Egy aksigyár mennyire szennyezi a környezetet?
Van most ez a debreceni balhé.
Mennyire jogosak a félelmek?
Akik felhozták, hogy más gyárak szennyeznek-e;
Minden gyár szennyez valamennyire. Egyénileg viszonyt az a nem mindegy, hogy tőlem 100 km-re szennyez, vagy tőlem 100 méterre, nyilvánvaló okokból. A másik dolog, hogy rengeteg zajjal is jár egy ilyen létesítmény.
De ha titeket nem zavar, szóljatok, hogy telepítsék hozzátok a gyárat. Win-win helyzet lenne akkor. Ha nem így tesztek, akkor az a „más f.szával verni a csalánt” tipikus esete.
A másik dolog, hogy milyen érv az, hogy „más gyárak is szennyeznek, mi van abban, eggyel több vagy kevesebb nem számít”? Dehogynem számít. Már most is ott tartunk, hogy pár éven belül beláthatatlan következményei lehetnek az éghajlatváltozásnak, ehhez képest még több szennyező üzemet akarunk építeni.
25 akksigyárat terveznek az országba. Nézd meg, mennyi vizet használ 1 db. Olvass utána a gödi talajszennyezésnek. Vajon miért nem engedik be más EU országok ezeket a gyárakat.
Az egyetemeink színvonala a béka segge alá kúszik. Aki megteheti, megy nyugatra. A képzetlen tömeg meg dolgozik majd valamelyik gyárban, mini kína lettünk Európa közepén, gratulálok! Egy lecsúszott csődtömeg az egész ország, a pénzt meg a NER szivattyúzza el. De jajj jönnek a migránsok és a b@zik!
12.
Amikor az EU kormány volt is ez ment.
Leraboltak mindent(MOL, MÁV stb), hozták akkor is ide ganéj gyárat.
Szal teljesen mindegy ilyen szempontból, minket a Nyugat meg a Kelet is szopóra tesz.
#11 "az a nem mindegy, hogy tőlem 100 km-re szennyez, vagy tőlem 100 méterre"
Érdekes, más gyárak annyira nem zavarják az embereket csak az akksigyárak?
Ez az akksigyár csak egy új hóbort itt nálunk, ugyanúgy mint Csernobil után az atomerőmű.
#12
"Vajon miért nem engedik be más EU országok ezeket a gyárakat."
Konkrétan melyik ország nem engedi be? Mert ha jól tudom már mindenhol vannak akku gyárak
Nyilván szennyező, és nyilván meg lehet csibálni úgy is, hogy megfeleljen a normáknak.
DE: az országba azért jönnek a gyárak mert olcsóak vagyunk, és bizony kis kenőpénzért cserébe, valahogy akkor is minden jó lesz mégha nem is az.
Lásd Göd....
Ugye venni kellene a mintát, de évek óta meg sincsen a kút...
És ez a baj...
Tessék, itt vannak a CÉG ÁLTAL (tehát nem zöld szervezetek stb) által megadott adatok:
"Éves gépjárműforgalom: 598.965 darab, ebből nyerges vontató 127.750 db – azaz az év 365 napjának minden órájában 15 (4 percenként 1) dübörgő, 24 tonnás kamion (97.oldal).
Évente kibocsátásra kerülő üvegházhatású gázok: CO2 – 288.000 tonna (80.oldal).
A gyárból a városi hálózatba engedett szennyvíz éves mennyisége: 18.216 m3 (82.oldal).
Évente keletkező hulladék: 50.000 tonna, ebből 18.500 tonna veszélyes hulladék(85.oldal).
Mint Varga írja, a fenti adatok a CATL által a megyei kormányhivatalhoz benyújtott dokumentáció, ”CATL_EIA_IPPC_kozertheto_1128.pdf” fájlban bárki számára elérhetők."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!