Milyen fűkaszát vegyek? (Stihl)
Sziasztok!
Stihl fűkaszát akarok venni, mindenképpen Stihlt és erős gépet ami gond nélkül viszi a magas füvet is, és hosszú távra venném.
200 körül szánnák rá max.
Amiket néztem használt Stihl-eket: fs 240, fs 410, fs 450, fs 460
Ami most nagyon esélyes nálam a 450.
Gondolom a 400-as szériában sok különbség nincs se árban se tudásban, az fs 240-et nagyon sokat dicsérték, videót is néztem róla hogy vágják vele gond nélkül a 150-180 centis füvet, még is egy eladó azt mondta nekem ha biztosra akarok menni akkor a 400-asat vegyek. Kb, 80-100e Ft a difi a 240-es és a 400-as széria között, ezért gondolkodtam el nagyon, ha tudásban nincs akkora difi akkor inkább vennék egy 240-est olcsóbban. Mit gondoltok?
Még a 450 sincs 3 LE, ami a minimum egy erős géphez.
Ha nagy füved van, akkor a 450 kell neked. A 240-es videókban valami turpisság van, pl. merev szárú füvet vágnak, ami a legkisebb ütésre is eltörik, és még azt is csak bokamagasságban, ahol már gyengébb. Vagy valami. De egy 30 centis perjében már meghal.
Ha nem nagy területhez, azaz sok munkához veszed, akkor vegyél olcsóbb márkát. Nem a ráragasztott matrica fogja levágni a füvet, ezt tudnod kell. Legyen sok lóerő, ez a fontos, még kisebb területnél is.
Valószínűleg maszekolnék is vele.
Ott még ugye minden előfordul, kell az erős gép. Úgy tudom oda már elég lenne egy 450. De gondolom a 460 3Lerővel biztosabb.
Nekem is Maruyamám van.Közép kategóriás.Kb 15 éves,de még nem volt akkora fű,bozótos,hogy késsel nem boldogultam volna .A Japán fűkasza nem hazudik.
Nem volt még gondom vele,pedig hát nem udvart kaszálgatok.
Ilyen területekre Praktikerben leemeltem egy Hyundai fedőnevű 52 köbcentis kínai szörnyet 42 Mátyásért, nemigen nézek hátra, motorikusan nagyon rendben van. A kormányát inkább kicseréltem a régi kínaim egy darabban befoghatójára, meg a damilfej is ment talonba, bírja a leharcolt Stihl fej még egy darabig, bár már kezd néha rezegni. Ja, a hevedere is egy vicc (de legalább nagyon rossz vicc), oda is a régit használom inkább, az legalább értelmezhető... Ha akármi baja van, közben javulgat a régi kaszám (azzal belenyúltam eléggé, egy 43 köbcentis Einhell, nem jól viselte a kezdeti hozzá nem értésemet, és így 7-8 év után már jó lenne végigmenni az alkatrészcseréken). A nagyon kevés maszekolás nagyjából fedezi az alkatrészköltségeket, de igazán nem sokszor kell szerelgetni az ilyeneket, főleg ha nagyon nincsenek napi használatban. Azért, hogy ott lógjon a falon, teljesen jó tizedáron is az a 2-2,5 lóerő. És mindenestül 15 alatt kijön komplett hengerszett+főtengely a jobb minőségűből megbízható webshopból. Komplett hajtószár tengellyel 10-12, szöghajtás is maximum annyi, de teljesen okés szokott lenni a legolcsóbb párezerért, nem megy az olyan hamar tönkre. Minden más 2-4000 hozzá, és leginkább a párszáz forintos benzincső meg a gyertya szokott olyan lenni, hogy jó ha van otthon új. Videókból nagyon kellemes kikapcsolódás megtanulni a hibakeresést és javítást, és magyar is van bőven. Faék egyszerű motorok, gyakorlatilag az öreg Csepel bicajomat összetettebb feladat fitten tartani.
Leginkább azért álltam annak idején erre a kissé borsosabb árú, valami létező néven futó kínai kategóriára, mert pontosan tisztában voltam vele, hogy az én kezemben esélye, hogy a felső kategória is veszélyben van kicsit, nem feltétlenül veszem észre a bibit idejében, további bajokat csinálok ezzel, és az úgy mocskosul zsebbenyúlós egy nagy név esetében. Szóval inkább a veszélyzóna. Meghúzom én azokat a csavarokat, zsírba rakom a tengelyt, azon ne múljon. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!