Hogyan kell tárolni a láncfűrészt?
A Stihl szerint a benzint ki kell önteni, a maradékot kijáratni.
Bár olvastam olyat, hogy a gumi részek megrepedeznek szárazon állva, nem tudom, mi az igazság. A hosszú időre elrakott gépeim nekem is szárazon vannak, de fél év az semmi, ennél hosszabb idő után is simán be szoktak indulni a bennük lévő benzinnel. Öntök hozzá friss benzint, és mehet a munka.
A dologhoz hozzátartozik, hogy rendes adalékot használok a benzinhez, nem ásványit, mint pl. a piros Stihl olaj.
A tank műanyag, nem tudja megenni semmi, valószínűleg még sósavat is lehetne benne tárolni huzamosabb ideig.
A láncolaj eltávolításáról még nem hallottam.
Hasonlón én is 2x veszem elő a husqvarna-t immáron 16. éve. Feltankolom, használom és egy hétnél tovább sohasem tartok benne üzemanyagot. Egyszerűen ki kell belőle önteni és a primer pumpájával segíteni hogy az utolsó csepp is kijöjjön a karburátoron keresztül. Felesleges kijáratni, úgysem lehet ezzel rendesen. A tanksapkát csak finoman szorítom rá hogy a tömítés ne vetemedjen és a tank ki tudjon száradni.
Idáig minden rendben van vele, nem mart szét semmit a benzin és a tömítés, a csövek, a pumpa is olyan mint az új.
Szoktak ajánlani külön üzemanyag stabilizátort viszont a HP jelű szintetikus 2T láncfűrész olajokban gyártóilag bele van keverve szerencsére. Úgyhogy szezon végén mindig jobb fajta olajjal járatom ki eltevés előtt.
Egyébként láttam már hanyagul összerohadt láncfűrészt amit be se lehetett rántani, szóval fontos ez a karbantartás.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!