Kezdőoldal » Otthon » Kert » Milyen örökzöldet tud_nátok...

Milyen örökzöldet tud_nátok ajánlani balkonládába (ablakba)?

Figyelt kérdés

Sziasztok!

Eddig mindig muskátlink volt, minden nyáron, ősszel gyönyörű volt, de a telet sose bírta ki,így mindig új palántákat kellett venni tavasszal. Mostmár kezdem a muskátlit unni, és valami olyasmit szeretnék, ami tavasszal-nyáron-ősszel virágzik,de télen is megmaradnak a szép levelei.

Tavasszal, nyáron, ősz elején amint feljön a nap, egészen d.u. 3-4-ig odatűz az ablakunkba (nem tudom pontosan ez milyen fekvésnek számít, kezdő vagyok cserepes virágok terén:) ).

Szóval olyan örökzöldet szeretnék, ami nyáron kibírja a tűző napot, (a napi öntözéssel nem lenne baj, meg visszavágni is tudom a növényeket, ha kell), hoz virágokat, nem nő túl magasra (max. 35-40 cm), elfér a egy balkonládába (a méreteit egyelőre nem tudom, de ha kell, lemérem holnap) és nem húzza le, nem fog leesni a súlyától, ugyanakkor télen is van valami élő növényke az az ablakba:)

Van valakinek valamilyen tippje? Bármilyen ötletet nagyon szívesen veszek:)

Előre is köszi a válaszokat:)

2011. febr. 24. 19:26
 1/6 anonim ***** válasza:

Cukorsüveg fenyőhöz mit szólsz? Szép zöld párnácskának tűnne messziről, lassan nő, nyírható, a tűző napot nálam megszokták. A töve köré ültethetnél borostyánt szerintem, szépen mutatna a cukorsüveg fenyő mellett, szép sötétzöld leveleivel, és hagyhatod is lefutni egy kicsit.

Tehetsz oda magyalt is, van egy olyan variáns, aminek zöld-sárga a levele, és kecskerágóból is vannak nagyon szépek, amiknek levelei sárga-zöld különböző árnyalataiban tündökölnek a levelei. Ezek nem nagyon virágoznak, de ha beültetsz néhány hagymást valamelyik mellé, akkor tavasszal nagyon szép lesz, a többi évszakban megmarad a szép zöld szín.

És persze a törpe nyitvatertmők közül is válogathatsz.

2011. febr. 24. 20:07
 2/6 anonim ***** válasza: