninál nagyobb részesedést a piacból? Miért van az hogy amíg az import lábbeliket mindenhol megtalálod az utcán, a Tiszát úgy kell keresni?
Az Adidas tavalyi éves bevétele 10-szerese a teljes Tisza Cipő Zrt-nek és akkor hol van még a többi márka?
Ott van a Hajdú Zrt ami gyárt egy rakás cuccot. A régi ótvar mosógép és centrifuga még mindig gyártás alatt van, amúgy 77 000-ért biztos jó biznisz azt megvenni amikor 95-ért már normális mosógépet is kapni... :D
A Hajdú gyárt normálisabb cuccokat is- nem tudom ezekből mennyi a saját K+F és mennyi a beszerzés - és bár van francia honlapjuk is azért én furcsállnám, ha tömegesen látnák el Nyugat-Európát a cuccaikkal ( a 13 milliárdos bevétel sem erre utal ). Erős kétségeim vannak azzal kapcsolatban, hogy olyan baromi kelendőek lennének a kocka bojlerek :D
Talán írták a Credot, mint buszgyárat korábban. A Kravtex gyárt egy vázat, az üvegek és a beltér az hazai de a többi az kompletten import. Motor,váltó,elektronika,klíma minden ( a Hajdú miért nem fejleszt buszklímát pl? :D ). Az összelomizott import mellé társul egy nagyon sz@r pénzügyi és finanszírozási háttér így azok a buszok exportképtelenek. Még a qrva BKK tendert sem tudták anno megnyerni... ( az is a finanszírozáson ment el, kérdés hogy miért ilyen szar a magyar bankrendszer és a gyárak kapcsolata? ).
Olyan szempontból szerintem jogos a felvetés, hogy bár van egy rakás márkánk, de azok még a határokon belül sem túl versenyképesek, külföldön meg sok esetben senki nem hallott ezekről ( jó tudom a prezi... ).
Már a '90-es évek csődhullámánál is kiderült, hogy a magyar nagyvállalati szektor az abszolút piac és versenyképtelen, de azóta eltelt 30 év és nem változott semmi. Miért? Miért nem épített brandet a Tisza Cípő máshol? 100 euro nem sok egy cipőért, ha az tényleg jó minőségű...
Valahol mindkét oldalnak igaza van - a kérdezőnek is és a válaszolóknak is - de szerintem a valóság valahol kisiklott a kettő között :D
x42 Értem a szándékodat. szeretnéd megmagyarázni a kérdező ostobaságát, mert az még neked is kényelmetlen, de "hivatali kötelességed" hogy támogasd, hiszen egy politikai oldalon álltok és neked is képviselned kell a mindenszarizmust az elvárt mértékben.
De ez nem sikerül.
a kérdés nagyon jól látszik, ott van az oldal tetején. Ez egy szimpla, ostoba, a magyarokat lejáratni, mocskolni szándékozó kérdés volt és hiába próbálod megmagyarázni, attól még ez is marad.
"Értem a szándékodat. szeretnéd megmagyarázni a kérdező ostobaságát"
Nem érted, nem a kérdező ostobaságát magyaráztam.
"de "hivatali kötelességed" hogy támogasd, hiszen egy politikai oldalon álltok"
Fogalmam sincs melyik oldalon áll. Te honnan tudod én melyik oldalon állok?
"neked is képviselned kell a mindenszarizmust az elvárt mértékben"
Nem ezt képviseltem, ha az értő olvasás menne...
"Ott van a Hajdú Zrt ami gyárt egy rakás cuccot. A régi ótvar mosógép és centrifuga még mindig gyártás alatt van, amúgy 77 000-ért biztos jó biznisz azt megvenni amikor 95-ért már normális mosógépet is kapni... :D"
Ha az ótvar mosógép alatt a keverőtárcsást érted,akkor annak van egy nagy előnye az automata masinákkal szemben.Mégpedig az,hogy baromi egyszerű szerkezet és ezért tartós.Igaz ugyan,hogy macerásabb vele a mosás mint az automata gépekkel;de cserébe eldöcög akár 30 évet vagy még többet is...
"e honnan tudod én melyik oldalon állok?"
Ez valami vicc?
Ember, mutass már olyan kérdést, ahol te bármikor is a magyar oldalon álltál?!
Most is magyarázod itt a nagy büdös semmit, Adidas meg stb.
A Nikehoz képest az Adidas is egy szar a logikád szerint.
Az meg kész röhej, ahogy a Hellt kihagyod a felsorolásból, mert hát igen, az már kemény dió, de mind a ketten tudjuk, hogy ha más nem, azért nem számít, mert Szikszón van és az már majdnem Szlovákia.
Eléggé megkeseredett ember lehetsz, de észre se veszed magad mennyire is szánalmas vagy ezzel a magyarázkodással.
"mutass már olyan kérdést, ahol te bármikor is a magyar oldalon álltál?!"
Mutass egy kérdést ahol nem ott álltam.
"itt a nagy büdös semmit, Adidas meg stb."
Egy globális vállalat aki jelen van minden piacon. A Tisza Cipő miért nincs még a szomszédos országokban sem? Ha jó a termékük miért nem tolhák a marketinget és nyomulnak? Ez lenne a fejlődésük kulcsa, a piacszerzés.
"Az meg kész röhej, ahogy a Hellt kihagyod"
Ahogy egy rakás másik céget is, mert így is féloldalas lett a válasz.
"Mutass egy kérdést ahol nem ott álltam."
Itt vagyunk, de gondoltam, hogy többre nem futja 😊
A többi meg ugyan ilyen baromság, szal ennyit rólad.
Majd szólj, ha tudsz linkelni.
Tényleg félre értették a kérdést. De utána leírtam hogy mi a "márka"
Bmw samsung stb.
Tisza cipőről még nem is hallottam, soha nem is láttam sehol. De akkor kiegészíteném úgy, hogy márka az amit minimum európában ismernek, valamilyen szinten elismert, és tudják róla hogy magyar.
A mol nem márka hanem cég. A benzin az nem egy termék.
Hell élelmiszer, nevezhető márkának, de nem az.
Prezi szintén egy cég, nem egy előállított termék amit árulnak.
Minden ilyen térképen magyarországra a molt vagy az otp-t írják. Mert nincs más, de ezek nem márkák...
[ma 10:54]: "Prezi szintén egy cég, nem egy előállított termék amit árulnak."
- A szoftver is termék.
"Hell élelmiszer, nevezhető márkának, de nem az."
- Szépségdíjas! Már megfogalmazni se tudod a kifogást.
"A márka vagy brand egy termék vagy szolgáltatás minősége, fajtája, amit egy megkülönböztető jel, szimbólum vagy ezek kombinációja, arculati elem, szlogen, márkanév, logó reprezentál, amellyel markánsan megkülönböztethető a termék a piaci versenytársak hasonló termékétől. A márka azonosítja a gyártót vagy forgalmazót is." (wikipedia)
A Prezi, a Pick, a Cserpes, az OTP, a MOL, a Tisza, stb. mind márkák. Terméket és/vagy szolgáltatást hoznak létre, illetve forgalmaznak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!