Az MVM földgáz munkatársai engedélyem és személyes jelenlétem nélkül behatoltak az ingatlanomra és nem jogos módon lekapcsolták a földgáz csapot. Fogyasztóvédelemhez fordulhatok? Ez normális?
Hosszú történet röviden, az ingatlant nem lakjuk (még), postaláda sincs a háznál, így a postás levelet sem hagyott. Év elején nem olvasták le a földgáz állását (amit akkor 1.5 éve 0m3 fogyás jellemzett) és küldtek egy becsült számlát 120.000 Ft. -os értékkel - aminek a felülvizsgálatát azonnal kértem még januárban - és bizonyítottam is az óra akkori állását, ugyanis nem akartam kifizetni egy 120 ezres számlát, miközben nem használtam a gázt - és nem is terveztem használni a gázt. Erre nem kaptam választ, mire ők jöttek áprilisban és anélkül, hogy írtak volna, vagy felvették volna velem a kapcsolatot telefonon, vagy bármilyen módon, behatoltak a telkemre, kinyitották a kapumat és a jelenlétem nélkül plombát helyeztek a földgázcsapra. Természetesen kifizettem a használati alapdíjat, viszont a visszakapcsolásért még nyár folyamán keresett a Tigáz - ugyanis egyedül ők jogosultak visszakapcsolni a gázt - annak ellenére, hogy az MVM kapcsolta le. A Tigáz viszont egy díjat számol fel ezért, amit rajtam szeretnének behajtani.
Szerintetek ez normális és megszokott, hogy az MVM munkatársai csak úgy, a tulajdonos jelenléte nélkül behatol a telkemre? A Tigáz-os ember azt mondta, hogy, ha az MVM nem reagál, akkor forduljak a fogyasztóvédelemhez.
Szerintetek?
Természetesen nem fizettem ki a 120 ropit - hülye leszek azért fizetni, amit nem használtam el (szó szerint 0 m3 -t használtam - amit jeleztem is nekik. Végül kijavították a számlát és csak az alaphasználati díjat kellett kifizetni - amit ki is fizettem természetesen. A Tigáz 35 rongyot kér az újra aktiváláshoz.
A gázcsap OK, hogy az ő tulajdonuk, viszont a kerítésen belül helyezkedik el, a saját területemen. Behatolt az ember a kapun...
Valszínűleg laksz valahol, levelezèsnek, elèrhetősègnek azt kellett volna megadni. Mivel a levelek visszajöttek, így a szolgáltató cselekedett. Így most az okot sem tudod, hogy mièrt zárták le a gázt.
Fáradj be a szolgàltatóhoz ès tisztázt, hogy mièrt is törtènt, aztán fordulj a fogyasztóvèdelenhez ha szüksèges.
De egy tuti, elèrhetősèget nem hagytál, így te okod, hogy elmaradt a kommunikáció. Amit hivatalos úton tesznek megfelelő módon.
Engem az szokott megdöbbenteni az ilyen eseteknél, hogy 2024-ben még simán ilyen szituációk állhatnak elő, mert papír alapú levéltől várnák ilyen fontos ügyeknek a nyomonkövetését, amikor pár kattintással akárhány mérőhelyet lehet a szolgáltatók fiókjában kezelni, és azonnal értesülni bármiről, intézni bediktálást, számlát fizetni stb.
utoljára valamikor 2010 környékén volt bármilyen papír alapú kommunikációm közműszolgáltatóval, csak javasolni tudom az elektronikus ügyintézésre való mielőbbi áttérést az ilyen ügyek megelőzése végett.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!