Ez házanként változik. Általában a közös helyiségek rendben tartását, közműveit, mint világítás, a szemétszállítás, közös csatornadíj, takarítás, közös képviselő fizetése, biztosítás. De hát van ház, ahol közös a gáz vagy a víz is, és akkor még lehet lakás azon belül, aki mégis szereltetett fel órát a tulaj és akkor ő már azt nem fizeti, vagy csak árammal fűt... stb. Lehet felújítási alap, amiből fizetik, ha valami elromlik, pl. beázik, elöregedik. És lehet x. évre hitele is a háznak, mert valami nagyobb felújításra csak abból futotta. És persze nem mindegy, hogy van-e lift és akkor liftfelügyelet, vagy kert vagy portaszolgálat vagy bármi.
A közös képviselő intézi az adminisztrációt, vállalkozók (takarítók, szerelők... stb.) megbízását, ellenőrzését. Ő is lehet egy lakó, egy külsős vállalkozó vagy egy egész cég. És a ház számlájára kell fizetni. Általában lehet csekken, vagy automatikus átutalással, de van, ahol már online applikációkat használnak erre is, ahol megnézheted az egyenleged is.
Albérletnél meg hát a tulaj vagy beleépíti a bérleti díjba vagy az albérlő pluszban fizeti, ez is egyéni megegyezés/szerződés kérdése.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!