Kizárja a perelhetőséget egy közműszolgáltatóval történt részletfizetési megállapodás?
Ha kötök egy részletfizetési megállapodást (kamattal) egy közműszolgáltatóval és annak az üzletszabályzata tartalmazza azt a mondatot hogy
"A részletfizetési megállapodás megkötésével a felhasználó a tartozását elismeri"
(és csak feltételezni tudom, hogy maga a részletfizetési szerződés is tartalmaz egy mondatot hasonló értelemmel)
akkor a szerződés aláírásával egyidejüleg én szintén lemondok arról, hogy perelhessem a közműszolgáltatót azért, mert szerintem hibát követett el, vagy pedig nem mondok le, mert a "tartozás elismerése" ebben az esetben csak annyit jelent, hogy a kérdéses energiahordozó mennyiségét nem vitatom, pusztán azért kezdem el fizetni a tartozást, hogy addig amíg a jogi eljárások folynak addig se küldjék a nyakamra a bahajtókat.
Áramszolgáltatónál dolgozom.
Sok problémás üggyel találkoztam már.
Természetesen ha részletet kérsz, akkor a megállapodás aláírásával elismered a tartozásod.
Egy kicsit pontosítsd, miféle hibáról van szó.
Ha gondolod, akár privátban is.
Ugyanis ha kifogással élsz a számla ellen, mert pl. szerinted nem jól mért a mérő, és csak azért akarnád fizetni a részleteket, hogy ne kapcsolják ki az áramot, akkor a kivizsgálás idejére lehet kérni a számla zárolását.
Köszönöm, hogy válaszoltál,
"Természetesen ha részletet kérsz, akkor a megállapodás aláírásával elismered a tartozásod."
Hát ez nem túl jó hír.
"kivizsgálás idejére lehet kérni a számla zárolását"
Mit jelent gyakorlatban az, ha zzárolnak egy számlát?
Egyébként vízszolgáltatásról van szó, 9-10 bár nyomás volt/van a hálózatban (max. 6 helyett) és ugyanabban az aknában már kétszer volt csőtörés két egymásutáni évben.
Azóta már a szolgáltató beszerelt egy nyomáscsökkentőt és elismerték, hogy magasabb a víz nyomása a rendeletben megengedett 6 bárnál de az elfolyt vizet akkor is nekem kell kifizetni szerintük.
milyen módon ismerték el? írásban?
nálunk úgy működik a zárolás, hogy a rendszerben beállítunk egy határidőt, addig ez a számla nem vesz részt a felszólítási folyamatban, azaz nem küldünk rá fizetési felszólítót, kikapcsolási felszólítót, hanem ebben az időszakban a számla mintha nem is létezne.
ha letelik a határidő, akár meg is lehet hosszabbítani, de ha nem, akkor megy a felszólítás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!