Szerintetek Magyarországon jobb ma az életszínvonal, mint 10 éve?
Arra vagyok kíváncsi, ki hogy látja az ország elmúlt 10 évének fejlődését. Vajon azért panaszkodik mindenki úton-útfélen, mert ez amolyan magyar mentalitás, vagy tényleg ennyire sokan vannak azok, akik a gazdasági mutatók javulásából nem éreznek semmit?
Kérnék mindenkit, ne pártpolitikai alapon közelítsük meg a kérdést, próbáljuk meg feltárni a mélyebb összefüggéseket.
#9 vagyok. Amikor azt írtam hogy "jobban" saját magamból indultam ki az átlag keresetemmel, mert a kérdező is személyes tapasztalatokat kért.
Aki nálam kevesebbet keres, vagy mondjuk pályakezdő fiatal, és bemegy egy élelmiszerboltba, vagy megnézi az ingatlanárakat a saját fizetéséhez képest, szívinfarktust is kap. (Mondjuk én is néha.)
1-es, 3-as, 7-es választ jegyző "csongrádi kisvárosi" válaszoló. Egy dologt szúrtam ki a válaszodban, ami nagyon feltűnt, hogy "sorra újulnak fel utak, utcák, parkok, vonat," főleg az utolsó szó üt meg, hogy vonat! Már csak azért, mert én szegedi vagyok, és kíváncsi volnék, hogy hol van az megújult vasúti közlekedés a megyében?
Makón gyakorlatilag megszűnt a vasút, Szentesen hagyták ledögleni az Uzsgyi motorvonatok egy részét a másiakt elvitték, most ott tartunk, hogy alig pár üzemképes van és még Szentes-Szolnok vasútvonalon is főleg Bz-k járnak. Szentes-Orosháza vasútvonalat hasonlóan a Szeged-Makó-Mezőhegyeshez kicsinálták jelképes napi két pár vonat közlekedik ott, Makó fele meg csak egy pár.
A szeged-Szabadka vasútvonal közlekedése 2015-óta szünetel, Szeged-Kiskunfélegyháza között a korábban kétóránként járó személyvonatokból csak napi négyet hagytak, aki olyan helyen lakik, ahol nem áll meg a pesti hibrid IC az meg is dögölhet.
Ezzel párhuzamosan zajlik a Szeged-Rókus-Hódmezővásárhely Népkert vasúti pálya átépítése, hogy alkalmas legyen a Tram-train számára, de ez is két éves késésben van.
Szóval akkor mond már meg, hol újult meg felénk a vasút? Megújult, mert sokkal rosszabb mint tíz éve volt, ilyen szempontból ez új helyzet valóban.
Jóval rosszabb!
Őszintén: mégis, mitől javult volna???
Sokkal rosszabb, és ez szomorú. 2008-ban világgazdasági válság volt, aminek mindenki kb. egyaránt itta a levét, de az oka érthető volt: nem kormánybénaság, ill. kormánytehetetlenség annyiban mutatkozott meg, hogy az MSZP kisebbségben kormányzott, és az akkori ellenzék politikai haszonszerzésből nem volt konstruktív. (Mit is vetnek most az ellenzék szemére ráadásul hazug módon?!)
Nem mellesleg az államadósság most nagyobb, mint akkor volt, pedig a Fidesz nagyon meghirdette az államadósság szabadságharcot.
Nagy volt akkoriban is a munkanélküliség és létbizonytalanság, de a szociális háló sokkal erősebb volt. Más kérdés, hogy akinek devizahitele volt, az szívott rendesen, de senkinek nem tartottak kést a torkához, hogy vegyen fel, és azt is megjegyzem, hogy a devizahitelt a Fidesz vezette be megfelelő szabályozás nélkül, és ők védik a mai napig a bankok valagát az adósokkal szemben még akkor is, amikor ők a felelősek.
Valóban vannak fejlesztések, nagy többségében EU-s forrásokból, hadd ne csókoljak érte kezet Orbánnak, mint az idős nénike. De hozzá kell tenni, többnyire ezeket egy szűk fideszközeli vállalkozási réteg nyeri el, mert rájuk szabják a fideszes bürokraták a pályázatokat. Azok hatalmas túlárazással nyernek, hatalmas korrupció van. Vannak fideszesek, akik belátják ezt, de azt mondják, hogy nem számít, hiszen, akkor is épül és szépül az ország. Na igen, csak nem mindegy, hogy ennyi pénzből egy becsületes vagy kevésbé korrupt vezetés mennyivel több fejlesztést hozna össze. Nagy valószínűséggel sokkal több autópálya, híd is épülhetne, sokkal több kórházat felújíthattak volna.
Az eü romokban, az oktatás is sokkal rosszabb állapotban. a minimálnyugdíj reálértéke sokkal kevesebb. Szociális háló kb. nulla.
#14
Én is látom, tényleg Bz-k csattognak Kengyel-Martfű felé is mostanság egyre inkább.
80-as a sebesség és mellé szegődtem autóval egy munkanap délutánon, tök üres a két kocsis szerelvény (a hátsó kocsi totál üresen volt)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!