Kezdőoldal » Otthon » Rezsi » Az MVM földgáz munkatársai...

Az MVM földgáz munkatársai engedélyem és személyes jelenlétem nélkül behatoltak az ingatlanomra és nem jogos módon lekapcsolták a földgáz csapot. Fogyasztóvédelemhez fordulhatok? Ez normális?

Figyelt kérdés

Hosszú történet röviden, az ingatlant nem lakjuk (még), postaláda sincs a háznál, így a postás levelet sem hagyott. Év elején nem olvasták le a földgáz állását (amit akkor 1.5 éve 0m3 fogyás jellemzett) és küldtek egy becsült számlát 120.000 Ft. -os értékkel - aminek a felülvizsgálatát azonnal kértem még januárban - és bizonyítottam is az óra akkori állását, ugyanis nem akartam kifizetni egy 120 ezres számlát, miközben nem használtam a gázt - és nem is terveztem használni a gázt. Erre nem kaptam választ, mire ők jöttek áprilisban és anélkül, hogy írtak volna, vagy felvették volna velem a kapcsolatot telefonon, vagy bármilyen módon, behatoltak a telkemre, kinyitották a kapumat és a jelenlétem nélkül plombát helyeztek a földgázcsapra. Természetesen kifizettem a használati alapdíjat, viszont a visszakapcsolásért még nyár folyamán keresett a Tigáz - ugyanis egyedül ők jogosultak visszakapcsolni a gázt - annak ellenére, hogy az MVM kapcsolta le. A Tigáz viszont egy díjat számol fel ezért, amit rajtam szeretnének behajtani.


Szerintetek ez normális és megszokott, hogy az MVM munkatársai csak úgy, a tulajdonos jelenléte nélkül behatol a telkemre? A Tigáz-os ember azt mondta, hogy, ha az MVM nem reagál, akkor forduljak a fogyasztóvédelemhez.

Szerintetek?


nov. 6. 20:16
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
82%
Mi a tanulság? Tegyél fel postaládát vagy nyiss postafiókot, hogy megkapd a szolgálató leveleit és akkor képben leszel az aktuális ügyekről. Ennyivel elkerülhetted volna az egész cirkuszt.
nov. 6. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 A kérdező kommentje:
Ez természetes - annyi kimaradt, hogy a kerítés felújítása során lekerült a régi postaláda - az új meg még nem került fel.
nov. 6. 21:15
 3/11 anonim ***** válasza:
25%
Ha nem volt rajta plomba, akkor tedd össze a két kezed, hogy megúsztad 120 ropival. A gázcsap amúgy az ő tulajdonuk és ha nincs elkerítve, lelakatolva, akkor oda fognak menni.
nov. 6. 21:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:

Természetesen nem fizettem ki a 120 ropit - hülye leszek azért fizetni, amit nem használtam el (szó szerint 0 m3 -t használtam - amit jeleztem is nekik. Végül kijavították a számlát és csak az alaphasználati díjat kellett kifizetni - amit ki is fizettem természetesen. A Tigáz 35 rongyot kér az újra aktiváláshoz.


A gázcsap OK, hogy az ő tulajdonuk, viszont a kerítésen belül helyezkedik el, a saját területemen. Behatolt az ember a kapun...

nov. 6. 21:31
 5/11 anonim ***** válasza:
0%
Fordulhatsz bárkihez, de egyrészt valszeg jogos volt az akció, másrészt, ha nem volt jogos, akkor is jogos volt, mert a rezsim joga a tied felett áll. Örülj, hogy nem veszik el az ingatlant, mert akkor sem tehetsz semmit.
nov. 7. 04:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
55%

Valszínűleg laksz valahol, levelezèsnek, elèrhetősègnek azt kellett volna megadni. Mivel a levelek visszajöttek, így a szolgáltató cselekedett. Így most az okot sem tudod, hogy mièrt zárták le a gázt.

Fáradj be a szolgàltatóhoz ès tisztázt, hogy mièrt is törtènt, aztán fordulj a fogyasztóvèdelenhez ha szüksèges.

De egy tuti, elèrhetősèget nem hagytál, így te okod, hogy elmaradt a kommunikáció. Amit hivatalos úton tesznek megfelelő módon.

nov. 7. 07:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:
53%
#6 Azzal egészíteném ki, hogy hivatalos levélnél kétszer kell megpróbálkozni a kiértesítéssel, ha ez nem lehetséges, akkor a levelet kézbesítettnek kell tekinteni.
nov. 7. 07:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 Hintalow ***** válasza:
100%

Engem az szokott megdöbbenteni az ilyen eseteknél, hogy 2024-ben még simán ilyen szituációk állhatnak elő, mert papír alapú levéltől várnák ilyen fontos ügyeknek a nyomonkövetését, amikor pár kattintással akárhány mérőhelyet lehet a szolgáltatók fiókjában kezelni, és azonnal értesülni bármiről, intézni bediktálást, számlát fizetni stb.

utoljára valamikor 2010 környékén volt bármilyen papír alapú kommunikációm közműszolgáltatóval, csak javasolni tudom az elektronikus ügyintézésre való mielőbbi áttérést az ilyen ügyek megelőzése végett.

nov. 7. 11:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
58%
Az online ügyintézésben is van valami, de valóban, már ott elszúrtad, hogy az nem kifogás, hogy nincs postaláda. Még ha öt lenne, akkor is alap, hogy az ember levelezési címnek megadja a tartózkodási helyének a címét.
nov. 7. 12:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
68%
#8 Igen, ez egy érdekes kérdés. Én is elektronikusan intézem az ügyeket, az áramszolgáltató mégis a nyaralómnál a nyaraló(!!!) postacímre kézbesítette az értesítést az óracseréről, annak ellenére, hogy e-mail cím is és az otthoni címem, mint levelezési cím is meg volt adva nekik. Érdekes módon, amikor felháborodva felhívtak novemberben(!!!), hogy a balatoni nyaralónál (ahol, mint közismert nyaralóhelyen általában nyáron tölt el néhány hetet a tulajdonos) ott állnak a szerelők és nem tudnak bemenni, akkor megtalálták a megadott telefonszámomat. Azért a 21.században még a szolgáltatók sem tudják megfelelően alkalmazni és értelmezni az elektronikus ügyintézést, tehát ez az ügyintézési mód sem garancia semmire.
nov. 7. 13:25
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!