Magyarországon az iskolásoknak nem lehetne valami "úttörőmozgalom" szerűséget visszahozni? - bővebben leírásba
Nem politikai nevelés lenne, tehát kormánytól függetlenül az iskola/oktatási-rendszert segítené fejleszteni egy efféle "újítás".
Környezeti nevelés lenne az elsődleges célja, illetve a gyerekkori élmények gyarapítása.
Sokat gondolkodtam rajta és többeket megkérdeztem róla, hogy akik voltak úttörők hogyan élték meg, jó volt-e és egyáltalán nem hallottam negatívumot.
Manapság a környezeti-nevelés egyre fontosabb és tudom hogy jelenleg is vannak cserkésztáborok, viszont több lehetőség rejlik a témában nem csak tábori szinten.
Akár havonta egyszer lehetne egy természetbeli kirándulás, ahol a gyerekek tanulnának a növényekről, állatokról, akár biológia, földrajz, fizika, kémia lehetne kiegészítő tanulmányi kirándulásokat szervezni (ezeket pedig államilag kéne támogatni). - Így tömören összefoglalva
Olyasmire gondoltam amibe lehetne egyfajta kitüntetéseket szerezni úgymond játékos módon. Aki pedig jól tanul külön kitüntetésben részesül. - Igen jelenleg is van könyvjutalom meg oklevél, de ezen felül lehetne valami újítás is.
Nektek mi a véleményetek erről?
Szerintem ez mindennapos, legalábbis létező probléma hogy a van tanár tetszés szerint ad jegyet.
Nekem a legroszabb ilyen emlékem hogy németből a Tanárnő feladott egy A4-es oldalnyi memoritert (tehát meg kellett tanulni a teljes szöveget) és minden szó jelentését.
Eltelt egy hét, felelés én kezdtem mert beszélgettem és kiszúrt a tanár. Elmondtam a teljes szövegét, kérdezett 10 szót, a 10-ből csak egy szónak nem jutott eszembe a jelentése:
"Nagyon szép felelet volt, ennél jobban szinte el sem lehetett volna mondani, 4-es."
Mivel ez az 5-ös kellett volna ahhoz hogy év végén a tárgyból 5-ös legyek és így kitűnőtanuló, de nem lett meg onnantól kezdve fel lázadtam.
Onnantól kezdve nem tanultam semmit semmiből, házit óra előtt írtam, felelés/témazáró előtt elolvastam az anyagot és csak annyira erőltettem meg magam hogy bekerüljek egyetemre.
Ez a jegyrendszer ad egy társadalmi besorolást, ami mondhatjuk úgy egész életedre megbélyegez. Ha nem tanulsz akkor egy senki leszel a tanárok szemébe, ha tanulsz hiába mert sokaknak nem a tudás számít (egyetemről is tudnék példákat mondani) ha jegyet kell osztani.
Mindenesetre ezt is kilehetne valahogy küszöbölni. Meg ha beszélget egy diák akkor nem kéne egyből elítélnie a tanárnak hogy "hát ez egy idióta".
#10, #11-nek: (kérdezőnek)
"hát ez egy idióta"
Ez még a jobbik eset!
Szintén ugyanaz a környezet-tanár rám szállt, és bármiért egyest adott. Hozzászóltam a padtársamhoz, lesodortam a ceruzám, hintáztam a széken, ...
Ez majdnem az állásába került.
Szeptembertől januárig sikerült a marhájának TIZENNÉGY! darab egyest beírnia, a muterom pedig jelentette a megfelelő hivatalos úton.
Behívattak az igazgatóiba ahol egy szaktanár-páros lefeleltetett az addigi anyagból, a jegyeim felülbírálata után az átlagom 3,2 lett, és attól fogva új környezettanára volt az osztálynak. XD
#12 vagyok:
Persze én is provokáltam folyamatosan, hogy minél jobban "kilógjon a lóláb".
Kérdező "De egyik sem kapcsolódik közvetlenül az iskolához, ez mind magán kezdeményezések, "
Miért írsz ki kérdést olyanról amihez nem is értesz?
Amiket leírtam azok mind-mind az iskolában, az iskolához kötődve indulnak el - a cserkészeket kivéve. Milliónyi szakkör, klub, tehetséggondozó kör, sportklub, országos szervezésű iskolai közösség van. A tanárok már így is nem győznek róla a diákoknak állandóan mesélni hogy éppen hol és mi az amiben részt vehetnének, ahol programokat találhatnának.
Egy 450 fős iskolában dolgozom. Tudod hányan jelentkeztek tavaly, még a járványt megelőzően egy olyan szakkörbe a felső tagozatról, amiben a környezetvédelemtől a hagyományos kézműves foglalkozásokon át a gasztronómiai újdonságokig mindennel foglalkoztunk volna? Hárman.
#13 Rövidítsük le a sztoridat: hülye voltál ahhoz hogy a tudásoddal hívd fel magadra a figyelmet, ezért úgy próbáltál meg szerepelni, hogy felidegesíted a tanárodat. Majd olyan hülye voltál hogy akkor is folytattad ha tudtad hogy te húzod a rövidebbet.
Az ilyen hozzád hasonló ostobák azt hiszik, hogy a tanárt jól felidegsítik akkor azzal majd nekik valamiféle sikerük lesz. Ki kell ábrándítsalak. A tanár kilép a teremből, maximum kiadja magából a felindultságát egy kollégájának a tanáriban, aztán már nem is foglalkozik vele többet, megy a következő órájára.
Csak a hozzád hasonló kis hülyék hiszik azt hogy ezzel történt valami világrengető. A tanárnak minden évben van pár ilyen ostoba, félkegyelmű tanítványa. Te sem voltál több, mint egy sok kis szerencsétlen közül akiről szánakozva beszélnek a tanárai, hogy milyen kár ezért a gyerekért, pedig esze lett volna, csak hát nem bír magával. Talán majd megjön az esze a középiskolában.
És ennyi.
#13, #15-nek:
Érdekes, hogy hogyan sikerült teljesen inverz következtetést levonnod?
A tudásom már a szakmunkásban AZONNAL visszaigazolásra került.
Akkor is folytattam, ha tudtam hogy én húzom a rövidebbet?
Tudsz olvasni??
A tanár fegyelmit kapott, a jegyeimet pedig a tudásomnak megfelelően korrigálták.
Precedenst teremtettem, de ehhez némi intelligencia is szükségeltetett.
A saját eszközét sikerült ellene fordítanom, ami egy 11 éves "taknyostól" szerintem nem kis teljesítmény.
Ismét #13, ismét #15-nek:
Egyébként a tanárok többsége távolságot tartott velem mindig is.
Vagy óvatosságól, vagy mert ha csak minimálisan is, de már kaptak tőlem "pofont".
Amelyik nem értett a szóból, az kapott nagyobb sallert is. Mint például ez a h'lye p'csa is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!