Miért inkorrektek a lakberendezés terén az emberek?
Figyelt kérdés
Arra gondolok, hogy régóta megy szakik vs megrendelők harc. Nem lehet szakit találni vs trükköznek a megrendelők. Miért csapják be a megrendelőket határidőben és pénzben a szakik nagy része és miért nem becsülik meg a segítőkész normális szakikat a megrendelők? Mindkét kérdés megadása volna igazságos. Manapság az a módi, hogy ingyenes árajánlatokat adjanak a szakik csakhogy a megrendelőt oda csalogassa. Ugyanakkor a megrendelők zöme meg arra sem méltatja az árajánlaton tornázó szakit, hogy válaszoljon, hogy igen vagy nem? Mit várhatunk így a hazai lakásberendezés kultúrájától? Egyáltalán várhatunk így bármit is?2010. nov. 3. 08:42
1/3 anonim válasza:
Nem (csak) a lakberendezés terén inkorrektek az emberek. Nálunk Mo.-on még nem alakult ki a becsületes, tisztességes, nem a másik kárára haszonhoz jutó piaci magatartás.
Sok az ügyeskedő, simlis ember. És ennek megfelelően viselkedik még az is, aki alapvetően tisztességes próbálna lenni! Mert, ha párszor átvágták, akkor már gyanakvó, vagy azt mondja: velem is megtették, miért legyen mindig én a balek...
Szóval szélesebb kört érint ez a téma, mint a lakberendezés:(
2/3 anonim válasza:
"Ugyanakkor a megrendelők zöme meg arra sem méltatja az árajánlaton tornázó szakit, hogy válaszoljon, hogy igen vagy nem? "
igen a válasz, ha megrendeli
nem, ha nem telefonál ;)
3/3 A kérdező kommentje:
Sok árajánlat akár több napi munkát igényel. És a nem telefonálással minden el van intézve igaz? Eloldalgunk.... Régen úgy volt (ma is még pár helyen), hogy az árajánlatért pénzt szoktak fizetni. És a munkába beleszámít az ár, utólagosan levonásra kerül. Így adhat komolyságot a megrendelő saját magának is és a szaki meg nem dolgozik napokig hiába. Csak nálunk bevett szokás mindent ingyen kérni aztán sunyin hallgatni. A kölcsönös tisztelet lehetne a megoldás. Szerintem csak így megy. Milyen érdekes, hogy a munkahelyi felvételen is pontosan ugyanez a minta... a nem telefonálunk megoldás, aztán a dolgozni szándékozó meg várjon és várjon. A kölcsönös tájékoztatás egyértelműséget eredményez. Nagy beruházásoknál egy egy cégnek hetek munkája lehet egy komplex ajánla összeírása, aztán az állami cég vagy szól vagy nem. Egyszóval: Ha a megrendelők elvárják, hogy jó szakit találjanak, viselkedjenek is úgy. És fordítva is igaz. A szaki becsülje meg a munkaadóját és tartsa az ígéretet.
2010. dec. 2. 06:51
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!