Sithl láncfűrész be tud indulni döntött állapotban?
Van egy láncfűrész motorom, ami kb 35 fokban van rögzítve egy helyre. Kb egy 2 hónapja nem indítottam be, de akkor nagyjából 3-4 rántásra indult, akkor talajon indítottam vízszintben.
Most akárhogy rángatom, akárhogy állítgatom a karburátort, sehogy az Istennek se akar beindulni.
Lehetséges hogy 35 fokos állásban nem jut el a benzin a motortérbe?
Benzin, szikra, levegő, kompresszió minden megvan.
Kedves 10,11-es válaszoló.
Tegnap kitakarítottam az egész karburátort, kifujattam sűrített levegővel és átmostam az egészet.
A tűszelep elég nehezen jött ki a helyéről. Tisztítás után ugyan úgy összeszereltem az egészet, mindent ugyan oda raktam vissza ahova kellett, viszont így sem akar beindulni. Egyszerűen nem tudom hogy mi lehet a probléma.
A gyertya, dugattyú benzines, szóval sejtésem szerint a szikra időzítéssel lehet a baj.
Szerintetek?
A tűszelepnek könnyen kell járnia, ahogyan az úszónak is ami lökdösi, a sürített levegő ide elég kevés szerintem.
Én is a napokban takarítottam egy rotakapa karbiját , de én vízforralóval csináltam úgy, hogy ecetbe forraltam / főztem vele, és még úgyis tűvel kellett kipiszkálni a gyanta szerű ragadós cuccot.
Odáig még nem jutottam, hogy kipróbáljam mert még hiányzik az úszóteknő felfogató csavar egy része, és az úszó beállító csavar is.
Karburátort nem elég csak összerakni, be is kell állítani.
A típusához megfelelően keresned kellene egy beállító ábrát vagy egy robbantott rajzot.
Az enyémen még két másik szabályozó csavar is van, nem csak az úszó magasság beállító (ami a tűszelepet irányítja).
Hát akkor hnap megpóbálom ecettel.
Viszont nálam amikor kipiszkáltam a tűszelepet, majd újból összeraktam a karbit, a membránt nyomogattam, a benzincsőbe pedig fújtam a levegőt, hogy zár-e a tűszelep, de átszaladt rajta a levegő..
Nyitva az a dolga, hogy átszaladjon rajta, de annak zárnia is kell, és ezt a fel-le mozgásta benzinszint szabályozza az úszón keresztül, szóval ezért kell könnyen mozognia a tűszelepnek, fel le.
Ha egy kicsit is szorul vagy bizonyos helyen megakad az útja során az már probléma.
Én úgy gondolom, de javítson ki hozzáértő ha tévednék, hogy a tűszelepnek akkor kell zárnia,(úszó megemeli) ha már elegendő benzin került a karbiteknőbe, és amíg a fúvó (technikailag szívóka) ki nem használja onnan addig nem kerülhet be több különben túlcsordul és nem tud levegőt venni.
A keverék túl dús lesz a motor meg belefullad a benzinbe levegő nélkül.
Itt nincs beporlasztás mivel ez nem injektor, hanem a hengerben történő robbanás vákuma szívja át a porlasztószelepen az újabb adag benzint.
Szóval a szigeteléseknek / tömítéseknek is tökéletesen zárnia kell különben fals levegőt szív a motor.
Arra még figyelj ha a tűszelepet kiszeded, hogy a vége egy finoman gumírozott valami ami egybe van rakva a fém tű testével, na azt le ne sértsd semmivel különben cserélheted a tűszelepet.
Annaka hegyéhez jobb ha nem is nyúlsz, csak a hüvelyét amibe csúszkál azt takarítsd ki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!